Draadloze PS/2 muis klikt alles dubbel

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:49
Ik kan niet normaal meer klikken, dat k*tding klikt alles dubbel als ik normaal klik.
Kan je wel zeggen: Das heel handig, hoef je ook niet meer te dubbelklikken, maar die vinkjes worden er zo ontzettend moeilijk van :(

Iemand die me kan vertellen hoe dit te fixen? Tis een A4Tech muisje van 3 tientjes (Trust heeft precies dezelfde IR muis, maar dan voor wat meer centjes, omdat ze afzetters zijn, maar dat terzijde ;) )

Computer of Windows install kan het niet aan liggen, ik tik dit nu op iemand anders z'n Compaq waar ik net een verse windows op heb gezet.

Verwijderd

Fatsoenlijke muis kopen

zoals Logitech Optical Cordless

enigste minpunt: battarijverbruik

• _JGC_
Ik vraag om een oplossing, niet om welke andere muis ik moet kopen. Logitech heeft toch zo'n last van slipwielen?

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 16:05
Ik weet dat je bij de mouseproperties in kunt stellen dat je van een enkele klik een dubbelklik kunt maken.
Heb je dat niet toevallig aanstaan?

• _JGC_
Nee, dat ist dus niet. Als ik klik en snel de muis beweeg, zit klikt ie zelfs op twee verschillende plaatsen. Net alsof mn muisknop blijft hangen ofzow, gebeurt alleen met links.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op zondag 30 december 2001 21:37 schreef _JGC_ het volgende:
Nee, dat ist dus niet. Als ik klik en snel de muis beweeg, zit klikt ie zelfs op twee verschillende plaatsen. Net alsof mn muisknop blijft hangen ofzow, gebeurt alleen met links.
openmaken met schroevendraaier en alle stoferaf gooien, kijken of er wat verkeerds zit, dichtdoen.

werkt hetniet, terugggaan

Human Bobby

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 16:05
Vaag,

Heb je de drivers al een keer opnieuw geinstalled?

Verwijderd

het is gewoon een el cheapo muis, werk in een computerzaak en wij krijgen dagelijks mensen binnen die dat probleem hebben en die geven we dan gewoon een nieuwe mee want het kost meer geld om hem na te laten kijken dan dat ie inkoop kost, gewoon en fatsoenlijk muis kopen, kost je wat meer maar dan heb je ook wat...

• _JGC_
Ik vond 35 piek niet echt el cheapo, die dingen heb ik hier nog bij de fleet: 5 piek voor 3 knoppen ;)

Heb em weer gefixt, ontvanger kreeg dubbel signaal binnen, dus dubbel klikken. Heb een van de IR leds in de muis een eindje weggebogen.

• _JGC_
Was dus duidelijk niet de sensor, maar een schakelaartje die een groefje in de muisknop had gemaakt :+

slappe muisjes, die cheapo troepdingen. Stukje afplaktape over het groefje en hij klikt weer normaal :)

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
heb je de bon nog?

edit:

te laat he.... :)

Amateurcoureur en fervent banktukker

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04 14:56

BrZ

Op zondag 30 december 2001 23:58 schreef _JGC_ het volgende:
Ik vond 35 piek niet echt el cheapo, die dingen heb ik hier nog bij de fleet: 5 piek voor 3 knoppen ;)

Heb em weer gefixt, ontvanger kreeg dubbel signaal binnen, dus dubbel klikken. Heb een van de IR leds in de muis een eindje weggebogen.
35 piek voor een draadloze muis niet el cheapo? :X

• _JGC_
moet je eens voor de grap kijken wat Trust voor de AMI IR Mouse vraagt, is niet echt meer el-cheapo dan.

Maak je dat ding open, zit er zo'n chippie van A4Tech in :+

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 21:23 schreef _JGC_ het volgende:
Ik vraag om een oplossing, niet om welke andere muis ik moet kopen. Logitech heeft toch zo'n last van slipwielen?
Ik heb diverse Logitech muizen gehad, ik heb geen last van 'slipwielen' :).

• _JGC_
ff over logitech:

Ik heb zo'n rechthoekige Pilotmouse gehad, is nu al 7 jaar oud en werkt nog steeds, heb ik destijds gegeven aan een echte tabakverspiller die elke maand om een el-cheapo muis kwam omdat die geen tabak meer kon zien ;)

Dat met die slipwielen: Die eerste scrollmuizen hebben nog wel eens last van een wiel dat zomaar de andere kant opscrolt. Ik scroll em naar beneden en halverwege schuift de boel ineens omhoog. Vuiligheid lijkt me :(
Pagina: 1