internetverbinding verdwijnt steeds in XP

Pagina: 1
Acties:

• MarlonB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi,

Ik heb eens even gezocht in de oudere posts, maar kon mjin probleem niet terug vinden.

Mijn internetverbinding met @home stopt om de haverklap.
Dit lijkt vrij willekeurig te gebeuren, de ene keer duurt het 5 minuten, en de andere keer kan ik een uur doorwerken.

Dan ga ik naar network-connections en doe de verbinding ff disabelen en weer enabelen. Dan doet ie het weer even.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen ?

Groetjes,
Marlon

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 15:55

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

1. Alle informatie goed ingevoerd? (DNS etc.)
2. Misschien dat @home ook wel ligt te k*tten..

Verder heb ik helaas geen suggesties..

He who controls the Spice, controls the Universe.

• MarlonB
Ik heb alles op automatic staan, heeft voor mij altijd gewerkt, in alle windows versies.
Dit probleem heb ik pas sinds enkele weken.
Ik denk niet dat het aan @home ligt, aangezien ik bij mijn moeder dezelfde versie XP heb geinstalleerd met @home, en zij heeft die problemen niet.

Groetjes,
Marlon

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Even alle snoertjes en draadjes weer goed vastdrukken kan soms uitkomst bieden. Maar dat werkt niet altijd. Wat mijn probleem was, was dat het connectortje een micrometer te klein was, dus moet ik het met een stukkie plakband omhoog drukken en dan doet I-net via Chello het prima.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 06-09 15:55

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dan weet ik het helaas verder ook niet, daar ik een andere provider heb. Sorry..

He who controls the Spice, controls the Universe.

• MarlonB
Jammer genoeg is het niet een kabeltje :)

Ik word er helemaal gek van, heb sinds mijn eertse postje alweer 4 keer mijn verbinding verloren :(

Groetjes,
Marlon

• Diddle
  • Niet online
In dat geval ben ik out of ideas

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 15:40

gjs

Scoobydoobydoo

Misschien is je netwerk kaart niet helemaal fris ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Aakab
  • Laatst online: 17-09-2025
Heb je ook een thuisnetwerk geinstalleerd?
Bij mij was het zo dat wanneer de client offline ging de xp's verbinding ook gelijk weg was.
Beetje toen gezocht geprobeerd en het ligt aan hmmm:
Als je van je internetverbinding de eigenschappen bekijkt en dan tabblad geavanceerd daar kan je :
Andere gebruikers mogen verbinding beheren en uitschakelen.
Deze moet je effe uitvinken.

Sindsdien geen problemen meer gehad.

Waarschijnlijk stuurde de client(me bak) wanneer hij offline ging een of ander signaal dat de internet verbinding ook uit mocht...

hmm suc6

• MarlonB
Dat zou ik natuurlijk eens kunnen proberen.
Heb er 2 inzitten waarvan ik er op het moment 1 niet gebruik.
Ik prik m eens om.

• Diddle
  • Niet online
Nog even iets, die moderaters houden niet zo van dat 'groetjes ed.' 't Is maar dat je het weet. :) Niet vijandig bedoeld ofzo.

• MarlonB
Op het moment heb ik geen thuisnetwerk meer draaien.
Ik wil eerst xp een tijdje aan het werken hebben voor ik daaraan begin.

Heb nu de kabel in de andere netwerkkaart geprikt. Eens kijken hoe het nu gaat.

Bedankt over die "Groetjes-tip". Vreemd dat moderators daar over vallen, volgens mij is dat gewoon een vorm van beleefdheid.

• Diddle
  • Niet online
Ze zeggen dat Tweakers elkaar permanent de groeten doen, maar bij sommige figuren weet ik dat niet zo zeker. :)

Verwijderd

Ik heb bijtijden hetzelfde probleem en ik word een beetje gek van, eerst had ik er geen last van toen ik XP voor het eerst erop heb gezet, maar dit gaat al een maand zo.

Ik krijg telkens een medling te zien "Een van de netwerkkabels is niet aangesloten" dan ga ik rebooten en dan is het weer goed, maar nu heb ik opeens geen verbinding meer zonder dat ik het door heb en dan moet ik weer rebooten :?.

Dus ik weet niet als het aan de netwerkkaart ligt of aan de OS "Windows Xp Pro NL".

Alvast bedankt voor de reacties *D

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:05

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik heb nu een soortgelijk probleem. Ik heb uit onze oude server PC met win98se het 3com900B kaartje (Chell) gehaald en dat in een nieuwe met XP gestopt. Realtek kaartje erbij, ICS aan, nieuwe server geboren. Het vervelende is echter dat de internetverbinding heel raar doet. Bij opnieuw opstarten is hij optimaal, 150Kb/s op speedtest. Dit valt echter al snel weg, en zo nu en dan gaat zegt hij om de paar seconden dat de verbinding verbroken is, dan weer aan, etc. Ik heb me helemaal rot gezocht, maar ik kan niks vinden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem...
Dan wel, dan niet. Dan doet ie het 10min, en dan een uur, dan gewoon 7...

Soms zet ik msn op afwezig, kom ik 5u later terug, status wijzigen naar online, klaar.
Andere keer ben ik 2u weg, wijzig ik status, bla bla kan niet worden gewijzigd, paf, offline, is de verbinding dus weg geweest.

Het lijkt wel alsof hij zijn lease voor het ip kwijt raakt. Echter, stel ik de gegevens die ik via DHCP krijg handmatig in, dan valt 'ie ook weg, en dan moet ik hem ook disablen - enablen.
Misschien dat hij dan niet meer kan checken of het ip geldig is, beetje hetzelfde als lease checken dus...
Ik weet het niet, aan m'n pc ligt het niet, volgens mij verliest ie gewoon z'n contact met de node...

Het enige advies wat ik je kan geven... je zou het een keer kunnen proberen bij @home, maar als het te lang duurt, hou er aub mee op. Er komt af en toe zoveel crap uit die lui daar... Ik heb het al 2,5 jaar lang, en soms is het gewoon een paar maanden weg, laatste keer 9 maanden, nu is het weer terug...

Ik heb er maar mee leren leven...

Btw, misschien dat dit topic meer tot z'n recht komt in IT?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:05

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Bij mij doet hij het echt om de 5 seconden nu, hij zegt dan linksonder LAN connection 3 cable unplugged... ik begrijp er niks van. Ik heb de NIC in een andere PCI slot gedaan.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1