Kleine fan/case modje

Pagina: 1
Acties:

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 14:26
Ik had niets te doen en daarom ben ik toen maar ff bezig geweest met twee gaten in mijn kast te zagen om er zo 3 nieuwe 8x8 cm's in te kunnen hangen. Ik heb toen ook gelijk een Thermaltake Dragon Orb 3 op mijn processor gezet en de temperatuur is maar liefst 20 *D graden gezakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/bronx16/bull/mod2.jpg
Dit is de 8x8 cm cooler die ik achterin mijn kast heb gehangen en hij blaast naar buiten toe. Duh!!

Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/bronx16/bull/mod3.jpg
Vanaf de andere kant gezien met een fanguard ervoor.

Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/bronx16/bull/mod4.jpg
Dit zijn twee 8x8 cm coolers van Coolermaster die ik voorin mijn kast hebt geschroefd om zo lekker veel verse koele lucht naar binnen te zuigen.

Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/bronx16/bull/mod5.jpg
Vanaf de andere kant met de fanguards ervoor.

Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/bronx16/bull/mod1.jpg
Dit is de voorkant van mijn kast in zijn geheel.

Gevolgen:
- Moederbord temperatuur 10-12 graden omlaag.
- Processor temperatuur 20 graden omlaag, had eerst een kleine koelertje van Coolermaster. De EP5-6511 of zoiets.

CPU Temp: 30-35 graden
MB Temp: 21 graden

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Nu nog een CCFL lampie er in :7

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Beetje reclame maken voor FortuneCity :P

Geef ff de link naar je site of host je plaatjes ergens anders :)

• GTTC
  • Laatst online: 11-03 14:54
hoe heb je die gaten gemaakt? met de zware kettingzaag van opa????? >:)

sjees man nooit van afwerking gehoord? je moet mooie ronde circels aftekenen met een paaser of whatever en dan mooi netjes met een dremel die gaten eruit halen en dan netjes afschuren dan heb je mooie rodne gaten en niet van die vierkante gaten waar de fan zowat doorheen valt.

maar ja dit zal wel een van je eerste mod pogingen zijn, maar het is wel effectief zo te zien :) probeer alleen bij je volgende mod, om alles wat beter af te werken, dan krijg je ook veeel meer waardereing voor een goed gelukte mod!

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

Ik ben eens met GTTC, mooier is mooier en da's ook leuker om te maken. Maar het is wel machtig 3 * 80mm fans alleen voor de airflow! :)

Maar ik geloof dat het beter is om meer uit de kast te blazen dan erin te zuigen. Anders blijft de warme lucht te lang hangen. Als je echter veel warme lucht wegzuigt kom er wel meer koele bij. Dat zorgt voor beter voeding. Je kan bv. je twee lage fans op 7 V en je bovenste op 12 V laten draaien. Da's wat stiller en misschien valt de temeratuur vehoging nog wel mee.

Verwijderd

Gaten zou ik nog ietsje mooier afwerken :o

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
Dremel Power :P

• GTTC
  • Laatst online: 11-03 14:54
Op zondag 30 december 2001 16:53 schreef muaddib het volgende:
Maar het is wel machtig 3 * 80mm fans alleen voor de airflow! :)
hhe me chieftec server tower heeft al standaart 5x 80mm en 1x 92mm en dan heb ik nog es een 80mm van de voeding en binnekort komen er nog 3x 120mm bij! ik ga voor overkill!
hehe. Pics volgen als de kast af is, ik ga niet voor dit lullige raampie en bay bus al meteen tweakers.net mee volgooien, binnekort post ik hoop pics als ie af is!

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

Nu snap ik waarom er van die modguides bestaan ;)
De twee voorin zijn wel OK maar de fan achterin is een beetje hakwerk lijkt het wel.
Maargoed al met al een erg praktische mod voor extra koeling ;)

Verwijderd

nou volgens mij is er eerder gebruik gemaakt van een grote slijptol :+ ... die afwerking lijkt idd HELEMAAL nergens op ...

maar ja ut doet zun werk wel ... maar toch als ik zo'n hackwerk in mun Aopen HQ08 had dan had ik ut hier niet eens durven te laten zien :) mss als je een losse aluminium plaat netjes zaagt /dremelt voor de fan's kan je ut mss wel weer netjes maken :)

• NexuZ
Was ook mijn eerste mod en ik had geen dremel. Heb gewoon een decouperzaag gepakt met een ijzerzaagje erop. Het ging me ook niet om de afwerking maar om de temperatuur van mijn processor zo laag mogelijk te houden.

De volgende kast die ik ga kopen wordt een big tower met veel fan gaten erin dat weet ik wel zeker.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Heej, ik heb de Coolermaster TF8-25IM-74, jij de AF8-25IM-74. Wat is nou het verschil?

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 20:11 schreef maartenb het volgende:
Heej, ik heb de Coolermaster TF8-25IM-74, jij de AF8-25IM-74. Wat is nou het verschil?
[geinmode]de A en de T :+ [/geinmode]

AF is ball model
TF is sleeve model
en die van hem heeft een dubbele life expectancy :P

Verwijderd

hhe me chieftec server tower heeft al standaart 5x 80mm en 1x 92mm en dan heb ik nog es een 80mm van de voeding en binnekort komen er nog 3x 120mm bij! ik ga voor overkill!
hehe. Pics volgen als de kast af is, ik ga niet voor dit lullige raampie en bay bus al meteen tweakers.net mee volgooien, binnekort post ik hoop pics als ie af is!
Ik geef toe, da's overkill. Maar wel super, ik wil de pics graag zien als het af is. Als je computer dan tenminste niet is opgestegen en weggevlogen! :P

• Zenit
  • Laatst online: 21:47
Ik zou de volgende keer veeel meer aandacht besteden aan de afwerking. Die gaten zijn nou niet bepaald netjes afgewerkt.

Misschien is het een idee om je pc een mooi kleurtje te geven *D

• HielkeJ
  • Niet online
moesten die foto's echt zo groot??

• pope0r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2024
Kabel roelt.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:53

The Legend

*Plop*

Waarom heb je fanguards voor de fans aan de voorkant onderin gedaan?? Daar komt toch je frontje voor :) Dus dan zie je ze ook niet meer, clever :P

Ik ben toch malle pietje niet!

• NexuZ
Op zondag 30 december 2001 21:17 schreef Hielkej het volgende:
moesten die foto's echt zo groot??
Had geen zin om ze te verkleinen. ;)

• NexuZ
Op zondag 30 december 2001 21:50 schreef The Legend het volgende:
Waarom heb je fanguards voor de fans aan de voorkant onderin gedaan?? Daar komt toch je frontje voor :) Dus dan zie je ze ook niet meer, clever :P
Omdat ik misschien nog een stuk uit mijn front ga weghalen en dan ogen die fanguards wel wat mooier.
Pagina: 1