Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

waarom nu weer mod-af?

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
-----------
Ik zie dat ik niet mod-af ben, mijn punten zijn alleen als sneeuw voor de zon verdwenen, zie mijn eigen reacties.
-----------
Ik ben al een keer een dag mod-af geweest vanwege te strenge moderaties, dus is dat nu weer het geval ofzo?
Wel raar want ik heb gisteren maar 3 moderaties gedaan, zondag en zaterdag geen, en vrijdag ook maar weinig. Dit omdat ik mijn aantal mod-punten te hard omlaag vond lopen en weer wat wilde sparen.
Ik geef in ieder geval geen onterechte flamebait/troll beoordelingen denk ik dus moet het wel zijn vanwege een paar "overgewaardeerd"s of "gemodereerd"s ofzo. Maar het lijkt me echt sterk. Wie dit forum een beetje bijhoudt weet wel dat ik wel een idee heb van wat de moderatieregels zijn.
Misschien dat ik totaal minder omhoog zet dan omlaag, maar ik heb al eens uitgelegd dat ik geen mod-punten meer verbruik voor dingen die al op +2 staan.
Al met al snap ik er dus weinig van, dus wat uitleg svp.

(Blijkbaar krijg je tegenwoordig ook al geen mailtje meer)
-----------
Zeg het maar recht in mijn gezicht: ben ik een idiot oldbie? ;)

Verwijderd

Karma 176 (#27)
Tweakotine 145 (#33)
Status Moderator

Dat ben jij.. gewoon nog mod... Als je ingelogd bent en je kunt toch niet modereren dan heb je of geen mod-points meer of je bent idd stout geweest.

BTW je hoort de laatste tijd idd niet zoveel van Femme... want die zit momenteel op de WAN-party (www.wan.nl)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Gisteren had ik nog 69 mod points. Ik begon de dag op 54 en heb maar 3 moderaties gedaan. Het is dus onmogelijk dat die ineens verdwenen zijn, want ik ben de afgelopen week (en zelfs gisteren dus) gewoon actief gebleven.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

ik zit al ruim een week zonder modpoints en ik heb echt geen idee waarom.

de admins schijnen ook al niet al te hard te reageren.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Oeps! Ik heb nu ineens 11 mod-punten.
Ik snap er helemaal niets van. Hoe kunnen de 18 die ik er gisteren vergaard heb (plus de rest die ik nog had) nou ineens verdwenen zijn?

Flame: dat systeem met mod-punten is sowieso een klote-systeem, want zonder dat ze spontaan verdwijnen heb je er al te weinig.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Om even door te zeuren: ik vind het helemaal niks dit nieuwe systeem. Met 15 mod-punten per dag ook al klik je je helemaal lam kun je toch niks? Die heb je in een kwartiertje op.
Vroeger kon ik me lekker de hele dag op deze site bezig houden. Als ik het nieuws gelezen had en ik had verder nix te doen ging ik lekker modden. Maar dat is er nu dus niet meer bij. Zo gaat de lol er wel van af.
Weet iemand nog een andere goede site waar je wel de hele dag op bezig kunt blijven dan ga ik daar naartoe.

(als ik op mijn werk al niet meer de hele dag kan internetten, wat moet ik dan doen? Werken? :r )

Verwijderd

als ik op mijn werk al niet meer de hele dag kan internetten, wat moet ik dan doen? Werken?
LOL!

*zucht* tja, vroeger...

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
TgF: jij zit hier ook de hele dag, en zo zijn er nog wel een paar. Hebben jullie hier ook geen last van, of hebben jullie nog een flinke voorraad punten die goed op peil blijft?
----------
update: hmm, nu ineens weer 52 mod-punten. Ze gaan, ze komen. Maar waar vandaan en waarheen?
Van 69 gisteren eind vd middag naar 0 vandaag begin vd ochtend naar 11 naar 52. Terwijl ik elke (doordeweekse) dag ongeveer even actief ben.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:26

vanDaal

-ismeereentje

Mijn modpoints zijn ook heel vreemd gelopen. Ik had er steeds ongeveer tussen de 300 en 500 en opeens zat ik onder de 100, terwijl ik echt niet meer dan 100 reactie gemod had. Beetje vaag wel.

Het is trouwens best moeilijk om je modpoints op te krijgen. Als je een beetje karma hebt en je maakt veel pageviews dan krijg je er elke dag toch minstens 50 bij.

Verwijderd

Uhhhmmm,

Ik had vanochtend 89 Modpunten (gisteren véél minder) en nu 119.

Ik heb niet overdreven veel karma (want zoveel reageer ik tegenwoordig niet meer) en mijn pageviews zijn ook niet extreem veel.

Dus ik heb geen flauw idee hoe dat nou precies zit?

Ik ben wel van mening dat een "echte" moderator gewoon veel punten moet hebben, ik begon deze week (of vorige week, whatever) met 7 punten, dat zet lekker zoden aan de dijk zeg.

Dan wil je modereren, maar moet je eerst heel veel pageviews halen, je score opkrikken en dan kun je tenminste modereren.

7 punten, da's niks (gezien de diversiteit aan berichten en reacties ;)).

Dus concreet: vandaag gingen de punten wel omhoog met een stuk of 10.

Verwijderd

zondag had ik meer dan 400, nu nog 170 oid, maar ik heb echt geen 230 postings lopen modereren. Dat het vaag is is wel zeker.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb nu lekker vakantie, en moet dus op eigen kosten (ISDN) inbellen, dus ik ben ff niet zo druk, behalve GoT een beetje volgen, zodra ik weer actief aan het werk ga, ( :P ) zal ik jullie mijn resultaten vertellen !

Aannames zijn fataal.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik zal er niet meer over zeuren, want het is nou eenmaal zo, maar met zo'n raar verloop ga ik me er gewoon aan irriteren.
Ik weet dat je punten maar een week houdbaar zijn (toch?) en dat je er maximaal 50 per dag kunt verdienen. Dus als je een week lang elke dag evenveel t.net en dan een dag niet nemen je punten met 1/7e af.
Maar dat geeft geen verklaring voor mijn scoreverloop. Zal het nog even samenvatten:
(ik t.net dus elke dag ongeveer evenveel, behalve in het weekend)
Maandagochtend: 54. Na een dag intensief klikken, juist om te testen, krijg ik er 18 bij, 3 verbruikt, eindstand: 69.
Dinsdagochtend: 0 !!! :( In de loop van de dag krijg ik er 54 (>50?) bij, 2 verbruikt, eindstand: 52.
Woensdagochtend: 40.

Het zal allemaal wel. Ik zal me er maar niet druk meer over maken en uit frustratie troll-postings gaan doen.

Ik vind dat je wel zo'n 50 mod-punten per dag kunt gebruiken wil je lekker kunnen modden zonder je zorgen te hoeven maken over het op raken van je puntjes.
---------
Of begrijp ik de puntentelling nou verkeerd, want ik las net ook nog iets dat volgens mij op het volgende neerkwam:
Stel je eindigt de maandag met 70 punten. Vorige week dinsdag had je 50 punten gescoord, deze dinsdag echter maar 5. Verschil -45. Je einidigt deze dinsdag op 70-45=25.
Werkt het zo? Want dat kan wel grote schommelingen verklaren. (Nog niet van >50)
Dat is dan wel een brak systeem. Is er niets beters te verzinnen dan weekdagen van nu en een week geleden te vergelijken? Iets wat in een meer geleidelijke verandering van je score resulteert?

• troje
  • Laatst online: 20:58

troje

was here!

irrelevant:

(zie ook http://gathering.tweakers.net/Forum12/HTML/001269.html

Ik zit met hetzelfde probleem! Ik begrijp niet waar mijn modpoints naar toegaan! Toen ik het probleem nog niet had en ik jullie verhalen las dacht ik dat het lag aan de beperkte houdbaarheid van de modpoints, maar ik weet nu dat dat onzin is! Ik heb 2 dagen geleden flink ge-mod en mijn punten naar bijna 0 gebracht. Gisternacht stond het hele zooitje weer op 35 ofzo. En nu log ik in en is alles weg? Dat klopt toch niet? Ik bedoel, die punten van gisternacht zijn verworven door pageviews die ik gister en eergister heb gemaakt, dus dat ze zijn verdwenen omdat ze ouder dan een week zijn klopt niet! :( :(

Aan mijn tweakotine ligt het ook niet, hangt al weken rond #30, en karma rond #95....

Het zou fijn zijn als ons dit eens uitgelegd zou worden.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Verwijderd

Die punten die je gsiteren hebt verzameld zijn niet verdwenen maar de punten van 8 dagen terug wel. Stel je haalt 18 punten bij elkaar. Een week geleden haalde je 40 punten bij elkaar. Dan komt er bij je Tweakotine 18 bij en gaat er 40 af.. waardoor je du sminder over hebt. DIt kan zelfs zakken naar 0.

Verwijderd

Maar het blijft vaag die berekeningen, heb je overigens in de thread van irrelevant zijn idee gelezen voor een potentiële wijziging van de berekeningen?

Update: ik moest ff wat typo's weghalen

[extreem off topic en ego-trippend]
Yehaa! /me is geen junior meer, ik ben een echte man geworden :D !!!
[/extreem off topic en ego-trippend]

Update 2: moelijk woord "berekeningen" (zeker als je hem drie keer over moet typen)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Marnix the Woodpecker ( ;) ) : dus wat ik in mijn vorige reactie in de wijziging zei klopte. Dat vind ik een onrechtvaardig systeem, want door een dag weinig te doen waarop je toevallig vorige week veel deed kunnen ineens al je mod-punten (grotendeels)verdwijnen. Dat is toch niet redelijk. Dat er ca. 1/7e deel verdwijnt OK.
Dan is wat ik in http://gathering.tweakers.net/Forum17/HTML/000142.html voorstel toch veel redelijker.
---------
TgF: gefeliciteerd! Welkom bij de echte mannen! Duurt wel lang hier he. Volgens mij ga je op t.net sneller in status omhoog.

Verwijderd

irrelevant: dank je wel (moet ik nou trakteren?), inderdaad ga ik op T.net sneller omhoog en daar hoef ik veeeeel minder voor te doen (hmm, toch maar geen wijziging in het systeem ;))

LOL!

Verwijderd

Ik kom vandaag geeneens van mijn punten af, ik reageer en modereer een beetje en mijn punten blijven stijgen.

Even als mijn karma, score en tweakotine.

Hmm, nou Femme op dat WAN gebeuren is, kan ik wel een gooi doen naar de top. In dit tempo kan dat nooit lang duren :D

Uh, GaMeOvEr:
Ik heb nu lekker vakantie, en moet dus op eigen kosten (ISDN) inbellen, dus ik ben ff niet zo druk, behalve GoT een beetje volgen, zodra ik weer actief aan het werk ga, ( ) zal ik jullie mijn resultaten vertellen !
Lekker goedkoop hé, surfen bij de baas ;), ik dacht dat jij barste van het geld?

Maar 't is wel rustig zo... (-1 Troll).

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 20:59

GaMeOvEr

Is een hork.

TgF

Barsten van het geld ? Nou... Dat is weer overdreven...

Ik spendeer het in ieder geval liever aan Hardware dan aan de KPN.

Ik heb er idd geen probleem mee dat iemand anders (mijn baas) voor mij de KPN betaald... :D

Wacht maar tot ik weer terug ben, dan zal ik je eens "rustig" laten merken ! :P

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1