Toon posts:

hardware RAID met deel van een partitie ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik over 2 maxtor 40gig ATA100 schijven, met elk een gemiddelde transfer raten van 35mb/s.
Daar ik mij wat wil bezig houden met videobewerking wil ik de transfer rate omhoog trekken.
Nu had ik gedacht aan een Raid setup, maar met slecht 2x 15gig van elke schijf.
Ik al wat zitten proberen maar ik vind geen oplossing voor die partities.

iemand ideeen ?

PS: Mijn moederbord heeft een promise RAID controller aan boord.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 22:46

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

gewoon een complete raid maken en die schijf in partities opdelen.

Een soort deelraid is vanuit de controller niet mogenlijk.
Met windows 2000 heb je softwareraid (wat je met de promise controller eigenlijk ook hebt)

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

kun je uberhaupt wel partities van je schijven aan de raid-controller aanbieden?

Ik was altijd in de veronderstelling dat je fysieke schijven aan je raid-controller aanbiedt, dat die daar 1 logisch volume van maakt, wat je in je OS weer kunt patitioneren...

Hans

Weer iets geleerd?

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op zondag 30 december 2001 13:41 schreef abreemjathuis het volgende:
kun je uberhaupt wel partities van je schijven aan de raid-controller aanbieden?

Ik was altijd in de veronderstelling dat je fysieke schijven aan je raid-controller aanbiedt, dat die daar 1 logisch volume van maakt, wat je in je OS weer kunt patitioneren...

Hans

Weer iets geleerd?
Dat kan volgens mij ook alleen maar. Het is misschien wel mogelijk om een deel van je harddisks raid te hangen, maar haal je je dan niet alleen problemen op de hals. En ten tweede waarom zou je de helft van de harddisks sneller maken als je dat ook met je hele harddisks kunt. Ik denk dat dat problemen opzoeken is. :7

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Niet dat ik weet - ik ben nog geen raidcontroller tegengekomen die schijven kan partitioneren en dan een raidset met die partities kan maken. Wat reddog33hummer voorstelde is daarentegen heel gebruikelijk - een aantal schijven in een raidset zetten en die partitioneren met een OS of in de raidcontroller zelf.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Niets geleerd dus....

Zie trouwens de toegevoegde waarde ook niet van zulke fratsen.

Enne, Reddog33, hoe kom je er bij dat die Promise kaart aan software RAID doet? Je stripeset maak je toch in je HARDWARE aan? Je OS (lees: software) ziet uitsluitend het volume dat door je HARDWARE (RAID-controller dus) wordt aangeboden. Call me a fool, maar als ik er geld mee kan winnen, dan noem ik het toch echt hardware-RAID, en niet software-.

Hans

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 14:00 schreef abreemjathuis het volgende:
Niets geleerd dus....

Zie trouwens de toegevoegde waarde ook niet van zulke fratsen.

Enne, Reddog33, hoe kom je er bij dat die Promise kaart aan software RAID doet? Je stripeset maak je toch in je HARDWARE aan? Je OS (lees: software) ziet uitsluitend het volume dat door je HARDWARE (RAID-controller dus) wordt aangeboden. Call me a fool, maar als ik er geld mee kan winnen, dan noem ik het toch echt hardware-RAID, en niet software-.

Hans
dit is echt een software-raid..hardware-raid heeft een eigen cpu..

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 09:07

BrZ

Op zondag 30 december 2001 15:39 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

dit is echt een software-raid..hardware-raid heeft een eigen cpu..
Hardwarematige soft-raid... :)
Gebruikt dus gewoon je CPU voor de berekeningen enzo...

"Maar dan kan je toch net zo goed een normale IDE-controller nemen en de HD's onder linux/windows software matig in raid zetten?" JA! :D
Pagina: 1