Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Moderatiesysteem: invoeren "publieksprijs" en "deskundigeprijs"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als de score van de oude moderators onafhankelijk van de rest van de beoordelingen wordt opgeslagen biedt dat een leuke mogelijkheid:

Voorstel:

(De oude) Moderators kunnen met hun gezamelijke plusjes en minnetjes een beoordeling geven tussen -1 en +2, de zogenaamde "Deskundige beoordeling"

De rest kan met gezamelijke plusjes en minnetjes een beoordeling geven tussen de 0 en de +3, de zogenaamde "Publieksprijs"

Indien die score schoon bij elkaar wordt opgeteld krijg je een (hopelijk) mooier eindresultaat dan nu??!!!

Voorbeeld:

deskundig: +2, publiek +3 --> +5
deskundig: -1, publiek 0 --> -1
deskundig: -1, publiek +3 --> +2

lijkt me een hele fraaie combinatie tussen het oude en het nieuwe systeem. Uiteraard moeten de moderators oneindig modpunten hebben (omdat ze met veel minder zijn).

WIE IS VOOR ???????

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

AntonT

One Ton!

Klinkt zeer leuk, maar je zit met hetzelfde probleem als "vroeger": de mod-queue blijft lang en het wordt zelfs nog erger omdat alles minstens 2x gemod moet worden...

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeeld:
publiek: +3
moderators doen niets: 1 (eventueel 0)
--> +4 (+3)

De hoeveelheid modereren is niet anders dan dat het nu is. Om een post 0 naar +4 te krijgen moet gewoon 4x worden gemodereerd.

De deskundigen kunnen natuurlijk ook gewoon bestaan uit de top 2% (=250) karma (ik noem maar iets)

Het voordeel zit 'm o.a. in dat een extreme beoordeling alleen gegeven kan worden als beide "partijen" het eens zijn. Meer dan +3 zonder deskundigheid is niet mogelijk. -1 flame is dan en slechts dan mogelijk als het publiek en deskundigen het eens zijn.

Verwijderd

Topicstarter
In plaats van plusjes en minnetjes zou je de moderators ook gewoon de oude mogelijkheden kunnen geven: gewoon -1,0,+1 en +2. Bij meerdere moderaties door "echte" moderators gewoon het gemiddelde. Het "publiek" laat je wel met plusjes en minnetjes beoordelen.

Verwijderd

Hmm zelfde principe als in mijn oplossing. Er moet een groep zijn die waar nodig kan controleren en sturen. Er zijn inderdaad te veel verkeerde beoordelingen..

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk eens Intel die weer boven aan staat qua snelheid ! maar ja het is maar 30 Mhz. Ik ben benieuwd hoe lang ze dat vol houden, want als Intel met de kop boven de grond komt stampt AMD het er net zo hard weer in ! ! Ik ben allang blij dat Intel eindelijk eens wordt afgetroefd, anders kreeg het zo'n NS/KPN positie !
Flaimbait (-1) :+ /me vindt het niet eens overbodig. Dus kan best op (1) blijven staan. Maar het vervelende van het systeem is dat ik dergelijke reacties ook al op (+4) heb zien staan.

Misschien gevolg van een netscapefan die denkt dat NS nooit ergens anders op kan slaan :+

Marnix da Headbanger, inderdaad ;)

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik vind het een zeer terechte beoordeling. Dat jij dit als oud-mod (FlipZ is het toch he) op 1 zou zetten verbaast me echt. En als het dan geen flamebait is is het toch zeker wel overbodig.
Eindelijk eens Intel die weer boven aan staat qua snelheid !
overbodig.
maar ja het is maar 30 Mhz.
overbodig.
Ik ben benieuwd hoe lang ze dat vol houden, want als Intel met de kop boven de grond komt stampt AMD het er net zo hard weer in ! !
flamebait / overbodig
Misschien niet als flamebait bedoeld, want hij wil alleen maar zeggen dat zodra Intel iets heeft AMD al snel weer langszij komt, maar dat is IMHO toch erg overbodig en het komt flamebaiterig over.
Ik ben allang blij dat Intel eindelijk eens wordt afgetroefd, anders kreeg het zo'n NS/KPN positie !
overbodig, ook neigend naar flamebait
Zeggen dat je als je geen concurrentie hebt je je als monopolist gaat gedragen is IMHO overbodig.

• Triple
  • Laatst online: 20-05 18:00

Triple

SWOK!

Hallo allemaal. Ik wil met de mod punten in m'n broekzak graag eerlijke beoordelingen geven. Persoonlijk vind ik dat de scores nu wel heel erg snel heel hoog oplopen, Als je post dat win2000 en os is krijg je al +4. Ik wou dus het naar beneden modereren eens gaan verkennen. Wie van jullie zou mij de betekenis van flambait en troll kunnen uitleggen? Ik geloof dat het zoiets is van intel afzeiken in een intel topic en intal promoten in een amd topic ofzo.
En wat betekend first post? Is da als je trots op jezelf bent als je als eerste hebt gereageerd en dit duidelijk laat merken?
In een draadje had ik niet de eerste post en ik heb het er ook niet over gehad, maar krijg wel -1 first post. Een prutser die loopt te zieken?? Ik heb nu nog score 2, wat ik ook al erg hoog vind voor hetgeen ik geschreven heb, maar ik wou het gewoon ff weten

Mazzels!!

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Verwijderd

Triple,

Als je het voorbeeld van irrelevant er op naleest (staat boven jouw reactie), dan heb je denk ik al een aardig beeld.

Men is bezig met het maken van een FAQ, er staat wel wat info op Tweakers.net:
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=112

Dit geeft je ook een aardig beeld, voor de rest is het een kwestie van je gezond verstand gebruiken.

Hmm, TgF maakt zich er makkelijk vanaf, maar modereren is moeilijk te leren ;), het is een kwestie van aldoende leert men en een beetje discussies alhier volgen.

Mocht je nog vragen hebben, dan kan dat altijd hier...

Mzzls

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
guidelines:
First post: iemand die (een van de) eerste reacties in een thread plaatst en niets te melden heeft, maar alleen maar wat lult om vooraan te staan en dus veel gelezen te worden. Een soort Overbodig, maar dan voor mensen die het duidelijk moedwillig aan het begin van een thread doen. Wordt wel duidelijk als je er een paar voorbeelden van hebt gezien.
Dubbelpost: bij een post die 2 of meer keer voorkomt moeten alle posts behalve de 1e op dubbelpost worden gezet. Dubbelpost heeft niveau 0!!!! Je ziet ook nogal eens dat een troll dubbelpost de 2e keer ook op troll gezet wordt. Dat is dus niet goed. Wat ook vaak voorkomt is dat bij een dubbelpost de 1e op First Post gezet wordt. Dat is dus ook niet goed.
Flamebait: alles wat lijkt op Intel sux, Rambus is bagger, Microsoft maakt alleen bugs. Zonder dat argumenten gegeven worden gewoon iets afzeiken.
Troll: irritante onzin.
Off-topic: gaat niet over het onderwerp van de thread. Bv: "waar zit je nu trouwens op WAN?"
Overbodig: lijkt me duidelijk.
----------
Kijk hier ook nog even voor First Post: http://gathering.tweakers.net/Forum17/HTML/000134.html

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg je punten en hoe raak je ze kwijt door het posten van een korte (offtopic-) zin:
Waar heb je het in Godsnaam over?
-1, troll
Waar kan ik hem dan ook efkes halen via de kabel ?
1, inzichtvol
Er is altijd de mogelijkheid een service pack te un-installen.
2, behulpzaam

/me vraagt zich af wat je krijgt als je bij IE5.5 release het volgende zet:
Het is niet mogelijk IE5.5 te un-installen
die wazige japanners kunnen toch zeker wel engels??
-1, flamebait
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12393
En die layout is ook weer vern**kt
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12375
-1, troll voor de helft van de reacties

• Triple
  • Laatst online: 20-05 18:00

Triple

SWOK!

Kee, bedankt!
Hopelijk heeft de grote groep strax de buik vol van het modereren en zakken de scores weer terug naar nomaal niveau en wordt de invloed van de orginele moderators weer groter

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Pagina: 1