Toon posts:

[nedstat] probleem in script ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met de Nedstat teller op mijn site. Als ik vanuit hetzefde domein (cable4u.nl) de pagina bekijk is er niets aan de hand maar als ik bijv. vanuit mijn werk op de site kijk krijg ik de fout bij
code:
1
2
3
4
5
<script language="JavaScript">
<!--
  nedstatbasic("ABSBZAuXjJb5xL/yTxSSaGpACHJQ", 0);
// -->
</script>

Line : de lijn hierboven dus
Error : Access is denied.

Ik krijg dus deze fout en de teller krijg ik gewoon helemaal niet te zien. Dit gebeurt dus alleen als ik vanuit een ander domein de site benader dan vanuit cable4u.nl, valt mij op. Wat is hier aan de hand ? Hebben ze bij cable4u wat autoristaies niet goed staan ofzo :?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

stel, je draait je site bij je provider en je hebt een verkorte url wat naar die site verwijst, wat bij jou het geval is, maak dan ff van die 0 in je nedstat code een 1.
Dan ben je van die foutmelding af...

t.

Wise enough to play the fool

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je hebt dan restricties op strict staan (lokaal) meen dat dat ook de default instelling voor internet-zone is.

dit betekent dat javascripts geen properties van een ander domein mogen opvragen, dus via een frameset naar een frame dat een ander domein heeft;

kijk daarvoor maar naar het document.domain-propertie; die is in de verschillende frames verschillend.

het is mogelijk om binnen een frame specifiek toesteming te geven aan scripts om waardes aan te spreken;
dat gaat door in dat frame het document.domain te specificeren:
bv. document.domain = "tweakers.net"

dan geef je de waardes ín dat frame het recht om door scripts vanaf *.tweakers.net opgevraagd te worden.

een ande oplossing is te werken met signed scripts, maar daarvoor zou Nedstat moeite moeten doen (en doekoe moeten dokkuh), dat doen ze niet snel, maar mail ze eens erover >:)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties :)

Ik heb nu de code toegevoegd :
code:
1
2
3
<script language="JavaScript"><!--
document.domain = 'cable4u.nl';
//--></script>

Maar dit werkt nog steeds niet want als ik de site benader met mijn .tk-URL krijg ik die script error nog steeds.
Overigens die regel die ik in de first post heb gegeven is regel 47 van mijn HTML (|:(), en ik krijg een error in regel 47 van het javascript van Nedstat natuurlijk ;)

Doe ik iets verkeerd of heeft iemand anders nog suggesties ?

Verwijderd

Topicstarter
teacher had inderdaad gelijk : http://www.nedstat.com/nl/f129e201p120499_index.htm

Dank je wel. :)