Athlon Xp1600+ & cooler

Pagina: 1
Acties:

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:14

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
We hebben vandaag nieuwe onderdelen gehaald voor de pc (zie sign) maar ik weet niet zeker of die cooler die we hebben wel de AMD aankan.

Er staat op het doosje van de cooler: (blauw label)

---------------------------------------

FOR:
Intel Pentium III (FC-PGA) processor
AMD Thunderbird & Durn processor

CPU COOLING KIT

MODEL NO.: S462-07
Balll Bearing

---------------------------------------

En ik heb een AMD Athlon Xp1600+ processor, en een ECS K7S5A moederbord. Kan die cooler dat aan? .. ik ben er niet zeker van.

specs

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ja waarschienlijk kan het wel. Anders ge je na computerland en haal een justkoeler van 50 piek. HEb ik ook en hij koelt goed.

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Het voordeel van de XP processoren van AMD is dat ze niet zo warm worden als de oude Thunderbirds. Je kunt in ieder geval gewoon die cooler erop zetten. Vervolgens opstarten en de bios ingaan. Dan stel je de shutdown temperatuur in op 70 graden ofzo en dan test je het uit. 70 graden kunnen ze nog net aan en dan kun je het zelf zien.
In de bios wordt de processor nog niet zo warm en dat moet zeker lukken. Let er wel op dattie in ieder geval wel draait :) . Check dan ook in de bios al gelijk even wat voor temperatuur de processor zit.
En als je een goeie koeler wilt hebben moet je een Taisol koeler nemen. Heb ik ook op m'n Thunderbirdje zitten en die houdt hem (1333 MHz) op een keurige 52 graden Full Stress!

Suc6

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Probeer het heel voorzichtig. Eerst de kast open, dan is de temp nog wat lager. Vervolgens opstarten, kijk meteen in de bios naar de temp, onder de 35/40 is ok. Start windows op, draai een zwaar programma een paar keer. Bv 3dMark2001 of Max Payne. Check de temp dan weer, zit je onder de 40 dan gaat het wel goed.
Maar hoe lager hoe beter, ben je ongerust koop dan een koeler waarvan je weet dat ie goed is.
Ook kan je nog wat extra in je kast zetten voor een goede airflow.
Zie faq van OC-en. Veel geluk!

Verwijderd

EEuuh , ik heb ook een topic geplaats over cpu temps. Ik kreeg toen antwoord dat de athlon procs tot 90 max het goed doen.

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
idd gewoon inbouwen

en heeel goed op je temperatuur letten

dus gelijk naar je bios om je temp in de gaten te houden
dan ff 10-15 min laten draaien
Pagina: 1