Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dit zijn geen "First posts"

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12398

- Een eerste reaktie is niet automatisch "First post".

- Een tweede reaktie is dat zeker niet.

Dit waren typische "Overbodig" reakties.

Wie mee eens?

LinkedIn WoT Cash Converter

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Die eerste reactie is een perfect voorbeeld van een first post. Terecht dus. Alleen die -1 had ook wel een 0 mogen zijn. De tweede staat inderdaad onterecht op first post.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik dacht dat "First post" bedoelt was als mod. voor een reaktie in de trant van:
"Ik ben lekker de eerste!!!"

Heb ik het toch mis als ik jou reaktie lees.
:(

Verwijderd

Kan het ook zijn dat dat betekend dat die gene voor het eerst een post erbij zet???

Verwijderd

Geil dingetje zeg
Is inderdaad niet iets in de trant van "ik ben lekker de eerste", zou volgens die regel feitelijk ook niet het predikaat First Post hoeven te krijgen.

Geen First Post, maar het draagt op geen enkele wijze bij tot het onderwerp en ik vind um ook niets eens grappig, ik zou hem een -1 Overbodig hebben gegeven (sorry irrelevant ;) ).

Overbodig zijn ze beide wel, IMHO is de omschrijving minder relevant dan het feit dat ze negatief beoordeeld worden.

Je hebt gelijk dat het "netter" was geweest om deze beide op -1 Overbodig te zetten, dan is het voor de minder ervaren tweakers meteen duidelijk waarom iets een negatieve score krijgt.

Not Crazy 007:

Een First Post (zoals hier bedoeld) is er bewust voor zorgen dat je de eerste bent die reageert op een artikel, waarbij de strekking van je bericht is "kijk mij eens de eerste zijn, ik sta lekker bovenaan".
Deze berichten hebben weinig tot niets te maken met het onderwerp.

Een grappig bericht zou je dan mogen belonen met een positieve waardering. De crap berichten beloon je met een negatieve beoordeling.

Vouz snappez?

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
"Wat een geil dingetje" is toch hetzelfde als "Ik ben lekker de eerste"
Beide zeggen absoluut niets nuttigs en worden alleen maar gezegd met als doel de eerste te zijn.
-----------
Het verschil is dat ik deze dus op 0 thuis vind horen en "Ik ben lekker de eerste" op -1 omdat dat echt overduidelijk om te etteren is.
-----------
Kijk hier nog eens naar: http://www.tweakers.net/plan.dsp?PlanID=25
onschuldige first posts dus op 0, doelbewuste first posts op -1.

Verwijderd

Je kunt het als zodanig uitleggen, maar wie weet heeft de poster het grappig(?) bedoeld?

Echt overduidelijk de eerste willen zijn is ie ook niet helemaal.

Laten we het er maar op houden dat hij in ieder geval terecht negatief is beoordeeld.

Diplomatiek antwoord: we hebben beide gelijk :D

Update:

Die 0 vind ik in ieder geval niet correct, ik vind hem niet grappig genoeg voor een plusje en ik vind de reactie niet bijdragen tot het geheel, dus -1 overbodig.

Update 2: OK, jij wint, volgens die regels kun je hem zien als een onschuldige FP ;)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
(mijn tweede wijziging was later dan jouw vorige reactie)

Ondiplomatiek: ik heb gelijk, maar ik neem het je niet kwalijk dat jij er anders over denkt ;)
-------------
Jouw Update 2 kwam pas na deze reactie van mij. Jouw volgende reactie is dus irrelevant.

Maar de vredespijp is weer gerookt.

Verwijderd

[zeikmode]

Die laatste opmerking is irrelevant :D, want ik had je al gelijk gegeven, dus hoef je je gelijk niet nog eens te halen.

[/zeikmode]

Ja, laat maar, dat krijg je als je steeds je reactie zit te wijzigen...

Peace! ;)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
[duit in het zakje]
"... nog eens aan te halen."
of
"... nog eens te herhalen."
[/duit in het zakje]

Verwijderd

[duit uit het zakje]

Volgens mij haal je je gelijk?

-je gelijk halen
-ik haal mijn gelijk

Niks mis met die zin, editten die reactie...
[/duit uit het zakje]

:D

Maar, geheel terzijde, jouw zinnen zouden ook kunnen...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
TgF:

Je had toch gelijk. :)

Verwijderd

De 1e reactie is 3 minuten na de nieuwspost. Opzich al voldoende bewijs voor een first post. Een totaal overbodige/onzinnige reactie binnen zo korte tijd is typisch het gevolg van de drang om het eerste te zijn.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Zemanova:

Dat vind ik nu echt de grootste kul die ik vandaag heb meegemaakt.

Dus jij zegt dat wanneer ik met mijn 24 uurs verbinding en in de prefs. heb ingesteld dat de pagina om de 5 min. ververst wordt en ik een nieuwe post zie en vervolgens een on-topic reaktie plaats, ik een "First post -1".

Ik deeeeenk het niet!

:7

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Nog meer meningen?

Of kan een T.net admin hier een licht op de zaak werpen en een definitie aan "First post" geven?

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

AntonT

One Ton!

Een First post is dus een reactie waarin iemand aangeeft dat ie blij is de 1e te zijn die een reactie plaatst en verder geen nix bijdraagt aan de thread.

Deze staan gewoonlijk niet op een 2e of nog verdere plaats. :+
--------------------------------
Deze info heb ik ooit uit een reactie van Femme opgemaakt.

/me = Admin @ T.net (voor de duidelijkheid)

Verwijderd

Dus jij zegt dat wanneer ik met mijn 24 uurs verbinding en in de prefs. heb ingesteld dat de pagina om de 5 min. ververst wordt en ik een nieuwe post zie en vervolgens een on-topic reaktie plaats, ik een "First post -1".
Ok, stel jy hebt een 5 min refresh dan is het nieuws dat jy ziet verschynen gemiddeld 2.5 minuten oud. Als jy in de resterende 30 seconden (van deze kerel, zie boven) een zinnige reply kan verzinnen dan zal ik de eerste zyn om je te upmodereten.
Als jy nix met meer zinnigheid uit je strot kan krygen dan:
Geil dingetje zeg
heb je echt je best gedaan om eerder te zyn dan anderen en kryg jy van my een -1 first post. Ik heb nou eenmaal ook authoritaaah :P

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik neig er naar om Grr enigszins in het gelijk te stellen...

Maar niet helemaal!

;)

Pagina: 1