Dualboot win98(se) en Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 13:15

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
Ik ben een newbie wat dualboot betreft. Kweet dat je 2 OSsen kunt hebben dan, maar hoe of wat....
Ik zou graag ook met Linux leren werken ja ook newbie op linux gebied. Ik heb geen extra pc ter berschikking, anders pleurde ik linux daar wel op. Dus was mijn idee om een dualboot op mijn comp te mikken.
Maar welke linux kan ik het beste downloaden (das toch de bedoeling, of niet?)?

Je schijnt iets van bootmanager ( :? ) nodig te hebben? Welke is goed en waar kan ik hem vinden? Dit is niet bedoeld als warez request, als het alleen maar te koop is, dus geen gratis dingen, een winkel

Kheb een AMD Athlon TB 1ghz, 192mb ram, NVidia GeForce MX200 32 mb, MSI 6340 3.0b mobo, 2 hdd's van beide 20 gig, 1 in 2 partities van 2(C met windows) en 18 gig. De tweede hdd is nog leeg (net geformat).

LinkedIn

Verwijderd

Lees de FAQ (erg handige tips) en kies een van de volgende distro's: Mandrake, RedHat, SuSE .
Succes.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Ik denk dat jij hier al heel veel aan gaat hebben :{ [topic=163843/1/25]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hier een tip van een andere newbie :)

Als je redhat suse mandrake etc neemt.

dan kan je tijdens de setup al lilo configureren enzow tis echt simpel vooral met suse hoef je alleen op ok te drukken :)

Verwijderd

Juist; in [topic=163843] staat het antwoord op je vragen ;)

Mocht je daarna nog niet kunnen kiezen dan staat er ook in link in die FAQ naar het zogenaamde "welke distributie moet ik kiezen" draadje. Daar kun je eventueel je vraag gerust opnieuw stellen.

Succes :)

Dit topic is gesloten.