Toon posts:

[OUD] oude compaq vanaf HD booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hele oude compaq voor een kennis van mij apart gelegd. en nu wil ik er windows 95 op installen, maar wat the fock. ik moet een of andere optie uit zetten, dat hij niet van lan boot, of opstart, maar van van de harde moet opstarten, ander kan ik win 95 niet installlen.

weet iemand hoe dit moet. het gaat om een 486 25 mhz (ja ze bestaan nog) te gebruiken als tekstverwerker, en meer ook niet.

help ik weet het echt niet, ik weet niet eens hoe ik in de setup kom...

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

de betaler vervuilt

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Inderdaad, zodra 'ie boot zal in de rechterbovenhoek van het scherm enkele seconden een knipperend wit blokje zichtbaar zijn, op dat moment moet je op F10 drukken om in de Setup te komen.
Nu is bij een Compaq de Setup op een aparte partitie op de harde schijf gezet, zodat bij een 'normale' installatie actie van Win95 meestal die partitie wordt verwijderd.
Is dat het geval - geen Setup partitie meer - dan kun je van www.compaq.com een tweetal diskettes downloaden met een Bios update (meestal aan te raden) en die Setup.
Beide diskettes zijn bootable.
Het handigst is te gaan zoeken op die Compaq site op het model van die PC - zoiets als Prolinea 425 o.i.d.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zondag 30 december 2001 14:11 schreef DeBolle het volgende:
Inderdaad, zodra 'ie boot zal in de rechterbovenhoek van het scherm enkele seconden een knipperend wit blokje zichtbaar zijn, op dat moment moet je op F10 drukken om in de Setup te komen.
Nu is bij een Compaq de Setup op een aparte partitie op de harde schijf gezet, zodat bij een 'normale' installatie actie van Win95 meestal die partitie wordt verwijderd.
Is dat het geval - geen Setup partitie meer - dan kun je van www.compaq.com een tweetal diskettes downloaden met een Bios update (meestal aan te raden) en die Setup.
Beide diskettes zijn bootable.
Het handigst is te gaan zoeken op die Compaq site op het model van die PC - zoiets als Prolinea 425 o.i.d.
Dat zei ik, Gamma >:)

de betaler vervuilt

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Voortaan even je topictitle netjes houden vriend, sommige mensen konden je vorige topictitle niet echt waarderen... beetje rekening mee houden, heb em zojuist voor je aangepast :)