Toon posts:

Asus A7M266 slikt alleen Reg. DDR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb dus een A7M266, met 2x 256 Unreg. DDR. Heeft iemand ervaringen met dit bordje en unreg. Geheugen??

tijdens het spelen van "zware" games en of toepassingen, vliegt hij uit het desbetreffende prog.
Ik dacht eerst dat het lag aan mijn videokaart V6800, maar na vervanging hiervan.....nog steeds hetzelfde, tijdens 3d toepassingen INSTABIEL als de pest.

Nu heb ik mijn Proc op 9x100 gezet, en nu kan hij de 3dmark2001 perfect doorlopen met een goed resultaat. En de spellen lopen nu ook goed.. (Af en toe nog lock-ups)

Maar goed kan DIT dus liggen aan het geheugen..?? Dit is nl. het enige wat ik kan bedenken.

Voor mijn systeem config ---> Signature...

Elke tip / suggestie / ervaringen zijn/is welkom..

TNX |:(

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers?...........

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kick niet zo snel :(

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
idd niet zo snel kicken, maar ik heb zelfde bordje met 2*256 unrigeterd dus ook en nooit problemen. In half jaar met win 2000 maar een keer uitgevallen, maar kwam door stroomstoring, zeer stabiel bordje dus. Probeer alle laatste drivers te downloaden zal ik zeggen of test je mem-modules, mischien dat ze het niet goed doen.
/edit probeer eens terug te klokken en te kijken of je dan nog problemen hebt /edit

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar jullie wijzen dus rchting het Geheugen...dus er kan ook gewwon een brakke Dimm inzitten,,,

Verwijderd

Mijn A7M266heeft het nooit goed gedaan, traag als de pest met een AMD 1400 draaide hij aan iets da overeen kwam met een (ik schat) 900 - 1000Mhz

uiteindelijk is mijn bord helemaal op zijn bek gegaan en heb ik nu voorlopig een ECS ter vervanging (nu heb ik WEER problemen die nog veel erger zijn, maar kom). Mijn bord komt over ongeveer 7 weken terug :'(

terug on-topic nu => een A7M266 is onvoorspelbaar, heb je een goed bord vast, zoals Diablow volgens mij heeft, dan heb je een super bord ... anders leren mee leven, mijn PC stopt er iedere 3 - 4 uur mee ...

Verwijderd

Kan evt. een driverprob zijn...Maar sowieso is 166Mhz bus niet echt standaard te noemen (duh :P).

Wat doet tie op 133Mhz bus dan?

Sowieso zou ik altijd ff DIMM voor DIMM testen....lang niet al het DDR geheugen haalt de 166Mhz |:(

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan moet je toch echt een nieuwe krijgen want mijn bord is super stabiel.....maar nu dus volgens mij het brakke geheugen...

Vraagje..:weet iemand een SOFTWARE based progje waar ik mijn DDR mee kan testen..?
Pagina: 1