voorstel nieuwe mod-punten berekening

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Deze lijkt mij wat rechtvaardiger:

Stel vandaag is dag d. d-1 is gisteren etc.
m(i) zijn je verdiende mod-punten op dag i.

Som i=0..6 ( m(d-i)*(7-i)/7 )

Als je deze berekening aan het eind vd dag doet tellen de punten die je vandaag haalde volledig mee, die van gisteren voor 6/7e, eergisteren voor 5/7e enz.

Dit lijkt me veel rechtvaardiger dan een systeem wat zegt: vandaag is het woensdag. Je hebt vandaag 5 punten gescoord. Vorige week woensdag 50. Gisteren had je 70 punten. Dat worden er nu 70+5-50 = 25.
Deze berekening is IMHO heel onrechtvaardig.
-----------
m(i) is trouwens het aantal nieuwe mod-punten op een dag min het aantal verbruikte. Kan dus negatief zijn als je op een dag meer gebruikt dan je nieuw krijgt.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Vinden jullie de formule te ingewikkeld, of hebben jullie je op het standpunt gesteld dat je oneinig veel punten wilt, zodat dit niet meer van belang is?

Verwijderd

/me vind de formule best wel ingewikkeld, maar op zich begrijp ik wel waar je heen wilt (behalve naar huis ;)).

De huidige berekening klopt niet (had vandaag wel ruim 100 punten, dus ik kon genoeg doen), of we naar een oneindig aantal punten moeten, weet ik niet.

Het zou een oplossing kunnen zijn, als je maar genoeg hebt.

Wat ook hier belangrijk is, wat ik in de andere thread ook genoemd heb, is wat Femme en de Admins er van vinden.

Als zij bij wijze van spreken zoiets hebben van "laat maar, het blijft zoals het nu is", kunnen wij met z'n allen wel allerlei dingen gaan zitten bedenken, maar dat heeft dan IMHO weinig of geen zin.

Verwijderd

hmm, opmerkelijk, hoe meer ik modereer, hoe meer punten ik krijg?

De punten voor mijn berichten lopen niet snel op, ik maak niet al te veel pageviews.

Van 114 met 3 moderaties naar 134 (of ik heb mijn punten van vanmorgen weer terug gekregen n.a.v. de semi-terreur-actie van gisteren (zie thread irrelevant).

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Dat is het stomme van het huidige systeem. Blijkbaar heb je toch meer gedaan (of minder verbruikt) dan dezelfde dag een week geleden. Vervelend wordt het echter wanneer je een dag heel veel punten scoort, want dan kun je de week erop eigenlijk alleen maar omlaag gaan, ook al ben je best actief.
Je gedrag van een week geleden heeft zo een enorme invloed op je score. Daarom is mijn formule veel beter, waarin de invloed van dagen steeds minder wordt naarmate ze langer geleden zijn.

Verwijderd

De huidige berekening KLOPT niet. Ik had vanochtend nog 38 (nadat ik gisteravond zo'n 42 had, NIETS mee gedaan, vanochtend 38... wazig). anyway, NU heb ik er dus 0. Ik heb zo'n 15 postings lopen modereren (HOGE schatting).

ERG vreemd. Anyway, dit is al vaker aangegeven, maar het wordt schijnbaar niet als bug gezien oid.

(oja, ten overvloedde: mn karma/score/tweakotinecrap is alleen maar hoger tov gister)
Pagina: 1