Slackware naast XP

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb hier dualboot XP en w98 nu wil ik er Slackware bij gaan zetten gaat dat? En hoe moet ik de installatie doen, ik heb een ATA100 HD op een ATA100 controller, die moet je toch appart aansturen? En welke partitie moet ik daarvoor gebruiken, dus Primary of Local

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Slackware 8 met 2.4.5 kernel moet dat wel kunnen. Bij de eerste prompt na cdboot bare245.i intypen en je boot met de 2.4.5 kernel.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Gebruik wel de fdisk-en van LINUX hiervoor he? niet die van DOS!
Met Linux cfdisk/fdisk/sfdisk kun je meer logicals neerzetten zonder eerst extendeds aan te maken IIRC.

Wat je ook kan doen: UDMA/100 in de BOIS effe uitschakelen en installeren, schijn voor veel mensen toch een struikelblok te zijn ofzo.

• Mavvie
Op zondag 30 december 2001 16:17 schreef MBMarduk het volgende:
Gebruik wel de fdisk-en van LINUX hiervoor he? niet die van DOS!
Met Linux cfdisk/fdisk/sfdisk kun je meer logicals neerzetten zonder eerst extendeds aan te maken IIRC.
dus als ik het linux ben.. fdisk /dev/hde en dan een primary aanmaken en een swap, moet die swap ook primary zijn? Kan ik ook met Partition Magic die partities aanmaken?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Primary kan, hoeft niet perse. Zit een max aan het aantal primaries die je kunt hebben geloof ik (4 dacht ik). Partition magic kun je gebruiken, cfdisk vind ik ook een prima tool en die zit bij Slackware.

• Mavvie
Op zondag 30 december 2001 16:10 schreef janjanjansen het volgende:
Slackware 8 met 2.4.5 kernel moet dat wel kunnen. Bij de eerste prompt na cdboot bare245.i intypen en je boot met de 2.4.5 kernel.
Ja oke, maar moet die paritie van linux MBR zijn?

Twitter | Linkedin

• Mavvie
Op zondag 30 december 2001 17:41 schreef janjanjansen het volgende:
Primary kan, hoeft niet perse. Zit een max aan het aantal primaries die je kunt hebben geloof ik (4 dacht ik). Partition magic kun je gebruiken, cfdisk vind ik ook een prima tool en die zit bij Slackware.
Oke ik ga het proberen, dus de linux partitie hoeft ook niet primary te zijn? Of hoeft de swap niet primary te zijn

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 17:44 schreef Maverickje het volgende:

[..]

Ja oke, maar moet die paritie van linux MBR zijn?
Je hebt partities en je hebt een MBR. Je kunt Lilo in je MBR zetten en dan zul je waarschijnlijk probleemloos al je OS-sen kunnen starten, echter ik heb iets gelezen hier over voorzichtig zijn met Lilo icm XP. Het fijne weet ik er niet van. De bootmanager die bij Slackware wordt geleverd (Lilo) is in staat om een OS voorbij de 1024e cylinder te booten.
Daarnaast heb je partities, die een filesysteem bevatten (NTFS, ext2. ext3, fat32, ReiserFS etc).

• Mavvie
Ah oke, ik heb hier ff een screen van mijn indeling gemaakt..kijk ff of het zo goed is Afbeeldingslocatie: http://www.the-dungeons.nl/partitionmagic.JPG

Twitter | Linkedin

• Mavvie
Ik heb geprobeerd het te installeren maar als hij met de installatie wil beginnen krijg ik deze fout:
code:
1
2
3
4
Your source device cannot be accessed properly

Please be sure that it is mounted on /var/log/mount/slakware, and that the slackware 
are fount in subdirs of /var/log/mount/slackware like specified.

Heb ik iets verkeerds gedaan?

Ook als ik cfdisk doe dan krijg ik ook een fout nl:
code:
1
Opened disk read-only - you have no permission to write

Heb ik iets verkeerds gedaan?

Twitter | Linkedin

• Mavvie
please help me :'(

Twitter | Linkedin

Verwijderd

En als je nou eens die ext2 en die swap partitie weggooit en via Slackware cfdisk /dev/hda aanmaakt ? En ja kalm :) Ik ben zelf ook bezig op mijn systeem met gentoo Linux, dus kan soms ff duren (net KDE gecompileerd)...

• Mavvie
Oke, Slackware is eindelijk geinstalleerd, maar nu start hij nog niet op, hij herkent nl mijn ATA100 controller niet

Ik zie wel gewoon het LILO bootscherm, hij begint dan wel stukje maar dan geeft ie dit:

VFS: Cannot open root device
Kernel panic VFS unable to mount root fs on 2103

Wat is hier aan te doen?
Ik zie wel gewoon het LILO bootscherm, hij begint dan wel stukje maar dan geeft ie dit:

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Ah, zie andere post :) Lilo upgraden zou een optie kunnen zijn, lilo v 22.1 boot meer dan oudere versies, maar voor een promise controller weet ik het niet of dat gaat werken. Alternatief is even zoeken op het forum om via je XP bootmanager ook Linux te booten. Er staan topics waar dat keurig wordt uitgelegd hoe je dat moet doen.

• Mavvie
Op maandag 31 december 2001 02:11 schreef janjanjansen het volgende:
Ah, zie andere post :) Lilo upgraden zou een optie kunnen zijn, lilo v 22.1 boot meer dan oudere versies, maar voor een promise controller weet ik het niet of dat gaat werken. Alternatief is even zoeken op het forum om via je XP bootmanager ook Linux te booten. Er staan topics waar dat keurig wordt uitgelegd hoe je dat moet doen.
Ik kan nergens wat vinden over dat updaten van je Kernel zonder in linux te komen |:( en...dat gaat toch niet..linux via xp opstarten |:( ik snap er echt geen bal meer van..

Twitter | Linkedin

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 31 december 2001 15:51 schreef Maverickje het volgende: en...dat gaat toch niet..linux via xp opstarten |:( ik snap er echt geen bal meer van..
'tuurlijk gaat dat wel, we can do everything :P

Lees dit maar eens door..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Mavvie
Op maandag 31 december 2001 15:57 schreef moto-moi het volgende:

[..]

'tuurlijk gaat dat wel, we can do everything :P

Lees dit maar eens door..
Windows staat wel in mijn Lilo! Maar janjanjansen had het over Linux in een Windows XP bootloader

Twitter | Linkedin

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 31 december 2001 16:04 schreef Maverickje het volgende:
Windows staat wel in mijn Lilo! Maar janjanjansen had het over Linux in een Windows XP bootloader
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden..
Je kunt op een aantal manier in Linux komen

1) Bootdisk
2) lilo
3) NT bootloader -> lilo

Tis maar net wat je het makkelijkste vind...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Mavvie
Op maandag 31 december 2001 16:05 schreef moto-moi het volgende:

[..]
1) Bootdisk
2) lilo
3) NT bootloader -> lilo
Ja oke maar ik kom niet in Linux dat is het probleem, hoe ik er in wil komen is wel oke (gewoon via LILO) maar als ik dan linux kies dan gaat ie die wel opstarten maar hij stopt halverwege omdat er een te oude kernel in zit en daardoor mijn ATA100 HD niet kan vinden! Maar hoe kan ik dan die kernel updaten zonder in linux te zitten? Dat is mijn vraag

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Maak een bootdisk aan in Windows met rawrite en pak dan de bare.i uit de /bootdsk.144/2.4.5 dir van je slackware 8 cd . Boot die met als optie mount root=/dev/hd<jouwlinuxpartitie> ro
Ik ga in [topic=366063/1/50] wel verder
Pagina: 1