• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb voor kerst een spycam m300 gekregen en volgens mij zijn de foto's die ik neem slechter dan van de m100. Ik heb net een testje gedaan bij een vriend van mij, die heeft een m100, en daar maakten wij wat foto's van buiten.
Bij mij was de res 2 maal zo hoog maar toch minder detail.
Op zijn foto kon je bijvoorbeeld duidelijk zien dat de grond niet volledig met sneeuw bedekt was, terwijl op mijn foto het helemaal bedekt leek met sneeuw. Zo zag je bij de m100 op de foto goed dat er een rand zat op een dak, terwijl bij mij de rand van het dak overliep in de lucht erboven.
Bij foto's van binnen van een bakstenen muur zag je bij hem structuur in de stenen en bij mij zag je dus nauwelijks structuur zag je ook minder kleur. (in dit geval gebruikte ik overigens dezelfde res als hij, dus bij mij lage res en hij zijn hoge res).
Kan het zijn dat mijn spycam gewoon niet goed is en dat ie alles overbelicht of doen alle spycams m300 het gewoon slechter als de m100's?

ps. Ik kan helaas hier geen foto's publiceren, zit bij mijn ouders op een 486 zonder usb. Vraag wel aan hem of hij de fotó's die we genomen hebben ff op internet kan plaatsen. Als ie dat doet zet ik hier wel een link neer dan kunnen jullie het zelf zien.

Verwijderd

Hmmm ... lijkt een focus probleem he :)

Verwijderd

denk ik ook ja, maar is wel een kutprobleem

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
focusprobleem? dohh effe aan het lensje draaien, ja dat kan.. :P :?

:z

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

lensje draaien
juh juh
tis geen wepcam hoor |:(

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Oscar Mopperkont
Sorry het is spycam 100 en spycam 300, dus met zonder die m ervoor.

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 23:56

zerok

geen

Zou je misschien de foto's kunnen plaatsen ?? Dit is meer nieuwsgierig heid over hoe goed/slecht de foto's nu zijn. Zit er aan te denken om zelf zo'n geval te kopen maar wil dan eerst weten wat ik koop.
mag ook mailen op zerok_freeze@hotmail.com

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

• Oscar Mopperkont
http://neerlandstrots.tripod.com/onderzoek.htm

Hier is dan de link naar de site waarop het te zien is. Aan bovenste 2 foto's heb je eigenlijk al genoeg om het te zien dat die spycam 300 het zowel op hires als lo-res slechter doet dan de spycam 100+ op zijn hoge res. (mocht je verschil niet zien let dan even op de sneeuw bij de 300 lijkt het alsof de hele bodem bedekt was terwijl dat niet zo was).

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 31 december 2001 01:00 schreef Firecow het volgende:
lensje draaien
juh juh
tis geen wepcam hoor |:(
hrm wazug dan, goser uit me klas had laatst ook zo'n spycam..hij kon met z'n nagel (met moeite) aan de lens draaien en zo focussen ..

anyway,.. lekker boeie..

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 23:56

zerok

geen

Op maandag 07 januari 2002 15:51 schreef Oscar28 het volgende:
http://neerlandstrots.tripod.com/onderzoek.htm
Oke dank je weet nu dat ik daar geen geld aan uit wil geven dan maar opzoek naar een echte digi camera.

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Verwijderd

vaag je zou het haast wel zeggen ja

• Oscar Mopperkont
Op maandag 07 januari 2002 23:05 schreef zerok het volgende:

[..]

Oke dank je weet nu dat ik daar geen geld aan uit wil geven dan maar opzoek naar een echte digi camera.
Mijn zus heeft ook zo'n spycam 300 aleen dan van aiptek en die maakt best wel aardige foto's. Maar je moet dat ding alleen gebruiken voor fun-fototjes en uiteraard niet als echte camera gebruiken. Ikzelf vind het wel geinig omdat je hem makkelijk in je broekzak knt steken om mee te nemen en dat kan met de meeste digtale cameras niet.
Pagina: 1