Verschil tussen de Studio DV en de Studio DV plus

Pagina: 1
Acties:

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 20:02
Wat is het verschil tussen de Studio DV en de Studio DV plus

M'n pa wil een digitale camera kopen.
Maar om de camera op de computer aan te sluiten moet je dus een video bewerkingskaart hebben.
Ons werd de 2 bovenstaande kaarten aangeraden.
Maar welke is nou daadwerkelijk beter, ivm een prijsverschil van ongeveer 200 gulden??

En kun je met deze kaarten ook je Video recorder aansluiten, want ik wil ook graag VCD-tjes van mijn video's

Verwijderd

de dvplus heeft ook analoge uitganen!!

Verwijderd

wij hebben zelf studio DV. Plus was niet nodig, want we hebben ook een ingang naar de videocamera toe om het filmpje, wat met studio DV bewerkt is, weer terug te zetten op de videocamera. Van daaruit kunnen we het bewerkte filmpje dan op een videoband zetten. Kijk goed naar de prijzen! Ook van de videocamera's. De prijsverschillen zijn erg groot. Via www.kieskeurig.nl of tweakers site kun je goed de prijzen vergelijken.

• Ossi
  • Laatst online: 05-08 20:02
Is het verschil alleen maar die analoge ingang?
En dat voor ongeveer 200,- gulden!!

En dan mijn andere vraag, kun je ook je videorecorder er op aansluiten, zodat ik mijn video's over kan zetten naar VideoCD?

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Ik heb ook een vraagje over de DV Plus. Ik heb een digitale camera van de eerste generatie, dus geen FireWire (wel miniDV) en alleen S-VHS/composiet. Ik heb hier niet zoveel verstand van maar kan ik met de DV Plus gewoon opnemen van de camera en terugzetten op video?

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

bron: Pinnaclesys
edit:
De schrijver onder mij heeft helemaal gelijk.. ik had de verkeerde link en de daarbij horende verkeerde informatie te pakken.

Info op de site is onduidelijk maar voor zover ik kan zien heeft deze kaart alleen een analoge uitvoer... en zal de invoer met een Firewire moeten.

(met dank aan de terechtwijzing van phoxetis ;) )

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 14:28
het gaat hier over de studio dv, niet over de dv500.
de dv500 is een andere kaart en werkt met adobe premiere.

verschil tussen studiodv en de studiodv+ is AFAIK dat de studiodv+ een analoge uitgang heeft en de studiodv alleen digitaal in/uit

grz e

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 14:28
:)

yupz. de studiodv+ heeft firewire IN en firewire+video OUT. dat is dus voor mensen met een digitale cam en een analoge videorecorder

(s)vhs, hi8, Betamax, V2000, BETACAM (SP), low/highband-UMATIC, C, hehehehehehe ik denk niet dat hier nog iemand opnames heeft van voor 1960 en dan ben ik wel aardig compleet 8-)
Pagina: 1