in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
met zoveel mogelijk dingen proberen te bootemn
duz eerst HD en videokaart
en dan langzaam verder..
Deze advertentieplaats is te huur!
Verwijderd
ja klopt, dat had ik dan tenminste... daarna zette ik hem weer terug en floppydrive naar de kl*te..Op zondag 30 december 2001 21:22 schreef RamShackle het volgende:
dan blijft dat lampie toch juist branden, toch?
ok opstelling is : mobo -> voeding -> videokaart -> systeem boot .Op zondag 30 december 2001 21:13 schreef DJErwinski het volgende:
euhm ff denken...
met zoveel mogelijk dingen proberen te bootemn
duz eerst HD en videokaart
en dan langzaam verder..
mobo geeft 1 piep dat betekent dat alles goed is .
nu heb ik mijn hd en floppy aangesloten .
pc boot -> beeld -> hij telt zn memory .
hij ziet zn hd als primary master .
geen lampje van mn floppy geen foutmelding van floppy .
ook met een bootflop doet ie nix .
( sluit ik mn brander en dvd speler aan is er ook geen probleem die ziet ie ook allemaal , maar geen floppy reactie ) en die heb ik dus nodig omdat ie blijft hangen na zn memory test .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
er zit geen floppy kabel aan dus het zou niet uit moten maken of ie wel of niet aanstaat in mn bios ( wat ie wel staat ) .Op zondag 30 december 2001 21:36 schreef RamShackle het volgende:
Staat ie niet uit in je bios? dat kan het ook nog zijn
er hangt alleen een voedingskanle aan dus zou het lampje minimaal moeten branden .
Bij mij deed-ie het toen weer.
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
ik heb dus al 2 voedingen geprobeerd.Op zondag 30 december 2001 21:42 schreef RamShackle het volgende:
Doe hem es aan een ander connector. mischien draad niet goed. hij zal wel geen stroom krijgen. check es of ie stroom krijgt.
en ik moet de eerste voeding nog zien die 2 floppy stekkers heeft .
kzou er eens mn multimeter op kunnen zetten .
Verwijderd
kabel moet er op 1 manier in en dat is met pin 1 v.d. kabel (rood) bij pin1 op de drive.Op zondag 30 december 2001 21:15 schreef Hielkej het volgende:
kabel 0mdraaien??
daar heb ik al es uren mee zitten kloten
ja maar dan gaan we terug in de tijd en das niet echt mijn bedoeling .Op zondag 30 december 2001 21:48 schreef RamShackle het volgende:
nou er zijn genoeg voedingen die meer dan 2 connectoren voor floppy hebben hoor. check die oude dingen uit een 486 maar.
deze voeding heeft er dus maar 1 .
en dr staat spanning op .
( multimeter uitgeleend dus maar ff een fan op aangsloten en die begint mooi te draaien )
ok maar zelfs zonder kabel zou toch et ledje wel moeten gaan branden ?Op zondag 30 december 2001 21:54 schreef justsomeone2002 het volgende:
[..]
kabel moet er op 1 manier in en dat is met pin 1 v.d. kabel (rood) bij pin1 op de drive.
dus alleen voedingskabel .
en de kabel zit echt goed .
ik heb er een rounded floppy kabel inzitten en die heb ik ook al eens vervangen door een flat-kabel maar dat mocht ook niet baten .
/dev/null
3 weken nieuw systeem en nu al dood ?Op zondag 30 december 2001 22:02 schreef I_Stealth_I het volgende:
Floppy controller op mobo, begint dood te lijken
hmmm ik begin het steeds minder leuk te vinden .
na 2 dagen was m'n nieuwe processor ook al overleden .
zo jochie en dat is weer een post zonder verder gelezen te hebben !Op zondag 30 december 2001 22:06 schreef Timmerman het volgende:
Nieuwe floppy drive F45,-
nog ff en dan mag je ook in de huiskamer .
jij snapt het .Op zondag 30 december 2001 22:09 schreef RamShackle het volgende:
zou het dan toch aan het mobo ligge?. dat kan eigenlijk niet. als je rounded/flat cable erafhaalt en hij doet nog steeds niks dan kan het toch niet aan je mobo liggen???
als er geen verbinding tussen je mobo en je floppy drive is kan er toch ook nix mis zijn op je mobo ?
vertel mij eens waaom nietOp zondag 30 december 2001 22:13 schreef talin het volgende:
[..]
jij snapt het .
als er geen verbinding tussen je mobo en je floppy drive is kan er toch ook nix mis zijn op je mobo ?
/dev/null
maar maar er word gezegt dat dezelfde drive in een ander systeem het wel doet.Op zondag 30 december 2001 22:54 schreef RamShackle het volgende:
Nou alsie alleen met voedingskabel al niks doet. hoe zo zou het dan aant mobo ligge...
En als je floppy alleen aansluit aan de stroom is geen testmthode om te kijken of de floppy het doet. Zonder signaal via een flatcable doet je drive niks.
/dev/null
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
nee andersom andere floppy-drive doet et ook niet in dit systeem en die doet et wel in een ander systeemOp zondag 30 december 2001 22:57 schreef I_Stealth_I het volgende:
[..]
maar maar er word gezegt dat dezelfde drive in een ander systeem het wel doet.
nou het hele zooitje zit weer in elkaar en ga em zo nog een x testen .En als je floppy alleen aansluit aan de stroom is geen testmthode om te kijken of de floppy het doet. Zonder signaal via een flatcable doet je drive niks.
• floppydrive is niet stuk want je hebt hem getest op ander systeem.Op zondag 30 december 2001 23:00 schreef RamShackle het volgende:
hmm das ook weer waar....
• het ligt niet aan de stroom, want er is een andere voeding aangesloten.
• geen foute biossettings, dit is nagekeken.
mogelijke fouten:
• kabel stuk, probeer de kabel uit je test PC
• Floppy controler stuk
/dev/null
shit das mooi samengevatOp zondag 30 december 2001 23:05 schreef I_Stealth_I het volgende:
[..]
• floppydrive is niet stuk want je hebt hem getest op ander systeem.
• het ligt niet aan de stroom, want er is een andere voeding aangesloten.
• geen foute biossettings, dit is nagekeken.
mogelijke fouten:
• kabel stuk, probeer de kabel uit je test PC
• Floppy controler stuk
ogenblikje dan gaan we ff case wisselen .
nix verbeterd .Op zondag 30 december 2001 23:08 schreef talin het volgende:
[..]
shit das mooi samengevat
ogenblikje dan gaan we ff case wisselen .
nu is het enige wat verandert is dat ik mijn kast ( van de binnen- en buitenkant gespoten hebt )
zou het iets met aarde/massa te maken kunnen hebben ?
andere oude 300 watt voeding erin gedaan en ... zie het hele systeem draait weer