gewone netw. kaart gebruiken voor kabelmodem?

Pagina: 1
Acties:

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
keb dus lekker kabel hier van Quicknet enne nou heb ik een vraag. Heb hier een netwerkje alleen wil dat internet dat nu in het pc'tje van me ma hangt in een ander pc'tje pluggen die géén pci heeft(soort van routertje). Van (toen nog multiweb) quicknet hebben we een pci kaartje (intelxxxxx based) en dat werkt fijn.

Kan ik nu ook gewoon die stekker in een ander hangen of moet ik software matig iets aanpassen of kan het gewoon niet?? heb hier keuze uit drie verschillende utp kaartjes:
Realtek 8019 ISA
SMC UltraChip Elite16
SMC EtherEZ

Als ik dus een ander utp kaartje moet (wel ISA) welke moet ik dan nemen? voor een prikkie hé

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Het maakt geen zak uit in welke netwerkkaart je die drukt... zolang de netwerkkaart maar netjes werkt EN je uiteraard ook de benodigde instellingen in de pc hebt staan waar je hem in prikt....

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Alle drivers zijn aanwezig. Windows95 ziet ze keurig. Dus al steek ik er twee utp kaarten in(1 voor kabel en 1 voor netwerk), moet het werken?

PC(tje) specs ter info:
ouwe tulip doos
486dx 40Mhz
525Mb Conner HDD
3,5" diskette
Cirrus Logic onboard video
(Nu dus in iedergeval voor netwerk)SMC EtherEZ 10Mbits
+Win95

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 30 december 2001 17:06 schreef Voodoo_man het volgende:
Alle drivers zijn aanwezig. Windows95 ziet ze keurig. Dus al steek ik er twee utp kaarten in(1 voor kabel en 1 voor netwerk), moet het werken?

PC(tje) specs ter info:
ouwe tulip doos
486dx 40Mhz
525Mb Conner HDD
3,5" diskette
Cirrus Logic onboard video
(Nu dus in iedergeval voor netwerk)SMC EtherEZ 10Mbits
+Win95
Jah... heb ik hier thuis ook
Kabelmodem---netwerkkaart1 in pc - netwerkkaart2 in pc ---- netwerkkaart in andere pc of Hubje

Geen probleem.

Het enige is dat je dus wel even de instellingen goed moet zetten... IP, Submask, Computernaam, gateway, dns

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
jah dat zal dan wel.
Maar omdat ik dat PCI Utp netwerkkaartje van quicknet erbij kreeg en ik die kabel vanaf de kabel-modem naar een ander pc'tje wil die een simpel ISA kaartje heeft, vroeg ik mij af of dat zomaar kon. Ik laat dus die hele kaart van qn. buiten de pc's.

oftewel: Wie het probeert zal het weten

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 30 december 2001 17:14 schreef Voodoo_man het volgende:
jah dat zal dan wel.
Maar omdat ik dat PCI Utp netwerkkaartje van quicknet erbij kreeg en ik die kabel vanaf de kabel-modem naar een ander pc'tje wil die een simpel ISA kaartje heeft, vroeg ik mij af of dat zomaar kon. Ik laat dus die hele kaart van qn. buiten de pc's.

oftewel: Wie het probeert zal het weten
Je moet je kabelmodem gewoon aan EEN netwerkkaartje prikken. Of dit nou ISA, PCI of PCMCIA is dat maakt geen zak uit.

Succes :)

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
oja, wat bedoel je precies met gateways/dns servers? ik heb nu gewoon via de pc van me moeder Sygate te werk gezet en iedere pc een ip gegeven en dat wil ik ook gebruiken op die 486

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 30 december 2001 17:18 schreef Voodoo_man het volgende:
oja, wat bedoel je precies met gateways/dns servers? ik heb nu gewoon via de pc van me moeder Sygate te werk gezet en iedere pc een ip gegeven en dat wil ik ook gebruiken op die 486
Op dezelfde manier... alleen nu fungeert de 486 als server en de rest (inclusief die van je moeder) als client....

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Als je van nic switched moet je wel je kabelmodem resetten (uit/aan) anders houdt hij het mac adres van de oude nic vast en werkt het niet.

• MadMod
  • Laatst online: 04-08 11:31
het internet moet!!! binnenkomen op de originele netwerkkaart van de kabelfabrikant, want deze wordt aangemeld bij hun. (bij chello in ieder geval wel)

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 17:29 schreef joop3 het volgende:
Als je van nic switched moet je wel je kabelmodem resetten (uit/aan) anders houdt hij het mac adres van de oude nic vast en werkt het niet.
ja kijk! dat is dus handig om te weten

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Op zondag 30 december 2001 17:30 schreef Crazy_Casemod het volgende:
het internet moet!!! binnenkomen op de originele netwerkkaart van de kabelfabrikant, want deze wordt aangemeld bij hun. (bij chello in ieder geval wel)
Bij Quicknet niet :)
Wel kan het bij verschillende kabelmodems uitmaken hoelang je hem uit moet houden voordat hij het mac adres flushed..

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
nou, ik ga het zometeen proberen. ff resette die kabelmodem en dan zien ik wel, anders een tijdje (uurtje ofzo) uit en dan weer. Werkt het niet kom ik terug hier

allemaal bedankt voor zover!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Nou dat resetten van de kabelmodem werkte hoor!

alleen sygate er nog WERKEND op en klaar
(moet je op een 486 winsock2.0 of hoger installe en dan nog eens iexplorer 4.0 of hoger..pffff gaap snurk)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Hoe oudere brol je erin steekt hoe beter :)
De kabelmodems willen toch 10mbit half duplex. Weinig nut van een 100mbit :)
* Predator heeft hier wel 100mbit ( op 10mbit half ) kaart op kabelmodem maar dit omdat er geen coax op dat kaartje zit.
Merk speelt allemaal geen rol zolang de kaart maar goed werkt.
Als je eerst een andere nic op je kabelmodem had zitten kan je best ff modem stroom uittrekken voor je hem in andere nic steekt :)
zo is zijn arp cache leeg...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1