Toon posts:

GF2 Ti geflashed...ging verkeerd :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging dus mijn GF2 Ti flashen.. Een Prolink Pixelview GF2 Ti 64MB hebben we het over. Volgens Rick2001 kon je daar wel een GF2 ultra bios in flashen, zolang de kaart maar op de ultra speeds kan werken. Ik koos voor de Gainward GF2 ultra bios, die kwam overal het snelst uit de tests. Dus ik flashen. Flashen ging goed. Alleen ging hij opnieuw booten..en kreeg ik totaal verneukt beeld. Ik kon nog net de post XP1900+ zien..meer niet, alleen maar grijs/zwart beeld.
Nu kan ik straks wel de GF2 Ti terug flashen naar een normale Ti.. maar dat was nou niet de bedoeling :)
Kan iemand mij vertellen waarom die Ti een ultra bios niet lekker pakt? Ligt het aan de gainward bois of aan het feit dat het een ultra bios is? Anders probeer ik straks ff een gainward Ti bios..

Verwijderd

Ik denk dat het aan Gainward ligt, misschien heeft die plank net een iets ander design dan het referencplankje.

Ultra laat het alleen sneller lopen volgens mij.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dat is tog :( en niet :) ?!

Verwijderd

Da's trouwens wel de eerste keer dat ik zie dat iemand blij is dat z'n flash niet gelukt is.

In elk geval iemand die happy in 't leven staat :)

Ik weet het, compleet off topic, maar moest het toch even kwijt.

Ik zou trouwens de normale bios maar terug flashen ( als dat nog lukt :? ) Of je moet ECHT heel verlegen zitten om een beetje meer snelheid

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 14:44 schreef Bartjuh het volgende:
Dat is tog :( en niet :) ?!
Tweaken doe je met vallen en opstaan :)
Ik heb al zoveel gesloopt in mijn tweakcarriere...dat ik haar om kan lachen ja! Dit is ez te fixen.

Ik had gelukkig nog een andere videokaartje liggen, dus kan nu nog Gotten..en zelfs een beetje quaken..GF1 SDR :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 14:51 schreef Evolution het volgende:
Da's trouwens wel de eerste keer dat ik zie dat iemand blij is dat z'n flash niet gelukt is.

In elk geval iemand die happy in 't leven staat :)

Ik weet het, compleet off topic, maar moest het toch even kwijt.

Ik zou trouwens de normale bios maar terug flashen ( als dat nog lukt :? ) Of je moet ECHT heel verlegen zitten om een beetje meer snelheid
Ik doe het niet echt voor de snelheid...snelheid zat.. van 200FPS in q3 zal ik die 5 FPS erbij echt niet merken. Tis gewoon beetje klooten. Kijken wat mogelijk is.

Verwijderd

Volgens mij is de BIOS van een Ti en een Ultra heel anders. Lijkt mij in ieder geval. Misschien zou een standaard Nvidia Ultra BIOS het wel doen.(lijkt mij sterk)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er anders aan dan? Volgens mij weinig..alleen de snelheden..

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Waarom mod je niet gewoon de speeds in je eigen (originele) BIOS :?

Er is zo'n heel mooi tooltje voor, werkt voor alle (?) nVidia GeForce kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil kijken of bios ook nog uitmaakt qua performance...dus bv een Gainward Ti bios flashen..kijken of ie sneller is op mijn Ti..

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ti is nieuwer dan welke Ultra dan ook, denk eerder dat een Ti "clock for clock" sneller is, als het al uitmaakt.

Ik geloof niet dat een videokaart zijn speed uit een bios haalt.

Verwijderd

Topicstarter
dan heb jij het niet helemaal gesnapt...
Een GF2 Ti is gewoon een GF pro met een ultra core..
Er zitten totaal geen nieuwe functies ingebouwd of wat dan ook. Tis gewoon voort borduren op het oude ontwerp. Andere kloksnelheid met ander naampje..

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:42
Waarom flashen dan? Voor een andere naam :?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
andere naam en Mhzen ja..

en om gewoon te proberen..

Ik heb hem inmiddels al weer terug geflashed naar orgineel. Maar ik heb het vermoeden dat er geen Ultra bios in kan, alhoewel Rick2001 stellig beweerd van wel. Ik heb namelijk 2 gainward biossen, 1 hercules en 1 leadtek bios geprobeerd. Allemaal zelfde resultaat. Vaag beeld/geen beeld.
Maar ik blijf proberen..tis vakantie..dus lekker prutsen :)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57
Ligt dat niet gewoon aan het feit dat een ultra het geheugen standaard hoger geclockt heeft van de Ti en dat jouw geheugen op die kaart die instelling simpelweg niet aankan (verneukt beeld en met alle biossen hetzelfde) ?

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
euhm in windows kan hij het wel gewoon aan?
En ook met benchmarks..

Verwijderd

Misschien is niet dat ultra bios, maar jou kaart anders dan het referentie design, dat zou verklaren waarom het niet lukt. Neem es het Nvidia referente bios.
Pagina: 1