printf, 'n appart proggie, of hoort bij 'n pakket?

Pagina: 1
Acties:

• seadoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03-2022
ik (een linux newbie) heb redhat maar weer van mijn systeem afgegooid en heb er smoothwall opgezet. dit is een firewall, router onder linux en zorgt voor het inbellen naar mijn isp vanuit mijn windows computers.

nou was ik van plan om er ook webmin op te zetten, maar als ik het programma wil instaleren zegt ie dat ie geen printf heeft. waarschijnlijk omdat smoothwall een 'kale' versie van linux erop zet en niet meer dan nodig is om het programma te laten werken.
op de site van smoothwall zeggen ze dat het beter is om niets anders op het systeem te instaleren betreffede de veiligheid, klopt, is waar, maar ik ben toch eigenwijs.

nou heb ik al overal gekeken voor informatie over printf, maar ik heb nergens iets gevonden.
weet iemand precies of dit programma een onderdeel is van een ander programma (dat zal dan wel de reden zijn waarom ik er niets over kan vinden) ??, zo ja welk programma dat is.
ik hoop dat iemand me hier kan helpen, ik heb me rot gezocht.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 30 december 2001 14:56 schreef seadoo het volgende:
weet iemand precies of dit programma een onderdeel is van een ander programma (dat zal dan wel de reden zijn waarom ik er niets over kan vinden) ??, zo ja welk programma dat is.
Volgens mijn debian systeem, hoort 'ie in shell-utils te zitten, hetgeen je bijv. hier kunt vinden..
Maaruh, is het niet makkelijk om gewoon RedHat , of een van de andere mainstream-distributies te gebruiken ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• seadoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03-2022
Op zondag 30 december 2001 15:01 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Maaruh, is het niet makkelijk om gewoon RedHat , of een van de andere mainstream-distributies te gebruiken ?
ja, weet ik, maar zoals ik al zei, ik ben eigenwijs.
ik heb al vershillende malen redhat geinstaleerd en alles werkt dan zoals ik het wil. dus dan is dee uitdaging er vanaf. ik dacht eens aan een nieuwe uitdaging te beginnen en vanaf een 'kale' linux alles opbouwen. maar ik ben erachter gekomen dat ik misschien een beetje te optimistisch ben geweest over mijn kunnen in linux ;)

en btw, smoothwall komt op een bootable cd die gelijk alles van je computer afgooit en allen eropzet wat ie nogig heeft om smoothwall te draaien. overigens, smoothwall kan ik aan iedereen aanbevelen, het werkt perfect. !!
url: http://www.smoothwall.org