Beste mede tweakers,
ik zit met een vraag waarop ik na wat zoeken en de faq's doorlezen nog geen goed antwoord heb kunnen vinden. Het gaat om de volgende situatie:
Op dit moment zit m'n Celeron 700 op 850 zonder speciale of extra cooling.
Gewoon met standaard cpu-fan en de standaard fan van de voeding. Idle op 37 en stressed op 46 graden. Ik wil hem wat beter koelen om nog verder te gaan. Over een half jaartje ga ik m'n cpu en mb upgraden. Voor de extra koeling kan ik f125,- = 57 euro uitgeven, misschien iets meer.
So far so good, maar nu twijfel ik tussen twee opties:
1. onderin een blowhole met m'n standaard 60 mm fan, bij de cpu een nieuwe Delta AFB-60 HP (37 cfm) en bovenin een window met een Delta FFB-120 HP (190 cfm).
of
2. een hele goede cpu fan kopen en bovenin een window met m'n standaard fan. Ik wil dan wel zo'n goede Delta FFB-80 HP kopen (80 cfm), met het oog op de toekomst, maar ik weet niet hoe ik die op m'n socket 370 moet krijgen.
Suggesties of andere mogelijkheden voor de cpu-fan?
ik zit met een vraag waarop ik na wat zoeken en de faq's doorlezen nog geen goed antwoord heb kunnen vinden. Het gaat om de volgende situatie:
Op dit moment zit m'n Celeron 700 op 850 zonder speciale of extra cooling.
So far so good, maar nu twijfel ik tussen twee opties:
1. onderin een blowhole met m'n standaard 60 mm fan, bij de cpu een nieuwe Delta AFB-60 HP (37 cfm) en bovenin een window met een Delta FFB-120 HP (190 cfm).
of
2. een hele goede cpu fan kopen en bovenin een window met m'n standaard fan. Ik wil dan wel zo'n goede Delta FFB-80 HP kopen (80 cfm), met het oog op de toekomst, maar ik weet niet hoe ik die op m'n socket 370 moet krijgen.
Suggesties of andere mogelijkheden voor de cpu-fan?