Groot schroeven gezocht. 3cm breed

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar schroeven van 3 a 4cm breed voor me nieuwe CM. Volgens me pa kan je die per meter kopen maar waar? Ik ben langs gamma en praxis geweest en de grootste wat zij hebben zijn 1.5cm breed en niet lang genoeg.
Verder heb ik nog moeren bij nodig.

Waar kan ik deze schroeven krijgen. Omgeving Amersfoort.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

De normale ijzerwaren zaak?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• FMS
  • Niet online
nope, tenminste niet waar ik langs ben geweest. Ze hebben geen schroeven alleen metaal staven.

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 08:56

Rob_de_Rechter

Dixeram

Drie à vier cm. ga je denk ik echt niet redden. Waar je Pa op doelde waren zgn. draadeinden. Een meter lang alleen maar met schroefdraad (metrisch) Meestal zijn de diksten M24 of iets dergelijks en dan kom je echt bij die 1.5 cm. uit.

Wil je meer hebben, dan zullen die ongetwijfeld bestaan. Maar of die verkrijgbaar zijn is een tweede. Zou je moeten proberen bij idd een ijzerwarenwinkel - die kunnen ze eventueel voor je bestellen. Dan moet je alleen aan aantallen van 200 of 100 denken en dan betaal je ook dikke knaken.

Voor moeren geldt eigenlijk hetzelfde. (Want die moeten op je bouten passen.)

Wat bedoelde je eigenlijk met draadeinden die tekort zijn, of heb ik je niet goed begrepen/gelezen?

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• FMS
  • Niet online
De hele mod hangt van de schroeven af.

Maar ik snap precies wat je met draadeinden bedoelt. Kun je daar wat verder uitleg over geven.

Verwijderd

Dat zijn gewoon hele dikke schroeven.
Man, wat wil je in godesnaam met schroeven van 3 a 4cm breed???

• FMS
  • Niet online
Zoals ik al zei, tis voor me nieuwe mod. ik heb in totaal 4 schroeven van 3.5cm breed bij 40cm lang nodig.

Maar die draadeinden, hoeveel gaat 2meter ongeveer kosten?
en is er geen andere mogelijkheid behalve bestellen bij de ijzerzaak?

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 17:07 schreef FMS het volgende:
Zoals ik al zei, tis voor me nieuwe mod. ik heb in totaal 4 schroeven van 3.5cm breed bij 40cm lang nodig.

Maar die draadeinden, hoeveel gaat 2meter ongeveer kosten?
en is er geen andere mogelijkheid behalve bestellen bij de ijzerzaak?
Die dingen haal je niet zomaar ergens hoor.
Ga bij een ijzerhandel langs.

Verwijderd

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb in Maarheeze bij Stafa gewerkt. schroefjes en boutjes verkoop zooi.

Ze verkopen niet aan particulieren,

Maar ik weet uit ervaring dat ze niet moeilijk doen als je effe binnenstapt om een bepaalde schroef (draadeind) te kopen.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zondag 30 december 2001 16:37 schreef FMS het volgende:
Ik ben op zoek naar schroeven van 3 a 4cm breed voor me nieuwe CM. Volgens me pa kan je die per meter kopen maar waar?
Verder heb ik nog moeren bij nodig.
Op schroeven kan je iig geen moeren draaien.
Je bedoelt geen schroeven maar bouten lijkt mij.

• FMS
  • Niet online
sjuk, juist, bouten. :)

martijntje, dus bij Stafa kan ik bouten en moeren van 3cm+ krijgen? en weet je misschien hoeveel het gaat kosten.

(ik heb ff in me plannen gekeken, en 2.5cm is ook goed.)

Verwijderd

mss moet je eens bij een of andere brug bouwer langs gaan :+

wat moet je nou met zulke dikke schroeven :? :? :? :? ik denk niet dat je die overal zo maar ff kunt kopen, tenmiste ik heb ze nog nooit ergens gezien van die afmeting.

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

vraag eens bij een loonbedrijf of een ander machiene bedrijf
daar hebben ze wel van die dinggen want trekers zijn groot en daar zitten wel dikke bouten in

• Skaah
  • Niet online
Garage?

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

gewone ijzeren staven dan? zonder schroefdraad, kun je vastlassen/solderen.. misschien een alternatief? lijkt me iig veel goedkoper aan te komen :)

Verwijderd

Ze zouden toch wel verkrijgbaar moeten zijn, ik denk dat het vinden van m48'ers zelfs te doen is, alleen ff een speciaalzaakje vinden of zo.

Bij mijn oude baas kochten we dat soort spul bij Wsb en Fabory, maar ik weet niet of die ergens bij jou in de buurt zitten en of ze aan particulieren verkopen.

Verwijderd

Voor zover ik weet verkoopt fabory niet aan particulieren, en het zijn dan ook nog vaak verpakkingen vanaf 10 stuks.

• FMS
  • Niet online
Big Tazzz, Fabory zou die bouten hoogstwaarschijnlijk hebben, maar ik twijfel ook of ze het ook aan particulieren verkopen. ik heb ze wel een mailtje gestuurd.

k'heb ff op google gezocht, en kwam dit tegen. M80?? hoe groot is dat wel niet.

Sequence, lassen of solderen verpest beetje het uiterlijk van me mod. Maar tis wel een optie.

• zandpaddo
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

in de vangrail zitten ook vette bouten? of zijn die te dun? denk zo'n 1,5-2,5 cm

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op zondag 30 december 2001 19:46 schreef zandpaddo het volgende:
in de vangrail zitten ook vette bouten? of zijn die te dun? denk zo'n 1,5-2,5 cm
De NS gebruikt ook grote bouten in de rails ;)
Je kan ze ook uit hoogspanningsmasten schroeven :+

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

moet je ff de TD van de KLM meelen of bellen
de staardvleugels van de kleine fokkers en ander klein spull zitten vast met 3.3 cm doorsnede dingen of wachten tot er weer eentje neerstort en dan snel gaan zoeken...

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

bedoel je echt de schroefdraad, of de kop die erop zit die 4cm moet zijn, want M40 krijg je zomaar niet te pakken bij de gewone DHZ zaken. Wat ga je er in godsnaam mee vastzetten, een olifant?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

oja de vleugels van een boeing 747 hebben bouten van 6cm doorsnee en zijn 60cm lang is dat niet wat...
deze storten wat vaker neer dus meer kans...

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Mooie case mod, als je straks je computer wilt verplaatsen heb je een aanhanger nodig. Zulke grote bouten/moeren heb ik ook wel eens in de speelgoedzaak gezien, in allerlei kleuren te krijgen, of je spuit ze in de kleur die je hebben wil

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Dit soort draadeinden kun je bij iedere vrachtwagengarage halen. Hou er wel rekening mee dat ze vrij zwaar zijn.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 18:06 schreef FMS het volgende:
sjuk, juist, bouten. :)

martijntje, dus bij Stafa kan ik bouten en moeren van 3cm+ krijgen? en weet je misschien hoeveel het gaat kosten.

(ik heb ff in me plannen gekeken, en 2.5cm is ook goed.)
Die hebben ze er wel.
Ik werk er niet meer en ik weet niet wat ze per stuk kosten.
Maar redelijk goedkoop. (ze leveren aan de Gamma enzo).

Loop er even langs, kom je er snel zat achter.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Dus wat zoek je?

Volgens mij:

draadeind M24
moeren M24

Als dat zo is, dan kan elke technsiche groothandel je wel helpen. Moet niet te moeilijk zijn. Of idd vrachtwagen garages. Volgens mij zijn veel wielmoeren van vrachtwagens M24... (van auto's meestal m12)

En waar je die grote dingen voor gebruikt, normaalgesproken? In de scheepsbouw heb ik wel eens met dopmoeren M110 in mijn handen gestaan..... M125 waren ze aan het draaien, voor een speciaal ding M250 lag de tekening klaar.......

• FMS
  • Niet online
martijntje, als ze aan gamma leveren moet gamma ze dus kunnen bestellen, toch.

Herman misschien een simpel vraag, maar wat is de lengte van een m24 draadeind. ik geloof 30cm?

• php
  • Niet online

php

De lengte van draadeind? In principe zo lang als je hebben wilt. Wil je een kort stuk (30cm) dan moet je even de slijptol erin zetten, of zagen. Dat laatste gaat trouwens makkelijk, zolang de boel maar goed vastgezet is. Rustig zagen, met relatief veel kracht. Lekker laten glijden over het metaal. In het ergste geval een beetje boorolie gebruiken.

• FMS
  • Niet online
Dat dacht ik al, want ik had van me pa gehoord dat je die dingen per zoveel meter kon kopen en laten zagen.

en qua breedte is de m24 25mm, toch.

• php
  • Niet online

php

M24 is 24mm. De gangen voor de schroefdraad gaan van de 24mm af, dus de "ziel" zal ongeveer 22 mm zijn. Daar zijn gestandaardiseerde gegevens voor.

Anders kan je een stuk staf van 25mm nemen, en er bij een draaierij M24 schroefdraad op laten draaien. Kost wel $$ of 25,- en een fles wijn/jenever oid. Hangt van je onderhandelingstalent af....

• Gumbo!
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 14:15
Ik hoop in iig dat je ze vindt. Ik wil die MOD van je wel eens zien :P met zulke schroeven.

Volgens mij moet je iig bij speciale bedrijven zijn :( Lijkt me sterk dat de gamma ze heeft.... ja dat zeg ik, gamma.

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

• FMS
  • Niet online
Ik heb ff snel een schets gemaakt met paint. (Ik ben nog bezig met 3dmax)

Dit is het skelet zeg maar: Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EOMEOEMSHHE
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EMOTOEMSHHE
Ik heb met paar mensen besproken, ik kan natuurlijk staven of pijpen nemen. maar dat heeft zijn nadelen
-het ziet er lelijk uit. Ik wilde echt van die grote bouten met nog groter moeren nemen.
-hoe kan ik het hout op een nette manier op de staven vast krijgen?

Gumbo, heb je me bong gezien, deze nieuwe mod wordt veel en veel mooier en compacter.

• Gumbo!
  • Laatst online: 31-07 14:15
Je bong heb ik wel eens voorbij zien komen. Erg leuk :)

Heb net mijn pa gebeld... hij werkt bij de Technische Unie (groothandel voor allerlei rommel) Hij heeft iig nooit van schroeven gehoord die deze dikte hebben. Ze hebben wel draadeinden waar je dan een moer op moet draaien. Hij weet alleen niet hoe dik deze zijn, alsmede hoelang.

Nogmaals ik hoop dat je ze vindt :)

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

• FMS
  • Niet online
Ik heb iemand kunnen vinden die m25's en m40's kan leveren.
hoe groot is een m40 in breedte? en wat is een acceptabel prijs?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

m40 is metrishe draad 1,5 mm spoed en een buiten(draad)diameter van 40 mm .

heb je m24 dan is het een buitendiameter van 24mm .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• php
  • Niet online

php

Je kan ook alu pijp nemen, en daarin een dunnere draadeind verbergen. Zo heb ik eens een werktafel gemaakt.

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 14:57 schreef FMS het volgende:
martijntje, als ze aan gamma leveren moet gamma ze dus kunnen bestellen, toch.
Maar niet als particulier

• php
  • Niet online

php

Hoe bevestigen? Gat van 25 boren in hout, een moer met ring op draadeind draaien, hout erop, weer ring met moer, en aandraaien. Sim-pel.

• FMS
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 14:54 schreef Herman het volgende:
Hoe bevestigen? Gat van 25 boren in hout, een moer met ring op draadeind draaien, hout erop, weer ring met moer, en aandraaien. Sim-pel.
ik begrijp niet helemaal hoe de alu pijp vast komt te zitten?

Verwijderd

Door de draadeind aan boven- en onderzijde vast te draaien klem je het alu tussen boven- en onderplank en eventueel met tussenplankies.

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

De topicstarter moet naar een bouwbedrijf gaan, toen ik nog in de bouw werkte heb ik vaak genoeg bouten in mijn kanden gehad van ø40MM, ø40MM draadeinden zijn er ook.

Ik zou gewoon wat bedrijven in de buurt bellen, meerstal krijg je het nog tegen een flinke korting, of vraag naar restmateriaal, dat is er altijd volop.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• LG_Greenman
  • Laatst online: 22-08 12:09
Al eens bij een schepenbouwer gevraagd ?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• php
  • Niet online

php

Bij een scheepswerf moet je naar de bankwerkerij vragen, of de draaierij. Daar ligt dat soort rommel.

Hint: voor een kratje bier kan je vaak je auto wel volladen, zeker als de opzichter weg is, of dronken.... :P

En bevestigen is idd wat een van mijn voorgangers heeft gezegd.
Pagina: 1