internet doet het niet op 1 pc in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:07

makje

Professioneel prutser

Topicstarter
We hebben een coax-netwerkje van 3 pc's en een server, waar internet via de kabel binnenkomt. Bij mijn pc viel het internet langzaam (?!) uit tijdens een spelletje strikeforce online. Sindsdien doet het internet het niet meer op mijn pc. Bij mijn huisgenoot echter nog wel! We hebben zolanzamerhand alles al een keer omgewisseld. Zijn netwerkkaart bij mij in de pc, andere coax-kabel ertussen. Werkt niet. Heb zelfs enkele keren windows xp én windows 98 (opnieuw) geinstalleerd, maakt geen verschil.

Bij de instellingen staat verder alles goed, geeft ook nergens een probleem aan. Bij winipcfg. krijg ik, wanneer ik op vernieuwen druk, het bericht dat de DHCP-server niet reageert, maar alle gegevens zoals hostnaam en ipadres staan verder wel goed ingevuld, door de server!

Heb gisteren toch nog even een nieuw netwerkkaartje gekocht bij norrod en die had wél verbinding met het internet. Alleen enoooorm langzaam en veel time-outs:?

Internet via de gewone telefooonlijn werkt verder wel nomaal(zonet even geprobeerd) Verder werkt mijn hele pc gewoon normaal. Mijn systeem is: ECS k7s5a (zonder LAN-onboard), Duron700, abit geforce2mxT400, Maxtor d740x 40 gigschijf, Creative 64PCI geluidskaart. De netwerkaarten zijn: 3com Etherlink Combo (van m'n huisgenoot, werkt wel), Unex staandaard10mb(aparaatbeheer geeft aan Realtek, werkt heeeel langzaam), SMC ? standaard netwerkaart(aparaatbeheer geeft aan op intel gebasdeerde controller, werkt niet meer)

Wie o wie heeft een idee wat er hier aan de hand kan zijn, en hoe los ik het op? Zou een nieuwe mobo kunnen helpen??

9800x3d