Toon posts:

(OC) extra fans of goede cpu fan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,
ik zit met een vraag waarop ik na wat zoeken en de faq's doorlezen nog geen goed antwoord heb kunnen vinden. Het gaat om de volgende situatie:

Op dit moment zit m'n Celeron 700 op 850 zonder speciale of extra cooling. :) Gewoon met standaard cpu-fan en de standaard fan van de voeding. Idle op 37 en stressed op 46 graden. Ik wil hem wat beter koelen om nog verder te gaan. Over een half jaartje ga ik m'n cpu en mb upgraden. Voor de extra koeling kan ik f125,- = 57 euro uitgeven, misschien iets meer.

So far so good, maar nu twijfel ik tussen twee opties:

1. onderin een blowhole met m'n standaard 60 mm fan, bij de cpu een nieuwe Delta AFB-60 HP (37 cfm) en bovenin een window met een Delta FFB-120 HP (190 cfm).

of

2. een hele goede cpu fan kopen en bovenin een window met m'n standaard fan. Ik wil dan wel zo'n goede Delta FFB-80 HP kopen (80 cfm), met het oog op de toekomst, maar ik weet niet hoe ik die op m'n socket 370 moet krijgen. |:(

Suggesties of andere mogelijkheden voor de cpu-fan?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
alleen voor die delta hp 120mm ben je al 100 piek kwijt ofzow

Verwijderd

Met een fan-adapter :?

Verwijderd

Optie 2 zou ikke doen.
Maar dan wel met een andere fan aan de bovenkant, want die Delta maakt een t*ringlawaai, dat wil je niet horen. Ikzelf zou voor een mooie grote fan gaan, een 120mm ofzo en dan die op 7v laten lopen dat je em niet hoort.

Verwijderd

Topicstarter
alleen voor die delta hp 120mm ben je al 100 piek kwijt ofzow
Bij oc-shop kost ie 57 piek.

Zo eentje komt wel bovenin, maar wat op m'n cpu? Voldoet de Delta AFB-60 HP? Die kost maar 40 piek.

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 17:36 schreef muaddib het volgende:

[..]

Bij oc-shop kost ie 57 piek.
Hm, gelijk doen. Zie Pricewatch

Bij de enige gevonden winkel betaal je er 101 piek voor...

Verwijderd

Wat had je gedacht van Papst fans ...

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er zo speciaal aan die papst fans? Ik heb er al wel wat over gehoord, dat ze wat stiller zijn dan de Delta's maar hoeveel lucht verplaatsen ze?

Verwijderd

die celly 700 kan met de retail-intel-cooler makelijk op 100 fsb...kosten nix... >:)

Verwijderd

Topicstarter
die celly 700 kan met de retail-intel-cooler makelijk op 100 fsb...kosten nix...
Bedankt voor de tip, ik ben even de bios ingegaan en ik kan maar tot fsb 97. Dan zit de celly 700 echter al op 1018 MHz.
Dat wil ik ook halen maar ik denk niet dat ik dat makkelijk met de standaard koeler haal.

Ik denk nu aan de Alpha PEP66T + Delta AFB-60HP bij oc-shop voor maar FL 83.74! Als ik hem zelf ophaal heb ik ook geen verzendkosten.
Pagina: 1