3d Brillen

Pagina: 1
Acties:

• danielk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 16:23
We hebben thuis een beamer en die heb ik dan op de PC aangesloten. Het beeld is dan ongeveer 3 bij 2,5 meter groot. Als je spellen gaat spelen dan ziet dat al veel mooier uit dan een monitor.

Maar nu dacht ik een 3d bril te kopen, want dat zou dus eigenlijk heel goed moeten werken op zo'n groot scherm. Het moet kunnen want de beamer haalt een resolutie van 1024x678 met een frequentie van 120Hz.

Maar wat voor 3d bril zou ik hier nu voor moeten hebben?
Ik heb gehoord dat ASUS niet zo goed is in 3d brillen. Maar dat de 3d Revelator van elsa stukken beter moet zijn.
zie:
http://www.quote.nl/frames/products/elsa/revel.htm
De site van ELSA.
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=52
Nogal een oude test.

Heeft iemand deze bril en werkt deze ook goed? En werkt hij ook met een ATI Radeon 64mb DDR of met een GeForce 3? En waar is ie te krijgen?
Of is er een ander alternatief.

Verwijderd

NVidia heeft stereo support voor Alle geforce kaarten in zowel direct3D als OpenGL voor Win95/98/ME/2000 en XP.
Voor TNT kaarten moet je generic Elsa revelator drivers nemen, anders heb je geen OpenGL stereo support. Asus heeft voor haar eigen TNT en Geforce kaarten ook stereo drivers, maar daar ben ik niet zo in thuis. (ik heb een Gladiac en dat bevalt prima).
De NVidia drivers hebben ook een anaglyph setting zodat je zonder speciale bril en enkel met zo'n groen/rood geval aan de slag kan

ATI heeft voor de radion geen stereo support, je zal andere driver software daarvoor moeten gebruiken, (zie www.wicked3d.com) Wicked3D eyeSCREAM 2000 werkt alleen met Direct3D een beetje (en Glide voor 3dfx kaarten) maar dan wel op ALLE mogelijk 3d kaarten die je kan bedenken (ook radion). Wicked3D eyeSCREAM pro is een stereo OpenGL driver, die HEEL erg goed werkt op alle 3d kaarten en onder alle Windows (95/98/ME/2000/XP) maar is wel wat CPU intensief. Wicked3D eyeSCREAM light is hetzelfde als eyeSCREAM Pro maar dan voor anaglyph groen rood glazen, maar is NOG CPU intensiever.

Wicked3D software is te krijgen via hun website of bij pakketten van stereo shutter glasses, van I-art of eye3D of H3D etc.

De shutterglasses methode van Wicked3D (interlaced sync-doubling)gaat zo goed als zeker niet met een beamer werken. Ook heb ik mijn twijfels over de page-flipping methode van Asus/Elsa/Nvidia zal gaan werken omdat LCD monitoren daar ook al niet geschikt voor zijn (te lage scherm verversing)en een beamer volgens mij ook intern een LCD schermpje-achtig-iets heeft.
De Rood-groen anaglyph methode werkt hoe dan ook wel, en levert al een aardig diepte effect, maar shutter glasses is wel een stuk mooier

TT

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Modjes, kan dit ^^^^^ in de FAQ?

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op zondag 30 december 2001 20:05 schreef Skaah het volgende:

Modjes, kan dit ^^^^^ in de FAQ?
Worden er zoveel vragen over 3D brillen gesteld dan? :?

Rookworst zonder R is ook worst.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Je krijgt toch zo'n driedee bril gratis bij je asus videoplank :?

Raku

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op zondag 30 december 2001 20:10 schreef BezurK het volgende:

[..]

Worden er zoveel vragen over 3D brillen gesteld dan? :?
nee maar t is een erg goed stukkie

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op zondag 30 december 2001 20:53 schreef Metonic het volgende:
Je krijgt toch zo'n driedee bril gratis bij je asus videoplank :?
jupz, helaas niet bij het kartje wat wij bijde in bezit hebben een R 8500 :'(

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 23:18 schreef ernst het volgende:

[..]

nee maar t is een erg goed stukkie
<offtopic>
Gaat een FAQ niet meer over frequently ask questions inplaats van Good Answered Questions?
FAQ is volgens mij meer voor dingen die vaak gevraagd worden ipv zonderlingen dingen die gaaf zijn om te weten.
</offtopic>

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb een Voodoo5, en in de configuratie kun je de stereo-optie aanzetten voor een 3d-bril. Wat ik eigenlijk gewoon zoek, is zo'n bril. Waar kan ik die vinden?

www.nintendocasemods.com

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ok, ten eerste als je een Elsa bril koopt moet je een kaart hebben met nvidia chip en het mag geen asus kaart zijn. Alleen de Asus bril werkt op de Asus kaart. Omgekeerd werkt ook alleen de Asus kaart met de Asus bril. Heb je Asus, dan koop je Asus. Heb je geen Asus, dan koop je wat anders.

Verder moet je kijken naar of je pc wel snel genoeg is. Niet alleen de refreshrate wordt verkleind, ook de framerate is veel lager. De Revelator is idd een hele goede 3d bril. Zo goed zelfs dat met de huidige drivers hij vlekkeloos in elk spel te gebruiken is, zelfs als er geen officiele support voor is. Je kan namelijk in het register alle waardes die je niet bevallen in een spel aan of uitzetten. Zo is er de laser targeter die niet in elke 3d shooter aan staat, die kan je in het register aanzetten. Dat raad ik ten zeerste aan omdat het ding waarmee je richt in het spel zelf (crosshair) ook in 3d wordt weergegeven en het wordt heel moeilijk om scherp te zien en tegelijk ermee te schieten. Het is meer zo dat je dan of je crosshair scherp ziet en de rest dubbel, of de rest scherp en je crosshair dubbel. Bij het laser geval is dit dus niet, die blijf je altijd scherp zien omdat die op een andere manier wordt gerenderd (namelijk door de shell en niet door het spel). Al met al heeft het veel opties en het ziet er schitterend uit.

MechWarrior || Monsters Game

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Het enige wat zo'n bril doet is toch knipperen op de frequentie van de monitor? Dus het VGA-verloopje leest welke refresh-rate de monitor heeft en past de bril daar op aan, of niet?

Dus als je ergens drivers vandaan plukt (zoals bij m'n voodoo5), is het dan niet heel simpel om gewoon een willekeurige bril te kopen (zoals de Elsa) en daar heel andere drivers voor te gebruiken? Die bril die knippert wel, of heb ik het nou helemaal verkeerd?

Op www.wicked3d.com kon ik geen bril bestellen, en ik moet er toch ergens een (te betalen) vandaan halen?

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1