Toon posts:

Poorten sturen via C++ programma onder windows.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een programma aan het schrijven in c++, dat moet communiceren met een microcontroller, via de seriële poort.
Onder dos of Unix is dit geen groot probleem, maar Windows gooit niet zomaar de toegang tot de poorten open.

Elektuur heeft wel een boek uitgegeven met een CD met de port.dll op. Dit is een library die de toegang tot de poorten onder Windows wel mogelijk maakt.
Zit ik nu met het probleem dat deze functies enkel werken onder windows 95, 98 of NT.

Ik moet dit doen voor mijn eindwerk, en alle PC's op school draaien onder XP.

Is er iemand die nog een andere methode weet om de poorten "aan de praat " te krijgen onder Windows?

Sorry voor de lange tekst, maar ik moet jullie toch deftig inlichten hé :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

edit: laat maar loop weer verkeert gras te eten en te blaten

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Ehm, rechtstreeks aansturen wil niet, maar daar levert microsoft toch hele mooie libraries voor? Waarmee je de poort gewoon als een file kunt openen?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yup, kijk bij CreateFile in de msdn, dan zul je zien dat je zo ook een seriele communicatie kunt 'openen'

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reply, maar ik wil jullie toch nog bedanken voor het klaar en duidelijk antwoord. ;)

Voor mij geen gekluns meer met die port.dll.

Thx m8-tes en een gelukkig nieuwjaar. :)