Toon posts:

[Javascript] Naar clipboard kopiëren, probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Op dit adres ( http://kjartis.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=650 ) vond ik een functie om gegevens naar het clipboard te kopiëren, maar hij werkt niet hier. Ik weet echter ook niet waarom :(

Dit is wat ik heb:
· code tussen de <head> </head>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script language="JavaScript">
function ClipBoard()
{
holdtext.innerText = copytext.innerText;
Copied = holdtext.createTextRange();
Copied.execCommand("RemoveFormat");
Copied.execCommand("Copy");
}
</script>

· code in mijn pagina:
code:
1
<center><SPAN ID="innerText"><?php echo $ip; ?>:<?php echo $port; ?></SPAN> <A href="javascript:ClipBoard();">(x)</a></center>

Hij blijft maar een error geven.

Weet iemand waar de fout zit? :7

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Er zitten ongedefinieerde php variabelen in. Als je dat nou eerst veranderd, dan is het al makkelijker.

$ip (bedoel je $REMOTE_ADDR ?)
$port (wasdat?)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 13:46 schreef Prammenhanger het volgende:
Er zitten ongedefinieerde php variabelen in. Als je dat nou eerst veranderd, dan is het al makkelijker.

$ip (bedoel je $REMOTE_ADDR ?)
$port (wasdat?)
Nee hoor, dat klopt allemaal, maar ik heb het gewoon niet hier gepast. $ip en $port haal ik dus gewoon uit de dbase, maar het is de javafunctie die niet wil werken, hoewel anderen zeggen dat het zo wel zou moeten gaan.
Het opzet van het script is dus dat ik game-servers ip's opsla in de dbase, en dat de gebruiker via een simepele klik dat ip kan opslaan in zijn clipboard. Het opslaan en weergeven werkt dus perfect, maar het opslaan wil maar niet. :(

Toch bedankt voor je hulp!

Verwijderd

Je hebt bij de button <A href="javascript:ClipBoard();"> maar het moet toch zijn <A href="javascript:ClipBoard()"> zonder ;

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 13:51 schreef Champy1 het volgende:
Je hebt bij de button <A href="javascript:ClipBoard();"> maar het moet toch zijn <A href="javascript:ClipBoard()"> zonder ;
Inderdaad, even aangepast. Maar, nog altijd error.
code:
1
<center><SPAN ID="innerText"><?php echo $ip; ?>:<?php echo $port; ?></SPAN> <A href="javascript:ClipBoard()">(x)</a></center>

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

holdtext is niet gedefinieerd

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 13:53 schreef Prammenhanger het volgende:
holdtext is niet gedefinieerd
INDERDAAD, nu je het zegt.. maar hmm hoe ga ik dat fixen. In het voorbeeld gebruiken ze een formulier, maar dat wil ik nu net niet :(

Niemand suggesties?

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!DOCTYPE html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Kopieerdert</TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">function ClipBoard() 
{
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<SPAN id="copytext" style="height:150;width:162;background-color:pink">This text will be copied onto the clipboard when you click the button below. Try it!</SPAN>
    <TEXTAREA id="holdtext" style="display:none;"></TEXTAREA><BUTTON onClick="ClipBoard();">Copy to Clipboard</BUTTON>
</BODY>
</HTML>

;)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:13

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zondag 30 december 2001 13:55 schreef DiEana het volgende:

[..]

INDERDAAD, nu je het zegt.. maar hmm hoe ga ik dat fixen. In het voorbeeld gebruiken ze een formulier, maar dat wil ik nu net niet :(

Niemand suggesties?
Waarom geen formulier? Dat maakt toch niets uit, of is het doorsturen en ontvangen van de gegevens een probleem?

Ik zou anders niet weten hoe je dit zo 1-2-3 kan oplossen. (met een ActiveX-coltrol ofzo, maar dat is veels te uitgebreid)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 13:58 schreef Prammenhanger het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!DOCTYPE html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Kopieerdert</TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">function ClipBoard() 
{
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<SPAN id="copytext" style="height:150;width:162;background-color:pink">This text will be copied onto the clipboard when you click the button below. Try it!</SPAN>
    <TEXTAREA id="holdtext" style="display:none;"></TEXTAREA><BUTTON onClick="ClipBoard();">Copy to Clipboard</BUTTON>
</BODY>
</HTML>

;)
Nu wil het nog altijd niet gaan?
code:
1
<center><SPAN id="copytext"><?php echo $ip; ?>:<?php echo $port; ?></SPAN> <TEXTAREA id="holdtext" style="display:none;"></TEXTAREA><BUTTON onClick="ClipBoard();">x</BUTTON></center>

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 14:01 schreef laupro het volgende:

[..]

Waarom geen formulier? Dat maakt toch niets uit, of is het doorsturen en ontvangen van de gegevens een probleem?

Ik zou anders niet weten hoe je dit zo 1-2-3 kan oplossen. (met een ActiveX-coltrol ofzo, maar dat is veels te uitgebreid)
Omdat ik het via een gewone link wil, en niet via zo'n lelijke button :(

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

formulieren kun je ook met een link submitten:
code:
1
<a href="javascript:document.form.submit()">Hiero</a>

Mijn script werkt hier trouwens wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 14:07 schreef Prammenhanger het volgende:
formulieren kun je ook met een link submitten:
code:
1
<a href="javascript:document.form.submit()">Hiero</a>

Mijn script werkt hier trouwens wel.
Ik doe toch net hetzelfde dan jou? (behalve laat ik de style="height:150;width:162;background-color:pink"> weg natuurlijk).

Bedankt trouwens!
Pagina: 1