[cm] n00b ledjes vraag

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Dan komt nu mijn laatse vraag voor vandaag (dat rijmt.. bijna) Ik wil dus en paar ledjes in mijn kast bouwen omdat ik gemerkt heb dat die blauwe verrekte fel zijn :D alleen ik had hier ergens ooit een topic gezien waar iemand die dingen in een soort standaard had gemaakt.. weet iemand hier msschien meer van (kan de topic niet meer vinden ;( ) want dat zou een goede uitkomst zijn voor het plaatsings probleem. een nog iets misschien wel een heel domme vraag. Als ik bijvorbeeld 3 leds op mijn proc (amdn athlon 750) richt wordt dat ding dan extra warm of is dat te verwaarlozen?

Strava | AP | IP | AW

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Stralingsenergie is te verwaarlozen, maar wat bedoel je met standaard??????

Verwijderd

Waarom zou je meer LEDs willen als je blauwe al zo fel zijn? :?
Je kan tuulik ook gewoon een weerstandje ervoor/achter zetten dat ze minder fel zijn.

• Webgnome
ja euh zo'n ding waar die ledjes in vast worden gehouden ik probeer het ff te tekenen :D

_____
(_____| <ledje
|
---- <voetje

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
Op zondag 30 december 2001 15:37 schreef BananeKoning het volgende:
Waarom zou je meer LEDs willen als je blauwe al zo fel zijn? :?
Je kan tuulik ook gewoon een weerstandje ervoor/achter zetten dat ze minder fel zijn.
nou ik heb nog geen enkele verlichting IN de kast. ik heb 2 blauw leds gebruikt voor de hd led en de aan/uit led aan de voorkant maar aan de binnenkant zit nog geen verlichting..

Strava | AP | IP | AW

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:41

blitzkrieg

Whoop Whoop!

zo'n standaard is toch niet zo moeilijk te maken?

stripje alu, met kleine gaatjes, daar doe je dan de ledjes in. :) (of denk ik nu te makkelijk)

stralingsenergie bij led is inderdaad te verwaarlozen

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Webgnome
euh maar ik ben niet zo handig :) kan het ook met huis/tuin/keuken spul?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 15:39 schreef webkabouter het volgende:

[..]

nou ik heb nog geen enkele verlichting IN de kast. ik heb 2 blauw leds gebruikt voor de hd led en de aan/uit led aan de voorkant maar aan de binnenkant zit nog geen verlichting..
Waarom zou je niet gewoon een CCFL of NeonString binnenin hangen ? Geeft een hoop meer licht dan een paar van die LEDjes imo.

CCFL 30 cm = 29,95 + 10,- verzendkosten bij stuut en bruin.
Die Neonstrings zijn wel een stuk duurder, dus denk dat je die beter buiten beschouwing kan laten, hoewel het wel leuk staat aan de rand van je uitgedremelde logo in je case :).

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:41

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op zondag 30 december 2001 15:51 schreef webkabouter het volgende:
euh maar ik ben niet zo handig :) kan het ook met huis/tuin/keuken spul?
benodigdheden: ijzerzaag, accuboormachine, ledjes en wat draad.

das toch niet zo moeilijk

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Webgnome
Op zondag 30 december 2001 15:54 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

Waarom zou je niet gewoon een CCFL of NeonString binnenin hangen ? Geeft een hoop meer licht dan een paar van die LEDjes imo.

CCFL 30 cm = 29,95 + 10,- verzendkosten bij stuut en bruin.
Die Neonstrings zijn wel een stuk duurder, dus denk dat je die beter buiten beschouwing kan laten, hoewel het wel leuk staat aan de rand van je uitgedremelde logo in je case :).
Euh ja maar ik denk dat het met leds een mooier effect geeft.. en ik wil het eigenlijk aan de kabel maken voor de hd.. dus dat ze alleen branden als de hd iets doet .. weet niet of dat met een noenstring etc makkelijk gaat

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 16:02 schreef webkabouter het volgende:

[..]

Euh ja maar ik denk dat het met leds een mooier effect geeft.. en ik wil het eigenlijk aan de kabel maken voor de hd.. dus dat ze alleen branden als de hd iets doet .. weet niet of dat met een noenstring etc makkelijk gaat
Als hij ergens op moet reageren dat lukt dat idd niet met een CCFL, dat moet je idd echt met LEDs doen.
Pagina: 1