halve thread op Flamebait

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit kan toch echt niet! In de ATI Radeon review thread http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12439 staat de halve thread op -1: flamebait of troll! Ik geef een paar voorbeelden:
Weet iemand al wanneer deze kaart in nederland komt??
Wohwie....als je het verschil tussen 16 bits en 32 bits kleuren met elkaar vergelijkt ( van de radeon) dan zit er meetsal niet meer dan 3 fp/s verschil in, in dezelfde resolutie!!!
Dat komt gewoon omdat die kaart nogal trage 16-bit performance heeft. Een eventuele driver update zou dat moeten fixen
Driverupdate fixt dat helemaal niet.

Het ding puur 32-bits.
En zo kan ik dus nog wel even doorgaan.

Femme: zou je even willen achterhalen wie hiervoor verantwoordelijk is/zijn?

[off-topic]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat 's morgens om 9 uur het laatste nieuwitem van 15:10 de vorige dag was. Is het nieuws op?
[/off-topic]

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ehhmm... nou wil ik dus mijn beoordelingen insturen en werkt het niet? Ligt er iets plat ofzo omdat er ook al geen nieuws is?
-----------
Tssjezus! Ik ben zo'n rund geweest om tussen het modden een reactie te plaatsen! Daar zal het wel aan liggen.
Maar waarom heeft nog niemand anders actie ondernomen? Ligt er toch iets plat?
-----------

Overflow geeft zichzelf aan trouwens!! Ik weet niet of hij een geintje maakt of echt schuldig is, maar hij zegt in ieder geval dit:
Gelukkig ben ik zo dronken dat ik iedereen in deze verhaaltje als -1 flamebait heb gemodereerd
Ik lach me krom
Oh ja dat is omdat ik jarig ben (nou ja de 2e dus)
en om de zwakheid van dit soort systemen te illustreren natuurlijk...
:r :r :r
Als dit echt zo is weet Femme wat te doen.

----------
[off-topic]
Op FOK is het laatste nieuwsitem ook al van 13:21 gisteren. What's going on?
[/off-topic]

Verwijderd

TgF to the rescue, ik zal kijken of ik nog iets moet en mag doen...

Uh, inmiddels begint het nieuws te komen (hoewel, 1 bericht van 10:00 ook niet echt veel is). Mischien liggen de editors nog te pitten?

Verwijderd

Ik heb ff snel een aantal modpunten opgeofferd om de eerste schade ongedaan te maken.

Ik wil toch zelf ook even een dikke troll uitspreken:

Werkt lekker hé dat iedereen maar wat mag doen >:)

Ja ik weet het: cheapo opmerking, maar tering, wat een belachelijke actie, geen goed woord voor over.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik zie dat je er een aantal die onterecht op -1 staan toch niet gemod hebt. Puntjes op?

(Dat was dus ook nog een el cheapo opmerking met hint naar de oneindige punten voor oud-mods en andere wijzen)

Verwijderd

Ik zei al dat ik de eerste schade heb weggewerkt, dit is een thread die voor mij persoonlijk moeilijk te modden is, op basis van kennis die ik niet heb.

Ik kan natuurlijk alles van -1 afhalen, maar da's niet eerlijk, of er moet een andere moderator zijn die met enig inzicht de berichten kan her-modereren, ik heb mij vooralsnog beperkt tot de overduidelijke onterecte beoordelingen en die op 0 gezet.

En nee, ik had 143 punten (geen idee waarom, maar vandaag wel handig).

Maar kzal nog ff aandachtig kijken...

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Zoveel inzicht voor het omhoog modden van -1's is er niet nodig hoor. Alles wat geen Troll/Flamebait/First Post is moet gewoon omhoog. Ik moet zeggen dat er best wel wat rotzooi in die thread staat, maar die hoort gewoon op 0.
-----------
(Ik bedoel niet te suggereren dat jij weinig inzicht hebt hoor, ik wil alleen aangeven dat je het meeste best moet kunnen modden)

Verwijderd

OK, het meeste is nu van hun -1 af, meer kan ik niet doen, want dan krijg ik de melding dat ik die posts al gemodereerd heb en dat geen tweede keer mag doen.

Feitelijk will ik ook niet meer doen (maar da's ook gemeen om te zeggen).

Anders had ik die OverFlow theoretisch ook wel op -100 willen zetten (daar heb ik best 100 punten voor over).

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17

vanDaal

-ismeereentje

okee, ik heb even meegeholpen met het opruimen.

Ik heb trouwens al eerder aangegeven dat dit één van de gevaren van het nieuwe systeem is. Er hoeft maar één flapdrol langs te komen met een aantal negatieve beoordelingen om de hele thread te verzieken. Een gewogen gemiddelde zou dit al beter opvangen.

Verwijderd

Eigenlijk zou je hier zware en met name zichtbare maatregelen moeten treffen naar de desbetreffende gebruiker.

Iemand die dit soort actie leuk vindt (gezien de score zijn dat er een hoop) die zou zomaar kunnen denken "hé, fun, dat ga ik ook lekker doen, beetje zieken op T.net.

Op het moment dat je laat zien (en dat doe je niet door alleen de scores aan te passen) dat dat soort gedrag niet getolereerd wordt, dan is dat risico minder.

Zo zie je meteen dat het oude systeem ook zijn voordelen had (zuig), hoewel dit voorbeeld natuurlijk ook niet iedere dag voorkomt.

Verwijderd

Volgens mij kan dat hele modsysteem wel afgeschafd worden...

Alle kleuters hebben nu ontdekt hoe je leuk kan zieken en dat gebeurt dan ook VOLOP!!

Ik moet zeggen dat als al je reacties zomaar op -1 geplaatst worden terwijl iedereen hem daarvoor nog zo vreselijk informatief vond je ook wel een beetje neiging krijgt om effe een paar topics helemaal op -1 te zetten...

Ik denk dat het systeem gewoon niet besteed is aan een site met zoveel bezoekers... Iedereen heeft een eigen mening, je hebt mensen die gaan zieken etc. Met al deze factoren krijg je een systeem dat helemaal zijn doel mist (nutteloze topics filteren).

Mzzl

Verwijderd

Goed voor ik nog meer kwaad bloed zet wil ik even reageren op de hele zaak.

Mijn excuus heb ik al gemaakt in de thread zelf maar wil ik hier nog even herhalen. Excuus, excuus, excuus.

Sjaak2000 slaat de spijker op zijn kop. Ik heb vaak mensen maar wat raak zien modereren en heb even pijnlijk duidelijk laten zien dat dit systeem niet werkt waarvoor het bedoeld is.

Ik zie op zich ook wel de kracht van een gewogen gemiddelde, zoals vanDaal ook al zegt. Maar een paar aangestelde moderators werkt het beste (en is het man-uren-intensiefst, dat weet ik). In ieder geval bepaal je dan met zijn allen een duidelijk beeld van wat wel en niet een intelligente actie is. Dat is naar buiten toe veel duidelijker en uiteindelijk ook veel eerlijker.

Bovendien houden mensen zich nu als ze t.net lezen meer bezig met modereren dan met het nieuws zelf. Er is dan ook bijna niemand meer over voor wie gemodereerd moet worden, iedereen heeft view -1 aan staan zodat ze onterecht naar beneden gemodereerde postings wel zien en omhoog kunnen modereren.

Er zijn 12467 moderators en geen gebruikers.

"Who will moderate the moderators ?"

Verwijderd

OK, ik durf je excuses te aanvaarden (vergevingsgezind als ik ben), hoewel ik de methode waarop je de kwetsbaarheid van "een systeem" wilt aantonen per definitie afkeur. Niet alleen in jouw geval, maar in zijn algemeenheid.

In jouw geval zou een eerdere reactie hier meer zin hebben gehad, minder punten ;) hebben gekost en een hoop frustratie hebben voorkomen.

Laten we dit voorval maar verder vergeten en zien als een voorbeeld.

Peace & No hard feelings

PS Ik probeer nog steeds de moderators te modereren (net als Headbanger, Irrelevant, GaMeOvEr, Otis en noem de rest van de hardcore maar op).

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:58

Armada

-Wat wil je weten?-

Vette bullshit, OverFlow.

Je stelt nu al dat het systeem rijp voor de sloop is. Wacht het nou maar even af. Als alle kids hun frustraties hebben geuit, dan is de lol er na een weekje of twee echt wel af. En wat houd je over? Een overgroot gedeelte dat wel serieus bezig is, en wat de kleinere groep 'dissidenten' veel beter onder controle kan houden.

Overigens moet ik hier ook mijn excuses aanbieden, omdat ik een cookie ergens had laten zitten en mijn 100+ punten opgemaakt zijn. Ik zou niet weten waaraan. De levensduur van mijn koekjes is nu aangepast.

Verder stel je dat iedereen meer met moddereten bezig is dan het nieuws zelf. Ik merk bij mezelf dat ik threads nu nog beter ga volgen, omdat ik een 'fair' oordeel wil vellen. En ik ben blij dat ik nu een luser opmerking kan afstraffen en iemand die in mijn ogen iets opmerkelijks neerzet kan belonen.

Army
p.s.: Deeply sorry voor de verloren gegane moddereter punten.
Vraagje: Mochten al die punten uitgegeven zijn om te treiteren, krijg ik dan nooit meer punten? Ik heb de hele week al niets meer gehad en ik vrees dat het daar mee te maken heeft.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
TgF: ik moet zeggen dat ik al een week nauwelijks meer gemod heb om mijn mod-punten verloop te kunnen beoordelen. Maar ik zal er maar weer eens mee beginnen, want de conclusie is zo onderhand wel duidelijk. Er wordt gewoon een
modpoints += Random(-100,100) (pseudocode)
uitgevoerd. Want het schommelt verschrikkelijk en zelfs met meer dan 50 per dag.
Ik zal ze maar gewoon op gaan maken.

Verwijderd

Overflow: als je vindt dat het systeem niet deugt, post hier dan een posting, met een verhaal. Jouw actie klinkt een beetje als het hacken van een systeem en alle data die daar vindt ter download aanbieden, om aan te tonen dat de security niet goed is, terwijl je ook de mogelijkheid had om gewoon na de hack niets actiefs te doen met wat je vond maar de systeembeheerders aldaar in te lichten. (dit als uitgebreid voorbeeld)

Je gehele motivatie klinkt nogal erm... slordig. En "ik ben dronken" is geen reden tot het rechtpraten van een daad :)

Doe de volgende keer zoals grote mensen doen: hier iets posten of rechtstreeks mailen naar de personen die er iets aan kunnen veranderen, en ventileer je mening op die manier.
Pagina: 1