[SCSI] 68 of 80 pin & 18 of 36 gig Atlas 10K III

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 17:43
Sorry voor deze waarschijnlijk domme vraag O+

Ik wil een Tekram U160 (DC-390U3W) Controler gaan kopen samen met een Atlas 10K III.

Maar nu zit ik met de volgende 2 vragen:
[1] Moet ik dan 68 of 80 pin aansluiting hebben ? (informatique verkoopt ze beiden, maar het verschil is mij niet duidelijk (behalve de 12 pinnetjes dan :))

[2] Kan het in sommige opstellingen kwa snelheid uit maken of je een HD van 18(1 plater) of 36gig hebt (2 platers).
Dit omdat het voor mij momenteel niet uit maakt welke HD ik koop & omdat de HD's toch even duur zijn (MB per €)

• Wild pigeon
Schop

Verwijderd

[1] moeje ff kijken op de site van die atlas dinges en kijken hoeveel pins die heeft :P
[2] volgens mij is 1 platter toch sneller, iig wel minder geluid.....

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59

Tubby

or not to be

De 80 pins uitvoering is de SCA uitvoering. In deze connector zit de voeding geintegreerd en is ook hot pluggable.

Als je geen hot pluggable raid array wilt is het beter om te kiezen voor de 68pins (dan heb je geen convertors e.d. nodig)

Het maakt verder geen verschil in performance.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Wild pigeon
De Atlas is er dus in 2 smaken.... 68 pins of 80 pins... maar welke moet ik hebben ? (met die tekram controler incl. U160 LVD kabel ?) Ik denk 68 pins maar ik ben er niet zeker van :(

edit:

Ik moet toch sneller leren typen... tubby had in de tussen tijd al een antwoord gegeven...

Bedankt!
Dan ga in ieder geval voor de 68 pins uitvoering...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:51
Voor normaal gebruik moet je 68pins hebben. 18 of 36Gb moet je helemaal zelf weten. Zelf heb ik twee van deze 18GB disken genomen omdat ik zo swap, page en scratch bestanden kan verdelen over beide disken (is natuurlijk ietsje sneller :) ). 80pin is voor swapable SCA aansluitingen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[1] 68 pins nemen, is goed genoeg. 80 pins is alleen handig voor hot-pluggable spulletjes

[2] Maakt niet veel uit. Wel is het geluid bij meerdere platters *iets* harder. Ik heb zelf de 36 GB 10K-III, en die maakt eigenlijk nauwelijks meer lawaai dan een 7200 tpm IDE-schijfje...

Virussen? Scan ze hier!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb zelf ook de Atlas 10KIII, en idle is ie inderdaad niet veel luider dan een 'luide' 7200rpm IDE schijf (de laatste modellen van bv Seagate zijn wel een stuk stiller). Bij activiteit maakt de schijf wel behoorlijk wat meer geluid, misschien omdat de mijne meer platters (en dus schrijfkoppen) heeft .. of heeft dat weer alleen invloed op de idle geluidsproductie :? .

PC Specs

• Papillon
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Als je de HD in je PC wil bouwen en via interne kabels aansluiten, doe je het verstandigst aan de 68 Pins model te kopen.

SCA (80 pins) is eigenlijk voor hotswappable schijven bedoeld.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1