Toon posts:

[php/mysql] geen enters zichtbaar in gastenboek?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen.

Ik werk met php/mysql en ben een gastenboek aan het maken.
De mensen kunnen een berichtje invoegen via een textarea.

Maar als je daar bijv het volgende in zet:

Hallo!

leuk hoor dit gastenboek! Nu stop ik weer.

Groetjes Ivy

..dan krijg ik dit te zien in het gastenboek:

Hallo!leuk hoor dit gastenboek! Nu stop ik weer.Groetjes Ivy

dus aan elkaar. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Het bericht wordt weergegeven dmv een variabele (dus alle tekst gaat in een veld van mijn tabel, en wordt op die manier een variabele).

Alvast hartstikke bedankt!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

nl2br()

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
oohhhhhh, nu snap ik het |:(

/me vindt dat geen uitleg en is niet te beroerd om dingen zelf uit te vinden:

..maar dit is wel errug simpelistisch (oid ;) )

• D2k

D2k

Op zondag 30 december 2001 19:38 schreef ivy het volgende:

:O
nl2br()

Verwijderd

Topicstarter
kijk, voor de kenners is het allemaal gapend idd, maar als ik als beginner (ben vorige week begonnen met mn boek, en dus MySql) dat woordje zie staan, dan:

snap ik er niks van....

• D2k

D2k

Op zondag 30 december 2001 19:40 schreef ivy het volgende:
kijk, voor de kenners is het allemaal gapend idd, maar als ik als beginner (ben vorige week begonnen met mn boek, en dus MySql) dat woordje zie staan, dan:

snap ik er niks van....
*niet boos wordt mode*

en wat is er niet te snappen aan deze functie die van een \n (die heb je) een <br /> maakt (die wil je) :?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

ik raad je dringend aan eens een tutorial te lezen want dit soort topics gaan gewoon op slot.

What's next, wil je straks ook nog smileys en ubb-tags op je gastenboek? Of dat zinnen niet oneindig lang kunnen zijn waardoor de layout kaduk gaat?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 19:42 schreef chem het volgende:
ik raad je dringend aan eens een tutorial te lezen want dit soort topics gaan gewoon op slot.

What's next, wil je straks ook nog smileys en ubb-tags op je gastenboek? Of dat zinnen niet oneindig lang kunnen zijn waardoor de layout kaduk gaat?
Voor de ze begint ;-) zie:

http://www.php.net | http://www.phpfreakz.nl | http://www.phpbuilder.com

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

aan de haakje's had je toch wel moeten zien dat het een functie was oid, en met de 2de keer moet het je toch wel duidelijk zijn geweest wat de functie deed, php heeft imo een van de beste manuals qua programmeertalen.

en als je aan de uitleg niet begreep wat die <br /> ging doen met je text kan je best eerst een html boek kopen oid.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak al 3 tot 5 jaar websites. Doe het ook proffesional.

Ik ben sinds kort begonnen met DB's. En ja, ik ben er ook al achter dat het niet simpel is.

Vindt het uitermate vervelend dat ik hier behandeld wordt als een loser die net zn computer ontdekt heeft. Kan ik er wat aan doen dat ik het niet direct begrijp lieve mensen.

Apache: ik denk overigens dat menig mens jaloers is op mijn collectie boeken :)

Markuz: bedankt voor de url's die ik al 3 jaar ken. Mijn probleem was dat ik niet wist waar ik op moest zoeken. Verder was ik uiterst vriendelijk in het begin van deze topic, dus ik snap jullie probleem eignelijk niet...

/me denkt dat beginners zeer hard en medogenloos worden afgekraakt op GoT. Errug jammer en zeer triest. Triest met een hoofdletter wel te verstaan..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 19:42 schreef chem het volgende:

Inderdaad. Tips?

• D2k

D2k

Op zondag 30 december 2001 20:21 schreef ivy het volgende:
ik niet.. so?
Ik ben sinds kort begonnen met DB's. En ja, ik ben er ook al achter dat het niet simpel is.
klopt
Vindt het uitermate vervelend dat ik hier behandeld wordt als een loser die net zn computer ontdekt heeft. Kan ik er wat aan doen dat ik het niet direct begrijp lieve mensen.
waar doe ik dat?
staat toevallig geen php boek tussen?
Markuz: bedankt voor de url's die ik al 3 jaar ken. Mijn probleem was dat ik niet wist waar ik op moest zoeken. Verder was ik uiterst vriendelijk in het begin van deze topic, dus ik snap jullie probleem eignelijk niet...
dan moest je het dus met mijn eerste post al kunnen oplossen
/me denkt dat beginners zeer hard en medogenloos worden afgekraakt op GoT. Errug jammer en zeer triest. Triest met een hoofdletter wel te verstaan..
niet echt
ik heb je nergens afgekraakt
<Edit>
added to the list btw

Verwijderd

Ivy, de php functie nl2br vervangt de newlines (elke keer als jij in je textarea dus een enter geeft) voor een break call in html.

Je kunt meer informatie hierover vinden als je in de manual van php kijkt (op http://www.php.net/manual).
De reden dat je hier wordt afgemaakt is dat je het totale gebrek tot zelf zoeken hebt getoond, zelfs volgens de faq een doodzonde.

Tip van de week, download de manual van php (http://www.php.net/downloads.php) en ga eens op je gemak aan het klungelen. Weet je het dan nog niet, ga eens zoeken (eerst in de manual, dan eventeel hier). Kom je er dan nog niet uit, plaats dan even een topic.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tja, dat de functie nl2br() niet kon vinden is niet zo raar, het is altijd lastig zoeken.

Maar D2k's antwoord is top!

100% goed. Kan niet beter! Je bent bezig met php, en ziet iets met haakjes, dus een functie.

Het ziet er misschien een beetje bot uit zo, 1 woord, maar dit is gewoon het antwoord dat alle antwoorden overbodig maakt!

Die andere lullen (excuseer :p) er eigenlijk maar een beetje omheen :) Het gaat om de nl2br()

Enne, dat van die lange woorden en layout &zo kan je vinden in de search hiero!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

Op zondag 30 december 2001 20:21 schreef ivy het volgende:

[search=php geen enters]

leid naar topics als:
[topic=149004/1/50]
[topic=136385/1/50]
[topic=33492/1/50]

en zo gaat het lijstje nog verder ...
maw tijd om een boek te kopen: "hoe gebruik ik een search"

* Apache denkt dat die lijsten helemaal geen slecht idee zijn >:)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Op zondag 30 december 2001 19:38 schreef ivy het volgende:

Zo'n opmerking word je meestal ook niet echt in dank afgenomen. Maar als iemand iets met haakjes zegt doe je gewoon: intypen in je browser adress veld: php.net/{hier_wat_ze_zeggen_zonder()} in dit geval dus php.net/nl2br en dan lees je dat ff en als je het dan nog niet snapt stel je over wat je niet snapt een vraag.

ActueleWind

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

damn zeg...
wat wordt er toch veel energie gestoken in zoiets simpels >:)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

ivy, het lijkt misschien een beetje afschrikkend dat er meteen word geroepen dat het allemaal zo simpel is etc. etc., maar om eerlijk te zijn: we krijgen deze vragen zowat elke week en na een paar maanden is het antwoord ZO vaak gegeven dat je je afvraagt of mensen niet even kunnen zoeken...

iig welkom in P&W :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Leer maar vast dat php bijna overal wel een functie voor heeft ;)

Verwijderd

ik dacht dat P&W (Nadruk op wasigh) steng aan het modden was/waren.

Horen dit soort vragen niet een instant slotje te krijgu ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 00:49 schreef raymanontweakers het volgende:
ik dacht dat P&W (Nadruk op wasigh) steng aan het modden was/waren.

Horen dit soort vragen niet een instant slotje te krijgu ?
Wat ben jij een kneus.

/me is (bijna) alle mensen hier een beetje zat.

We zijn er toch om elkaar te helpen? En dat die vraag al honderd keer gesteld is, tja... Als er een baby geboren wordt dan leer je die toch ook hoe die moet praten? Dan zeg je toch niet 'zoek dat maar lekker zelf uit vriend, want er zijn al miljoenen mensen die het weten'. Laag niveau hier zeg.

[edit]

ik weet nu trouwens hoe het zit:

mn string met input was $bericht. Als je daar:

$bericht = nl2br($bericht);

van maakt, dan doet ie het. Dus zo'n uitleg is toch niet veel moeite? Of zjn jullie te goed voor mij, om zoiets te zeggen?

/me zal zich verder stil houden overigens. Nutteloze discussies hier altijd..

• D2k

D2k

Op maandag 31 december 2001 10:39 schreef ivy het volgende:

[..]

Wat ben jij een kneus.
das een flame
niet doen dus :)
/me is (bijna) alle mensen hier een beetje zat.
tnx *D
jammer alleen dat je mijn lange reply overslaat
We zijn er toch om elkaar te helpen? En dat die vraag al honderd keer gesteld is, tja... Als er een baby geboren wordt dan leer je die toch ook hoe die moet praten? Dan zeg je toch niet 'zoek dat maar lekker zelf uit vriend, want er zijn al miljoenen mensen die het weten'. Laag niveau hier zeg.
zeur niet
in de eerste post staat de oplossing al
[edit]

ik weet nu trouwens hoe het zit:

mn string met input was $bericht. Als je daar:

$bericht = nl2br($bericht);

van maakt, dan doet ie het. Dus zo'n uitleg is toch niet veel moeite? Of zjn jullie te goed voor mij, om zoiets te zeggen?
zie boven
/me zal zich verder stil houden overigens. Nutteloze discussies hier altijd..
dat moet je zelf weten. Maar er wordt hier echt wel nuttig gediscussieert hoor. Maar daar moet je moeite voor doen.

* D2k denkt zo wel weer duidelijk genoeg te zijn geweest

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 10:52 schreef D2k het volgende:

...er wordt hier echt wel nuttig gediscussieert hoor. ..

[sub] /me lacht stiekem een beetje [/sub]

• D2k

D2k

Op maandag 31 december 2001 11:17 schreef ivy het volgende:

een kleine greep (ik heb wel nuttiger dingen te doen):

[topic=358137]
[topic=357923]
[topic=352016]
[topic=350692]

[dit is btw echt mijn laatste reply op jou]

Verwijderd

/me begint zich een beetje te ergeren

Wat een ontzettende flauwe reacties zeg! Alles is toch al gezegd? Volgens mij is dit het school voorbeeld van alles wat er in de faq staat. Lijkt me dus een prachtig voorbeeld van een ras-slotje.
Waarom wordt hier niets aan gedaan? (Chem? Wasigh? ACM?) Ik kan me nog een tijd herrinneren dat een moderater gewoon bij dit soort topics een opmerking plaatste als
"Ga maar lezen. [url="http://www.php.net/nl2br""]http://www.php.net/nl2br"[/url] en een slotje plaatsten.

ivy lees dit topic nog eens rustig door, en biedt je excuses aan iedereen aan. De mensen die hier hebben gerageerd hebben bijna allemaal een uitzonderlijke staat van dienst hier in /14, en je doet ze te kort. Om rancune te voorkomen lijkt het me zinnig dat je rustig aan doet.
Ik wens je in ieder geval veel succes met je gastenboek. (Werkt het nu?)
Pagina: 1