Toon posts:

MP3 --> Minidisc probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een minidisc speler gekocht de Sony MZ-R700, nu lukt het wel om via me digitale uitgang op me Terratec DMX fire 1024 muziek op de minidisc te zetten, maar hij gaat niet automatisch naar het volgende nummer, dat hoort toch als er 2 seconden ofzo geen geluid is?
Ik heb al verschillende apps. gebruikt waaronder WinCue.
Ik heb me jumper op me geluidskaart al op SP/DIF gezet, maar het lukt nog steeds nie.

Wat kan hierbij het probleem zijn, want wil er niet de hele tijd bij zitten.

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Laten we maar ff stap voor stap kijken wat er aan de hand is.
Is het wel een optisch digitale uitgang?
Komt er wel licht uit als je iets afspeelt?

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 21:33

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

De topicstarter geeft aan dat hij wel muziek op kan nemen, maar dat er niet automatisch nieuwe nummers komen als zijn pc een nieuw nummer afspeelt.

Bij MiniDisc kun je op twee manieren nieuwe tracks maken voor een volgend nummer:

- Music Sync, dat van bijvoorbeeld een cd-speler doorkrijgt dat een nieuw track begint.
- Normale opname, met een ingestelde optie die na een x aantal seconden een nieuw nummer begint.

Ik heb zelf een Sony MD recorder, maar ik denk dat een pc via zijn digitale uitgang geen nieuw track doorgeeft aan je MD speler. Music Sync is dus nutteloos. Misschien is normale opname nog een optie? Lees de handleiding van je MD recorder er nog even op na.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• RuNnaH
Op zondag 30 december 2001 20:03 schreef Basdoorn het volgende:
De topicstarter geeft aan dat hij wel muziek op kan nemen, maar dat er niet automatisch nieuwe nummers komen als zijn pc een nieuw nummer afspeelt.
Misschien Synchro Recording niet aanstaan? (Bij m'n R900 zit 'ie achterop.)
Bij MiniDisc kun je op twee manieren nieuwe tracks maken voor een volgend nummer:

- Music Sync, dat van bijvoorbeeld een cd-speler doorkrijgt dat een nieuw track begint.
Dit gebeurt door middel van een discrete signaal. Zodra een trackmark geplaatst moet worden, wordt het signaal onderbroken. (Geen licht, totdat een nieuw signaal binnenkomt.)
- Normale opname, met een ingestelde optie die na een x aantal seconden een nieuw nummer begint.
Dit gebeurt automatisch, maar er zit dan wel 2~3 seconden aan stilte achter de tracks.
Ik heb zelf een Sony MD recorder, maar ik denk dat een pc via zijn digitale uitgang geen nieuw track doorgeeft aan je MD speler. Music Sync is dus nutteloos.
Zelf heb ik me mateloos geïrriteerd aan hetzelfde probleem. Dus heb ik maar een Xitel MD-Port DG2 gekocht, die tenminste wel netjes trackmarks kan invoegen. Synchro Recording is dan wel nuttig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al gedaan dat 10 sec. pauze na ieder nummer is maar dan neemt die het nog allemaal als 1 track op. Ik heb synchro Recording aan staan, duz het ligt niet aan me md speler (denk ik), maar aan een instelling op mijn pc, maar wat weet ik niet.
Duz dat met een pauze werkt niet bij mij :( , of ik heb wat verkeerd ingesteld (laat ik dat hopen)

• RuNnaH
Meracl MD Recorder al geprobeerd?

Verwijderd

Mag ik iedereen die een minidisk aan zijn PC wil gaan knopen een tip geven !
Koop een MD speler met PC link (b.v. MDS-S50 of MXD-D40)
en neem de M-crew PCLK-MN10A.
Deze heeft een optische aansluiting.
Het klinkt voortreffelijk en het werkt perfect.
Je kunt alles voorbereiden op je PC en daarna naar je MD slepen.

Verwijderd

ff kijken of ik het goed heb begrepen:

als je je md optisch aansluit krijg je nog 1 grote track??

zijn er dan eigenlijk nog andere voordelen dan een betere kwaliteit om je md optisch ipv analoog aan te sluiten?

en nog een vraagje: kan je nou namen doorstuuren naar een md die joint tekst ondersteunt!!

ik heb namelijk een hoontech kaartje besteld.

Verwijderd

Mijn Yamaha minidisc bezit een "synch-rec" functie, waarmee hij automatisch start en nieuwe nummers herkent. Mogelijk bezit jou Sony ook deze functie.

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 07:15
Ik heb precies hetzelfde minidisc en geluidskaart als de topicstarter. Als je OS win2k gebruikt dan maakt de geluidskaart teveel geruis ofzo zodat de minidisc het niet herkent wanneer die moet afkappen. Maar als je win98 gebruikt dan kapt ie het goed af. Hoe dat komt? Geen idee.

BTW je hebt wel de laatste drivers van terratec gehaald enzo??

PS: Het is niet waar als je optisch aansluit dat je meteen als 1 geheel muziekstuk krijgt. Want bij mij op win98 neemt ie perfect in stukken op met tussenpauze. Soms neemt ie weleens een leeg stuk vanwege de fade out. Dan denkt de minidisc dat het een liedje is.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt duz aan me minidisc, ik wacht wel ff, want me broer heeft een minidisc besteld de sharp mt866, kijken of die daarbij het wel doet
Maar bedankt voor alle reacties

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 07:15
het ligt ook niet aan je minidisc. Volgens mij meer aan de geluidskaart. Maar je kan het proberen.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je wilt dus ipv 1 grote track, losse nummers met pauze erin?

Dat kan, download ff een plugin (voor WinAmp dan..)

Of kijk hier ff :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 10:16
Ik had er ook last van dat ie van alles 1 track maakte. Ik heb het weten op te lossen door ergens in de instellingen van m'n MD speler de gevoeligheid van de opname aan te passen. Bij mij zag ie de stilte tussen tracks (de ruis) namelijk ook nog als geluid! Je kan het zien aan je VU meters op je MD speler, als deze tussen de nummers niet helemaal naar 0 db terug lopen zal ie ook niet een nieuwe track beginnen. Nou ja dat was in ieder geval de oplossing bij mij, misschien heb je er wat aan.
Pagina: 1