Toon posts:

Mixen opnemen op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan t kloten om mijn gemixte zooi op de pc op te nemen.
Ik heb de microfoon ingang gebruikt maar het geluid blijft met geluidsrecorder harstikke slecht...zonder veel mooie tonen zeg maar.
Dus op de uitgang van mijn mengpaneel heb ik t stekkertje gebruikt van mijn pc boxjes, en zo op de ingang van microfoon gezet.

Zonder dat ik wat aan zet ofzo...komt het geluid door mijn (andere) pc boxen naar buiten ( die is aangesloten op de normale uitgang van mijn geluidskaart)
Zelfde manier als microfoon manier..

Maar als ik dan het geluid op neem met geluidsrecorder is dit zo brak als wat..
Komt dit omdat ik een brakke geluidskaart heb, een ander programma moet gebruiken om op te nemen, of komt het omdat die microfoon ingang geen stereo geluid kan opnemen?

Verwijderd

moved NSTM >> AVH

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Waarom gebruik je niet de line in, die is ervoor gemaakt namelijk? Microfoon versterkt t geluid en verpest t daarmee ook, en is t natuurlijk een mono bron, ook een beetje jammer.

Dat t geluid door je boxen komt, komt omdat je bij je mixer het volume van afspelen niet hebt uitgezet op de bron die jij gebruikt (microfoon dus).

Een ander programma lijkt me ook geen slecht idee..

Verwijderd

Als ik me niet vergis bestaan er perfect Stereo microfoons hoor ....

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het de line in is..maar als ik het daar op probeer...dan wordt er helemaal geen geluid opgenomen?

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Staat je line in niet op volume nul?

• michiel100
  • Laatst online: 22-07 07:25
Of op mute.

Verwijderd

Topicstarter
Nee alles staat aan, ik heb zo'n standaard audioPCI mixer op me pc hangen

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Vreemd, je hoort ook niks door de speakers??

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam erachter..dat de webcam als microfoon staat aangesloten..en die staat automatisch aan..en aangezien mijn geluidskaart geen 2 bronnen tegelijk pakt..denk ik dat dat het is..

Weet iemand een aardig ander programmaatje in plaats van die k*t geluidsrecorder?

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu zit ik met een ander probleem..ik heb zeg maar helemaal geen 'studio' geluid :)

EDIT:

oh toch wel..daar heeft m'n numarkje een booth zone.. :7

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Cool Edit is hier wel leuk voor natuurlijk maar misschien beetje overkill. Feurio is ook wel leuk en gratis ook prima te gebruiken, je kan ook hiermee ook gelijk in mp3 opnemen mocht je dit willen, met Lame bijvoorbeeld.

Cool Edit
Feurio

Verwijderd

Topicstarter
Beters, dat je meteen in mp3 kan opnemen!
Ga het meteen ff downen
Tnx

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Hier vind je trouwens de laatste lame encoder om direct in mp3 op te nemen: Lame 3.91

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat ik hier niet eerder mee aan de slag ben gegaan zeg, want ik ga morgen draaien op een oud en nieuw feest..had ik toch een leuk introotje kunnen bakken voor 12uur

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zondag 30 december 2001 17:15 schreef real_raichu70 het volgende:
Als ik me niet vergis bestaan er perfect Stereo microfoons hoor ....
:z alleen een beetje jammer dat ALLE microfoon ingangen wel mono zijn... dus eeuuhh stereo mic's dat is waar maar ingang is mono...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Pagina: 1