Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waarom kan ik niet modereren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik in de ban of zo? Ik kan al twee dagen niet modereren (als of dat wat uitmaakt) Ik begon op maandag/dinsdag met honderdzoveel punten, woensdag wel 15 en donderdag en vrijdag waren ze weg, op, verdwenen.

Hoe kom ik aan modpunten?

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

Heb ik ook last van, erg vervelend

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is iets minder aan de orde, ik had zojuist 7 modpunten en die waren héél snel op.

Wat een baggerposts :(

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ja, modpunten zijn veel te snel op!
Waarom kan niet iedereen gewoon alle posts 1x modereren als hij dat zou willen?
-------------
Ik heb af een toe zo'n neiging om het moderatie overzicht in te gaan, en dan lopen de puntjes hard terug. Ook bij nieuwe threads waar nog niet zoveel reacties staan kun je ze lekker allemaal doorlezen en dan wil ik er ook vaak wel een paar modden.

Verwijderd

Mod-points zijn afhankelijk van je tweakotine. Als je tweakotine gelijk blijft of daalt daalt het aantal mod-points ook. Als je wat heb gemodereerd en je hebt geen modpoints meer en je tweakotine neemt niet toe krijg je pas na een week weer nieuwe modpoints?! (Correct me if I'm wrong)

Hmm misschien zou oneindig mod-points voor moderators geen slecht idee zijn gezien de mod-queue en om een extreem slechte beoordelingen een beetje bij te kunnen sturen. Of geef ze de mogelijkheid om de op totale score +1 of -1 te kunnen geven zodat het mogelijk blijft om fouten te corrigeren.

TGF --> ben je wel ingelogd? :D ;)

Verwijderd

Topicstarter
Marnix,

Hee bikkel, dat ik daar zelf nog niet op was gekomen :D

Ik start IE, ga naar T.net, log uit/log in of log in/uit en weer in (afhankelijk of mijn koekje nog actief is) en dan zie ik wel.

Maar het blijft een klote klus om met 7 punten door de bagger te modereren, je moet wel heel selectief zijn en de absolute crap als eerste een punt lager zetten (en dan maar hopen dat mensen als jij die crap ook zien en er een tweede minpunt aan geven, dan ben je er nog niet, want crap zetten ze rustig op +3 als je niet uitkijkt).

Ik begin me er wel verschrikkelijk aan te irriteren, het is met enige regelmaat een behoorlijke teringzooi.

Aan de andere kant mag ik niet mopperen, "men" geeft mij ook iedere keer punten (niet dat ik crap post, maar toch).

[nostalgische mode]
*zucht*, vroeger...
[/nostalgische mode]
Hmm misschien zou oneindig mod-points voor moderators geen slecht idee zijn gezien de mod-queue en om een extreem slechte beoordelingen een beetje bij te kunnen sturen. Of geef ze de mogelijkheid om de op totale score +1 of -1 te kunnen geven zodat het mogelijk blijft om fouten te corrigeren
Dat is eigenlijk best wel een oplossing.

- iedereen kan modereren
- er blijft een clubje (oude) moderators die nog steeds verantwoordelijk blijven om een beetje schifting aan te brengen

Laten we een stemming organiseren (mits iemand zich hier at van aantrekt), ik stem voor!

[even wat anders]
leeft GaMeOvEr nog? Of heeft die alle moed maar opgegeven omdat 'ie nogal over de rooie was ;)
[/even wat anders]

Verwijderd

Tja.. oude moderators hadden te veel macht in het oude moderatiesysteem, aldus Femme. Ben ik het wel een beetje mee eens.
Maar helemaal "No Control" is denk ik ook niet helemaal goed. Vandaar dat ik bovenstaande oplossing heb verzonnen... Wie weet zien de admins er wel wat in.

Trouwens ook vaag dat een reaktie met score -1 niet nog lager kan komen te staan...

Gameover over de rooie? Hmm wat heb ik gemist!?! Snel, de url.. :)

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

Ik ben geen moderator, nooit geweest ook, en zal ik ook nooit worden als ik om de 2 maanden mijn pass vergeet en een raar emailadres in mn prefs zet :(

Maar ik ben het met TgFeens... Ik stem voor! (er vanuit gaande dat ik een stem heb)
Tja.. oude moderators hadden te veel macht in het oude moderatiesysteem, aldus Femme. Ben ik het wel een beetje mee eens.
Maar als de oude moderators te veel macht zouden hebben gehad en daar al dan niet misbruik van zouden hebben gemaakt, hadden de admins dan niet gewoon in moeten grijpen?

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Het nieuwe modsysteem is er volgens mij gekomen, omdat er te weinig gemod werd en men de moderators subjectief vond...

Ik wil ook ff stemmen VOOR het idee van TgF, /me wil ook wel moderator worden, want de modpoints gaan zo snel op

Verwijderd

Mephisto ---> het is mijn idee :( :D ;)

Ronaz ----> Moderators hadden veel macht in het oude systeem. Dat kom 1. Doordat altijd het zelfde selectieve groepje de reakties beoordeelde en 2. Omdat niveau en score van een reaktie door 1 beoordeling werd bepaald.

Lees het niet verkeerd, er werd geen misbruik gemaakt van een moderator-status.

Met het nieuwe mod-systeem is het allemaal precies andersom. Iedereen kan moddereten en score op een reaktie komt tot stand uit de beoordeling van meerdere personen. Helaas blijken de tweakers niet allemaal even goed te zijn in moderaten. Kijk maar naar de laatste topics op dit forum, de meesten gaan over wazige/vreemde/verkeerde beoordelingen.

Ik kwam dus met het volgend eidee als oplossing:

1. Geef de oude moderators, of een groep mensen die veel willen moderaten of dat al deden een oneidige hoeveelheid moderatiepunten.

Gevolg: De groep moderators die veel willen en met oneindige punten ook kunnen moderaten houden de mod-queue wat korter.

Ook moet er vind ik toch wat meer gestuurd kunnen worden, omdat er nogal eens verkeerd wordt gemoddereet. Als er dingen verkeerd worden beoordeeld moet dat kunnen worden bijgesteld. Omdat een +1 of een -1 als beoordeling op een reaktie die al meerdere keren is beoordeeld vaak niet in de score ook tot een +1 of -1 leidt (gemiddelde) is mijn 2e voostel om die groep moderators met oneindige moderatiepunten ook iets meer invloed op de score te kunnen geven, zodat ze als er niet goed is beoordeeld ze dit kunnen bijsturen. Dus als een score op 0 staat en de moderator geeft een +1 dat de score ook daadwerkelijk op 1 komt te staan, onafhankelijk van het aantal keer dat de reaktie is beoordeeeld.

Ik zie dat ik al een aantal voorstanders heb :) Hopelijk leest Femme dit ook even... heb je nog meer om over na te denken ;)
Pagina: 1