Toon posts:

Registered en ECC dimmen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Werken deze in een gewoon STD via bordje?
en wat houden die 2 termen exact in? ik weet dat ECC, error correction nogwat was

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Niet elke VIA chipset kan met registered DIMM's overweg, check dus wat je hebt en kijk in de manual. Voor de overige termen verwijs ik je naar de search; ze zijn meerdere malen voorbij gekomen en ik denk dat je antwoord er wel tussen staat :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zie ik of deze dimmen op een VIA PL133 gaan? kan het nergens vinden. Is het niet dat deze dimmen gewoon gezien worden als PC133 geheugen als het moederbord geen registered en ECC ofzow ondersteunt?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Dat geldt wel voor ECC (als het bord 't niet ondersteund, worden ze gewoon als standaard DIMM's gezien). Registered is een ander verhaal. Of jouw bord nu wel of geen registered ondersteund weet ik niet 100% zeker (VIA zuigt enorm hard waar het uitgebreide chipset specs vrijgeven betreft), maar ik meen dat 'ie het niet ondersteunde. Zo weet ik vrijwel zeker dat de KT133 géén registered ondersteund. Maar waarom wil je registered ECC spul hebben? Als je het niet nodig hebt niet kopen; is alleen maar duurder.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.