Toon posts:

Ultra ATA 100 op Asus A7v moederbord blijft zoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn maxtor D740x 100@133 op mijn primaire ATA100 poort aangesloten, en mijn ibm op primaire en elk als master maar elke keer als ik nu opstart dan is die een tijdje aan het zoeken naar beschikbare HD's en vind dan een maxtor op primaire een ibm op secundair en geen op de slaves en dat gebeurt elke keer als ik mijn computer opstart.
Via de gewone IDE poort start mijn computer sneller op.
Is dit normaal of kan ik ergens deze Ultra ATA instellen zodat hij geen slaves meer zoekt, tenslotte geeft de gewone IDE poort deze berichten ook niet.

Verwijderd

voor zover ik het weet is dat normaal heb wellis waar een ander controller maar die zoekt ook zon 5 tot 10 sec alles af wat er op zit voordat hij doorgaat met booten

Verwijderd

Slaves niet op auto detect maar op NO zetten ?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:15

botoo

💀 too old to die young

Nieuwere bios'sen kunnen die zoektijd behoorlijk verkorten.
Ook kan je in je biosinstelling de bootsequence aanpassen door bv niet verder te laten zoeken na de boot vanaf je ATA100.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
nee dat begrijp ik wel, er staat niks bij de gewone IDE ingesteld, verder kan je weinig instellen met deze ATA100 controller volgens mij (zou tenminste niet weten waar)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:15

botoo

💀 too old to die young

welke bios versie gebruik je?

als je er niet uitkomt icq me overmorgen maar dan sluit ik wel ff m'n a7v bak aan om mee te kijken

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik 1009 als bios heb de 1010 liggen dus dit zou nog een mogelijkheid zijn.
Maar ik dacht dat de ATA100 sneller was dan de IDE poort maar dat valt dus tegen, met sisoft sandra is er niet veel verschil en met het opstarten van windows is de IDE poort dus duidelijk sneller, scheelt al gauw zo'm 15 seconden.
Alles is goed aangesloten en er wordt niet gezocht naar HD's die op een IDE is aangesloten want die staan allemaal op NONE. Verder loopt mijn computer goed maar ik dacht dat de ATA100 sneller was en dat is dus niet zo.

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 09:28

tutterke

Klein maar tapper!

Ik had dat in 98SE ook, daar was de normale IDE veel sneller dan ATA100. Zelfs met geschikte promise drivers...
Maar nu met XP heb ik daar allemaal geen problemen meer mee. Daar geeft hij zelf de geschikte drivers, en zie ik het bootscherm van XP maar voor 1 seconde ofzo.
Bovendien is een BIOS update niet altijd gunstig voor de laadtijden.
Ik heb nog steeds 1007, en blijf daar bij, want ik heb gehoord dat de nieuwere BIOS'en blijkbaar langer naar hun Promise controller zoeken.

Dus, probeer eens 1007 ofzo ? :?
is maar een voorstelletje

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Pagina: 1