Ola,
Ik zit met me pa te stoeien in de schuur met een Sony XR 6700 RDS + 10 CD wisselaar. Deze moet in de boot komen!
Nu hebben we een accu staan ( 12 V ), en die willen we aansluiten.
De achterkant van de autoradio heeft aansluitingen voor 4 speakers:
• een Paarse draad
• een Grijze draad
• een Groene draad
• een Witte draad
Nu lukt dit wel met die speakers, maar probleem is de stroom.
We hebben een
• een Zwarte draad ( ground )
• een Rode draad ( 12 V )
• een Oranje draad ( illumination )
• een Gele draad ( permanent 12 V )
• een Blauwe draad ( antenna remote )
Nu hebben we de accu aangesloten op de zwarte en de rode draad. Nu doet de cd Wisselaar het en tevens de tape en dergelijke van de autoradio het. Alleen geen verlichting op het schermpie aan de voorkantillumination dus. Maar hoe sluit ik deze aan? Is deze ook 12 V? en moet ie op de plus van de accu? Of moet deze in combinatie met een andere draad aangesloten worden.
Gezien het feit dat het een duur setje is bij elkaar, zijn we een beetje voorzichtig met aansluiten.
Daarom: jullie hulp is welcome
.
Ik zit met me pa te stoeien in de schuur met een Sony XR 6700 RDS + 10 CD wisselaar. Deze moet in de boot komen!
Nu hebben we een accu staan ( 12 V ), en die willen we aansluiten.
De achterkant van de autoradio heeft aansluitingen voor 4 speakers:
• een Paarse draad
• een Grijze draad
• een Groene draad
• een Witte draad
Nu lukt dit wel met die speakers, maar probleem is de stroom.
We hebben een
• een Zwarte draad ( ground )
• een Rode draad ( 12 V )
• een Oranje draad ( illumination )
• een Gele draad ( permanent 12 V )
• een Blauwe draad ( antenna remote )
Nu hebben we de accu aangesloten op de zwarte en de rode draad. Nu doet de cd Wisselaar het en tevens de tape en dergelijke van de autoradio het. Alleen geen verlichting op het schermpie aan de voorkantillumination dus. Maar hoe sluit ik deze aan? Is deze ook 12 V? en moet ie op de plus van de accu? Of moet deze in combinatie met een andere draad aangesloten worden.
Gezien het feit dat het een duur setje is bij elkaar, zijn we een beetje voorzichtig met aansluiten.
Daarom: jullie hulp is welcome