Toon posts:

[debian] kan via ftp niet als root inloggen :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus apache draaien onder debian en ik heb wu-ftp geinstalleerd
nu kan ik vanaf mijn windows pc wel inloggen als normale user (ik log in op het lokale adres, dus 10.0.0.150 want internetadres werkt niet..) maar dan is alles permission denied dus kan ik mijn site niet uploaden of veranderen
en als root kan ik niet inloggen ! dan zegt ie dat t paswoord fout is terwijl t toch echt goed is

dus heb eigenlijk 2 vragen
hoe kan ik als root inloggen zodat ik me site kan updaten/veranderen

en t zou ook wel handig zijn als ik via internet via ftp kon inloggen want nu kan het dus alleen via t netwerk, is opzich niet zon probleem want ik update de site toch vanaf deze pc maar zou wel leuk zijn natuurlijk als het ook op me werk of school kan ofzo :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 30 december 2001 15:28 schreef effex het volgende:
dus heb eigenlijk 2 vragen
hoe kan ik als root inloggen zodat ik me site kan updaten/veranderen
Dat noemen ze _beveiliging_.. Bij ftp gaat het password clear-text over de lijn heen, m.a.w. : Een willekeurige gek, kan zo jouw password lezen! Het beste kun je bijv. inloggen met ssh (apt-get install openssh), en dan zo je site updaten, eventueel m.b.v. scp ofzoiets..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:12

JJJ

Is samba ook veilig?
Als ik PHP aan het coden ben dat ik van direct via de editor via samba de page kan saven.

Verwijderd

Of je zorgt er gewoon voor, dat de bestanden en dirs waar je website uit bestaat gewoon de juiste permissies hebben.

root-logins via ftp zijn een grote nono, zeker als die ftpserver van het internet af bereikbaar is. (Je kan het mogelijk maken door "root" uit /etc/ftpusers te halen (en eventueel je ftp-config zo aan te passen dat het mogelijk is))

Je 2e probleem begrijp ik niet zo eerlijk gezegd.
Zit die ftp-server op de machine die je internet verzorgt of zit die in het interne netwerk?
Als dat laatste het geval is, dan moet je maar eens in [topic=163843] kijken.

Verwijderd

Topicstarter
op een of andere manier is het me weer gelukt :)
maar van buitenaf kan nog steeds niet...
ik heb dus een getweakte modem die alle poorten doorlinkt dus dat werkt goed, anders zou de webserver ook niet van buiten werken maar die werkt dus wel
al kan ik die zelf ook niet bereiken maar andere mensen zeiden dat die werkt dus...
schijnt normaal te zijn dat ik hem niet op ze internet adres/domein kan zien
zou dat met ftp dan ook normaal zijn...
dat het vanaf buiten wel zou lukken via ftp..
alleen kan ik dat zelf niet testen..