Toon posts:

Windows XP en blauwe schermen ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag mensen,

ik heb een probleem en das het volgende:
na een schone installatie kan ik ongeveer een week genieten van XP. Daarna krijg ik een blauw scherm na het opstarten. Dus na Bios check moet ie overgaan in WinXP logo ed............ Helaas ik krijg dan een foutmelding.

Ik heb ZoneAlarm en Esorcherer erop staan............ want na installatie van Norton 2002 krijg ik meteen een blauw scherm !!!!!!!!!!!!!!!!!

Waar zou dit aan kunnen liggen ???

Zou het verholpen kunnen worden door een bios update......

En doe ik dat dan als volgt:
ik maak een bootdisk voor XP (via bootdisk.com) en zet daar de uitgepakte bestanden van het zipbestandje wat ik heb gedownload voor mijn mobo ....Diskette erin en maar lekker laten booten vanaf de schijf !

Is dit correct !!!

Bedankt alvast voor de moeite mensen !!!

mvg,

Rowan

Verwijderd

Kan aan brak geheugen liggen of de instellingen ervan anders helaas een nieuwe installatie XP |:(

Verwijderd

Topicstarter
Instellingen geheugen bij de A7V-E.

Explain als je wilt ???

Verwijderd

Topicstarter
Alweer een nieuwe installatie. Dit is de derde keer deze maand. Lijkt me toch veels te veel van het goed. Het schiet niet echt op als ik om de week een schone installatie moet maken.

Iemand ???

|:(

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Ik heb ook dat probleem, Na een week of wat gaat xp hangen tijdens het opstarten :'( Wie weet er een oplossing?

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Verwijderd

Topicstarter
Enkele toevoegingen:

ik moet volgens windows caching en shadowing uitzetten.....
Maar in mijn bios staat PCI Master Read Caching op Enabled... is dit goed / fout ??? Of goed fout ... Mmmm

Dit is een andere meldig:

Fout:

Stop: 0X0000007E (0XC0000005, 0X8050D126, 0XF7ABFFF0,
0XF7ABFCF0)

Wat betekent dit ???

Ik heb trouwens revision 1002D voor mijn Bios, dus ik hoef dan niet te flashen toch ???

Hoop dat iemand mij kan helpen want ik word er een beetje ziek van !

Verwijderd

Hier stond onzin

Verwijderd

Topicstarter
Mijn FSB staat op 100 en mijn multiplier op 9.......
Mijn geheugen staat daarentegen op 133 mhz..........
Ik heb 133 Mhz geheugen !!! Van Mycom !!!
Dus dan kan het toch niet zijn ???

Maar het vreemde is dat als ik die melding krijg, en ik start opnieuw op en ik kies voor opstarten met de laatste juiste instellingen en dan start ie gewoon op.

En kan ik vervolgens de computer wel een dag aan laten staan zonder problemen, totdat ik dan weer opnieuw op moet starten.

Tja en dan krijg ik weer een blauw scherm.........

Temp BIOS en ASUS Probe = 42 graden (CPU) en 31 graden (MB)

Bedankt alvast !!! ;-)

Verwijderd

O ja ik had eerst ook zonealarm met win XP geinstalleerd kreeg toen opeens ook vaak blauwe schermen met irq less or equeal enzo.

Verwijderd

Topicstarter
dus eraf halen zeg je dus .....
Ik heb hem sinds 2 dagen, maarre waarom komt ie er nu pas mee ???

En is de firewall van XP goed genoeg dan ??? Dit is dan wel belangrijk ! Wat heb jij toen gedaan !

Harstikke bedankt man als je me hier mee zou kunnen helpen !

Mvg,

Rowan

Verwijderd

Ik dacht even dat je een AthlonXP proc had, verkeerd gelezen. Jouw proc loopt standaard al op fsb100.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 22:41
Ik heb ook problemen met blauwe schermen in XP, als ik bijvoorbeeld 24 uur uptime heb en dan een spel speel en die een paar keer opstart dan krijg ik een blauwe scherm, dan boot ik weer en dan is alles weer goed, het geheugen is niet brak want ik heb docmem gedraait en die gaf geen failures.

Verwijderd

Topicstarter
geeft niet,

kan het dus aan ZoneAlarm liggen.........

Maar is de XP firewall wel goed genoeg

Mvg,

Rowan

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ???

Heb ZoneAlarm er weer afgegooid, maar krijg nog steeds een foutmelding.......... snap er echt niks van ............

ik restart en vervolgens krijg ik weer een blauw scherm.... reset ik hem vervolgens en kies dan voor opstarten met de laatste juiste instellngen dan doet ie het gewoon non-stop.

Geheugenchecks gedaan. Zagen er allemaal goed uit.

Wie o wie wil mij hebben !

Rowan

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Gooi die zonealarm er eens af en installeer eens Norton Personal Firewall 2002 die werkt perfect onder WIN XP.

Verwijderd

Topicstarter
stomme is dat als ik zoneAlarm eraf haal, nu met dezelfde problemen blijf zitten.
Alles werkt perfect totdat ik opnieuw opstart. Dan begint het gelazer weer.

Kan ik weer keizen voor opstarten met laatste juiste instellingen. En dan werkt het weer !
Maar ja schiet niet echt op.

Weet jij dan wat het zou kunnen zijn....ik heb echt geen flauw idee.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand ???

Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar
en hopen dat jullie in het nieuwe jaar mij kunnen helpen.

Thanx

Rowan

Verwijderd

Helaas heeft zonealarm op 1 of andere manier je systeem verneukt, reinstall win XP en gebruik de win XP firewall die is veiliger dan Zonealarm, dus nooit meer zonealarm installeren geeft alleen maar problemen.

Verwijderd

Topicstarter
thanx .........

jij ook een prettig nieuwjaar !

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

nou sorry hoor, maar k heb OOK zonealarm op me XP systeempie (celly 533) en echt geen problemen ermee, wat de oplossing voor je probleem is weet ik niet, maar aan zonealarm ligt et sowieso niet.. :P

probeer eens een kale XP te draaien, dus zonder extra programma's, zoals je firewall, virusscanner e.d.

inderdaad AAD

Verwijderd

Ik kreeg heel veel blauwe schermen met Win2kpro en Norton Antivirus 2002. Toen ik Norton er af had gegooid heb ik geen crash meer gehad. (niet met het systeem in sig).

aangezien winxp best veel overeenkomsten heeft met win2k denk ik dat je probleem daar kan liggen.

Verwijderd

misschien gewoon weer ff opnieuw format C: /q :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mischien een kale installatie doen, en dan gelijkt ff 'windows-update' draaien? dan haalt ie gelijk de laatste bugfixes op,

A wise man's life is based around fuck you

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 31 december 2001 10:03 schreef zwelgje2 het volgende:
mischien een kale installatie doen, en dan gelijkt ff 'windows-update' draaien? dan haalt ie gelijk de laatste bugfixes op,
XP heeft nog nauwelijks bugfixes, althans de Nederlandse versie heeft momenteel niks.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 31 december 2001 10:05 schreef svdmeer het volgende:

[..]

XP heeft nog nauwelijks bugfixes, althans de Nederlandse versie heeft momenteel niks.
maar wel genoeg updates, (heb net de ms site ff bekeken mbt windows xp)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Welke driver van Nvidia gebruik je, bij mij veroorzaakt alles boven 22.50 blauwe schermen, hier draait NAV2002 al maanden als een zonnetje, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.
Pagina: 1