Toon posts:

Privacy voilation

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat via je inloggegevens bijgehouden wordt welke pages je bekijkt, wanneer etc voor tweakotine opbouw, lijkt het me dat dat wel mag worden vermeld in de privacy policy op t.net. Dat is echter niet het geval. (sterker, die policy is zo verouderd dat wat daar staat imho niet meer opgaat).

Het is nl. zo dat t.net nu persoonlijke interesseprofielen kan samenstellen aan de hand van het browsegedrag over de site. Nu doet t.net daar NU niets mee, maar wie zegt mij dat dat in de toekomst niet gebeurd? Ik heb nl niet toestemming gegeven voor het opslaan van die gegevens. Ik til er niet zwaar aan hoor, het is echter zo dat er op dit moment geen officiele policy is voor de gegevens bij bv een overname van deze site door een groot bedrijf. Dat bedrijf krijgt dan een schat aan informatie in handen en bv de gegevens van minimaal 10.000 mensen die al dan niet frequent deze site bezoeken. Voor dat soort gegevens worden grote bedragen betaald en wie zegt mij dat bv bij een overname die gegevens nog steeds 'beschermd' blijven? Op dit moment helemaal NIEMAND.

Tip: WAN of niet, maar ik zou er maar eens aan gaan werken, t.net. De privacy rakkers in NL zijn nl. nogal mondig en niet zonder macht (ivm een zekere wet ter bescherming van persoonsgegevens)

Verwijderd

Als het inderdaad is zoals je hier aangeeft, dan moeten ze er wat aan gaan doen, voor het te laat is.

Het zal mij persoonlijk niet echt veel interesseren, maar per definitie heb ik er wel een hekel aan als je door dit soort acties getracteerd wordt op een hoop spam.

BTW ruim 12.000 geregistreerde bezoekers van T.net incl. hun interesse: da's een aardige database.

[off the record]

Ik neem aan dat je violation bedoelde? ;)

Verwijderd

Topicstarter
[voilation/violation] -> correct :)

als ze de gegevens gebruiken voor gerichte reclame/sitedisplay, dan ZOU het wellicht eventueel misschien voordelig kunnen zijn, maar dan wel vrijwillig.

Voordat een halflezende anti gaat replyen: DAN REGISTREER JE JE TOCH NIET!!!: dat is het punt niet. Het gaat er om wat er gebeurt met de gegevens bij een eventueel aanbod aan t.net. En let wel: nu is er NIETS geregeld, en veel geld is in zeer veel gevallen een manier geweest om 'principes' af te zwakken.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmmm... interessant punt...

Zeker gezien het feit dat je tegenwoordig met de meuktracker allerlei leuke dingen waarin jij geinteresseerd bent kunt aangeven.

(Drivers voor de produkten die je hebt, stukkies Software waar je geinteresseerd bent (CloneCD , Nero ;) ) enz.

Die info is idd goud geld waard...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Het is bij de overname van diverse failliete online retailers gebeurd dat de overname meer ging om het klanten/informatie bestand dan om de zaak zelf.
Ik meen dat er ergens ook een artikeltje over stond, maar in elk geval zit daar een potentieel risico.

Verwijderd

Hele korte toevoeging: zie voor informatie over de wet persoonsregistrtie www.registratiekamer.nl
Pagina: 1