Ik heb een LSI 53c810 (NCR810) scourci kaart. De enige aspi drivers die ik ken zijn van adaptec. Werken adaptec scourci drivers gewoon met andere merken scourci kaarten? Zo niet, welke aspi drivers moet ik gebruiken om via deze kaart een cd'tje te kunnen fikken op mijn antieke plextor 412?
Volgens mij moet dat werken. ASPI is volgens mij een generic driver. let wel op: sommige cdromspelers ondersteunen helemaal geen ASPI.
Volgens bedoel je een SCSI kaart, maar dat ff terzijde, NCR is een chip fabrikant voor SCSI kaarten. Ik heb ook een ncr chip op mijn symbios logic kaart. Moet je ff op hun website kijken, misschien vind je daar drivers die werken. Suc6
ASPI is een definitie van standaard-functies voor het aansturen van SCSI-hardware. Programma's hiermee geschreven kunnen probleemloos praten met drivers voor SCSI-controllers, zolang die driver dat maar ondersteunt.
Jouw probleem is het vinden van een driver voor je NCR SCSI-controller, waar ASPI vermoedelijk geen rol speelt. LSI Logic is de huidige bezitter van de voormalig NCR-toestanden.
Voor je Plextor-writer, voor zover je die als CD-ROM wil gebruiken, zit de support al in je operating system (behalve voor DOS, maar daaronder burnen is een probleempje). De support voor de functionaliteit als writer ligt volledig binnen de burner-applicatie. Een DOS-driver is vanzelfsprekend te vinden bij Plextor.
Aangezien je vergeten bent te vermelden onder welk OS en met welke applicatie je dit wilt doen, kan ik je niet helpen met een uitspraak of het allemaal met elkaar compatible is.
Jouw probleem is het vinden van een driver voor je NCR SCSI-controller, waar ASPI vermoedelijk geen rol speelt. LSI Logic is de huidige bezitter van de voormalig NCR-toestanden.
Voor je Plextor-writer, voor zover je die als CD-ROM wil gebruiken, zit de support al in je operating system (behalve voor DOS, maar daaronder burnen is een probleempje). De support voor de functionaliteit als writer ligt volledig binnen de burner-applicatie. Een DOS-driver is vanzelfsprekend te vinden bij Plextor.
Aangezien je vergeten bent te vermelden onder welk OS en met welke applicatie je dit wilt doen, kan ik je niet helpen met een uitspraak of het allemaal met elkaar compatible is.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Ik heb problemen met aspi onder winXP en heb al de forceaspi.exe van Adaptec geprobeerd. Het is mij echter nog geen 1 keer gelukt om een cd te fikken die het doet (fikken doet ie wel alleen onleesbare cd's). Welke moet ik gebruiken om het geheel wel te laten werken? Kon geen aspi drivers van LSI vinden.
Is er iemand met dezelfde scsi (symbios510) kaart en cd-rom speler/ brander die wel successvol kan branden onder XP? Welke aspi en brandprogramma's werken goed?
Zoek eens naar ForceASPI bij google.
Is een serie batchfiles om de laatste APSI layer te installeren onder welke OS dan ook.
www.tweakxp.com heeft een andere manier om een ASPI layer onder XP te krijgen.
ASPI is trouwens niet alleen belangrijk voor SCSI, veel brandsoftware is ook gebaat bij een goede ASPI layer. (ook al heb je een IDE brander)
Is een serie batchfiles om de laatste APSI layer te installeren onder welke OS dan ook.
www.tweakxp.com heeft een andere manier om een ASPI layer onder XP te krijgen.
ASPI is trouwens niet alleen belangrijk voor SCSI, veel brandsoftware is ook gebaat bij een goede ASPI layer. (ook al heb je een IDE brander)
Pagina: 1