Toon posts:

Line Sync Knippert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb vorige week ADSL comfort gekregen een doe het zelf paketje .
Maar al sinds ik het heb aan gesloten knipert dat kl**te lampje.
Ik heb al een paar keer gebeld naar Planet en de KPN maar daar word je ook niet veel wijzer van.
Wie heeft dit ook gehan en kan mij helpen???

Ed

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
zo te zien kan je wel inetten.

dus dan werkt het toch >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan internetten want ik zit nu met mijn ISDN Webvox

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:16
Een knipperende linesync kan twee dingen betekenen:

1. je hebt zelf iets verkeerd aangesloten; dit is makkelijk te testen door het modem rechtstreeks op je telefoonlijn aan te sluiten, zonder splitter, met de bijgeleverde kabel.

2. er zit iets fout bij de KPN (meest waarschijnlijke optie :)); enige oplossing is bellen met de Mxstream-helpdesk en je niet af laten schepen. Een linesync fout heeft in elk geval NIETS te maken met software-instellingen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Dat direct aan sluiten heb ik geprobeert en het leverde inderdaad niks op.
Dus zal het wel aan de centrale ligen denk ik gaat morgen maar weer BELLEN!!!!

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Je moet dan niet met Planet gaan bellen, maar met de MXSTREAM helpdesk. Planet kan hier ook niets aan doen.

0800-MXSTREAM (0800-69787326)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Hoi

Ook ik heb dit probleem gehad op school (ja als je als leerling inetten wil moet je het zelf aanvragen!!)

Maar hadden ook een knipperend Line sync lampje en lag aan de KPN heeft 4 weken geduurt en 30 telefoontjes

In totaal duurde de aanvraag 2 maanden

Leuk he (maar het is wel sneller dan een Cisco 2503 met dual isdn)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Is het een Ethernet of USB modem? :)

Als het een USB modem is dan moet je es proberen het groene verloopstukje (or what ever et is)
code:
1
2
3
4
5
Lijn   Verloopstukkie   USB modem
----------<>------------{{{{}}}}

Heb splitter der ff dr uit gelaten

Oftewel dat verloop stukkie der tussenuit halen en de lijn direct op het modem aan te sluiten.

Als je een ethernet modem hebt zouk et niet weten :P

Verwijderd

Mijn automonteur had hetzelfde. En ze bleven maar onzin roepen dat het aan zijn PC lag, de lijn of de modem/splitter. Allemaal getest door mij, niets mee aan de hand. Na 6 weken hard bellen en schelden naar KPN hebben ze EINDELIJK een monteur naar de centrale gestuurd en de shit aangesloten.

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik heb dit dus ook, maar op de website van Planet (ADSL delivery status) staat dat de lijn getest is en klaar voor gebruik. Kan dat knipperende line-sync-lampje (wat een woord zeg) dan nog steeds aan de kpn liggen? (zo moeilijk is het installeren niet, dus ik vind het moeilijk te geloven dat ik daar iets fout mee heb gedaan)

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Op maandag 31 december 2001 15:08 schreef Killkees het volgende:
Ik heb dit dus ook, maar op de website van Planet (ADSL delivery status) staat dat de lijn getest is en klaar voor gebruik. Kan dat knipperende line-sync-lampje (wat een woord zeg) dan nog steeds aan de kpn liggen? (zo moeilijk is het installeren niet, dus ik vind het moeilijk te geloven dat ik daar iets fout mee heb gedaan)
Ja het kan dan nog gewoon aan de KPN liggen. Dat blijkt wel weer. Waar mensen werken worden fouten gemaakt dus ook bij KPN...
Pagina: 1