Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voorstel berekening Mod-punten.

Pagina: 1
Acties:

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:59

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Ik heb gezien dat een heleboel mensen toch nog problemen hebben met de mod-puntenberekening. Even samenvattend:

Het systeem nu is (naar ik begrepen heb) gebaseerd op het afpakken van de punten die je een week geleden hebt gehaald, en bijtellen wat je gisteren hebt bekeken. Dit is een zeer raar systeem, omdat je mensen gaat straffen die regelmatig modden.

Stel je hebt iemand met een ultiem regelmatig gedrag, hij heeft een pageview van 50 per dag altijd... Dat betekent dat hij 50 x7 mod-punten kan halen. Een totaal van 350. Stel, hij mod voor 100 punten. Hij krijgt er dan 50 bij voor de pageviews van gisteren en 50 worden afgepakt. Ergo, hij gaat naar beneden totdat hij 350 punten in totaal heeft opgemaakt. Want zijn inkomende en uitgaande punten blijven in evenwicht. En hij kan dus nooit meer modden nadat hij zijn 350 punten heeft opgemaakt, als hij zijn gedrag blijft behouden. Heb ik het zo goed begrepen?

Irrelevant heeft een voorstel voor het veranderen van die berekening, gebaseerd op het steeds afpakken van een zevende deel. Dit lijkt me ook nog steeds geen goede zaak, want de punten die je hebt verdiend worden dus altijd afgepakt, ook al heb je ze gebruikt voor modden, wat de bedoeling toch is.

Ik stel een belminuten-achtig systeem voor, maar dan voor zeven dagen in plaats van maanden (duh). De modpunten die je verdient die krijgen een dag-tag mee. Wanneer je mod dan pakt hij het eerst van de oudste voorraad, zeven dagen geleden dus, is die op dan kijkt hij naar dag zes, is die op dan dag vijf. Op die manier zorg je ervoor dat mensen niet hun modroepies kunnen gaan zitten 'hoggen', want de voorraad die langer dan zeven dagen oud is, verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Het huidige systeem is bedoelt om je niet de mogelijkheid te geven een gigantische voorraad op te bouwen. Maar met de huidige berekeningen gaan we voorbij aan de bedoeling. Je gaat een hoeveelheid punten afpakken die zeven dagen geleden behaald zijn, ongeacht of ze gebruikt zijn of niet, want je pakt toch altijd van de totaal voorraad, dus ook de punten die ook bijvoorbeeld gisteren behaald zijn! Een zeer oneerlijk systeem, lijkt me.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

ik ben het helemaal met je eens

[LOL]
Kunnen we niet 3 verschillende abbo's maken dan
1. Veel moddende gebruiker
2. Regelmatig moddende gebruiker
3. Af en toe moddende gebruiker
Elke 2 weken kun je overstappen op een ander abbo :o)... sorry liet me even gaan... komt door die vergelijking met de belminuten.
[/LOL]

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
Volgens mij zit je er een beetje naast, zie de onderstaande tabel:

<center><TABLE border=0 cellpadding=0 cellspacing=0><TR><TD bgcolor=gray><TABLE border=0 cellpadding=3 cellspacing=1 width=400><tr bgcolor='#C8C8C8'><td class=b6 width=134>Dag</td><td class=b6 width=133><center>Modpoints</center></td><td class=b6 width=133><center>Gebruikte punten</center></td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor=#e4e4e4>Maandag 7 Augustus</td><td class=b6><center>46</center></td><td class=b6><center>19</center></td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor=#e4e4e4>Zondag 6 Augustus</td><td class=b6><center>42</center></td><td class=b6><center>8</center></td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor=#e4e4e4>Zaterdag 5 Augustus</td><td class=b6><center>11</center></td><td class=b6><center>0</center></td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor=#e4e4e4>Totaal</td><td class=b6><center>100 / 73</center></td><td class=b6><center>27</center></td></tr></table></td></tr></table></center>

ik zie daar staan per dag hoeveel punten ik heb gekregen, en verbruikt en als ik dit zo zie neem ik aan dat als de punten van de laatste dag weg gegooid moeten worden dat niet alles is wat ik die dag heb verdient maar wat ik die dag heb gekregen minus de gebruikte punten.

Ennuh daar lijkt me niks mis mee :) .

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Dan lijkt me daar inderdaad niets mis mee. Maar ik krijg hier steeds van iedereen de simpele formule te zien: totaal nu - acht dagen geleden behaald + gisteren behaald. Daarom postte ik deze topic. Dus het werkt al volgens het systeem dat ik vermeldde, of heb ik het fout?

Overigens kan je aan dit schema nog niets zien aan bewijs: belangrijker is nu dus of er op de:
13 aug 11 punten
14 aug 34 pntn
15 aug 27 pntn
weggehaald worden. En dan ben jij nog netjes bezig door per dag minder te gebruiken dan je krijgt ( dus niet op je voorraad in te teren ). Need more data...
-

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
En ik lees hier ook steeds reacties in de trant van:

- Mijn punten zijn mysterieus verdwenen!
- Ja, dan moet je een week wachten.

Waar the h*ll slaat dat dan op?

• Hielko
Ik weet natuurlijk niet zeker of ik gelijk heb, maar ik neem aan van wel - dat andere zou zelfs betekenen dat je negatief zou kunnen staat...

en die reacties die je ziet zijn gewoon van mensen die niet precies weten hoe alles in elkaar zit, bijv mijn punten zijn verdwenen is gewoon het gevolg van een dagje geen t.net bezoeken.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

En de modpoint berekening klopte eerst niet, waardoor men teveel punten had.

Het is nu al zo dat newbies vrij snel punten krijgen, dus daar zou de drempel voor omhoog kunnen en dan evt meer punten laten inbrengen via je karma (meer modpunten bij hoger karma).

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Cursus programmeren: je hoeft niet aan elk modpunt een dag-tag te hangen, je kunt ook een array met grootte 7 maken met het aantal punten van elke dag, en er gewoon eentje aftrekken van de "oudste" dag als je er een gebruikt, tot die 0 is en dan de een-na-oudste dag enz.

Ontopic: verder een leuk systeem, ik had er ook al aan gedacht, maar het leek me dat Femme er nooit aan zou willen omdat je zo alles gewoon een week lang vasthoudt en niets kwijtraakt. Dat klinkt wel rechtvaardig, maar je krijgt er veel meer punten van dan nu, wat misschien weer niet de bedoeling is. Vandaar mijn "geleidelijk verval systeem".

• Hielko
Het is nu al zo dat newbies vrij snel punten krijgen, dus daar zou de drempel voor omhoog kunnen en dan evt meer punten laten inbrengen via je karma (meer modpunten bij hoger karma).
Het lijkt mij wel een goed idee als je aan een paar voorwaarden moet voldoen voordat je mag modden, om maar iets te noemen:

- je mag niet modden met een negatief karma
- je mag niet / of minder? modden als bijv 20% van je reacties -1 is (dan is die daarboven eigenlijk een beetje dubbel, maar tegenwoordig moet je het al heel erg bont maken wil je negatief komen te staan, daarom lijkt me zoiets als dit beter (20% is tussen haakjes zomaar een getal wat ik uit de lucht heb gegrepen).

En het lijkt me ook goed om mensen te belonen als die zegmaar 40+ karma hebben (tweakeriod was dat vroeget geloof ik) en mensen die veel +2 +3 of +4 berichten posten.

• Jaymz
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Waarom de Modpoints die je 'krijgt' laten afhangen van je Mod gedrag. (hoe je dat ook voorelkaar krijgt).

Iemand die veel pageviews genereerd hoeft volgens mij nog niet redelijk te kunnen moddereren.

Verwijderd

Ik vind ook dat je karma bepalend moet zijn voor het verdienen van modpunten. Dus per pageview moet je [standaar aantal punten]*[een factor van je karma] krijgen.

Zo zorg je ervoor dat de modereer-invloed van newbies klein is en dat je ervaren rotten meer modder kunt laten eten.

Verwijderd

En wat houdt de status Moderator dan nu nog in?
Pagina: 1