Philips TV service menu?

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
Ik heb een Philips TV, van ongeveer 7 jaar oud ofzo (Philips 82DC2075), het is wel gewoon een zwarte plastic kast, met een grootbeeld beeldbuis. Het is een Matchline.

Nu is het zo, dat als het beeld zwart is, dat er rechts een blauwe streep komt, ik heb hier een voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.soetens3/images/webcam/heftig.jpg
Hier zie je het vrij duidelijk.

Nu weet ik dat je dit kunt verstellen, door middel van een service menu, of iets dergelijks.

Nu kan ik d'r niks van vinden in het manual, ook niet op internet, dus ik vroeg me af of dat iemand hier meer van weet.

Het is ook zo, dat het beeld een beetje trilt, nou jah, het is eigenlijk het wit dat trilt. Als er een wit vlak op de TV staat, doet het gewoon pijn aan m'n ogen zeg maar, ik geloof dat dit af te regelen is, of klopt dit niet?

Bij monitoren valt er wel veel af te regelen, en ik denk bij deze TV ook wel, aangezien het niet een goedkope TV is.

Wie kan mij hier mee helpen? :)

Ik heb trouwens deze TV niet nieuw gekocht, maar 2e hands.
Hij geeft ook af en toe "error 09" in beeld, en dat doet hij nadat het beeld even uit gaat, en gelijk weer aan... Het gebeurd bijna nooit eigenlijk, maar wel af en toe. Ik weet niet of dat iemand weet wat "error 09" inhoud?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik hoop niet dat je er teveel voor betaalt hebt, volgens mij was er een topic waar de code voor het servicemenu in stond, gebruik de search ff.

Wij haddden beneden precies de zelfde tv en die is er pas geleden mee gekapt :(

• eX0duS
Op zondag 30 december 2001 13:54 schreef Hyperbird het volgende:
Ik hoop niet dat je er teveel voor betaalt hebt, volgens mij was er een topic waar de code voor het servicemenu in stond, gebruik de search ff.

Wij haddden beneden precies de zelfde tv en die is er pas geleden mee gekapt :(
Ik ben echt zwaar aan het zoeken, maar ik ken niet echt iets vinden wat werkt. Ik heb wel al een code gevonden die ik in zou moeten toetsen, maar die werkt niet.

Dan kan ik nog 2 pinnetjes binnen in de TV kortsluiten om het menu op te roepen, maar dat vind ik wel lijp...

Verwijderd

het zou je beeldbuis kunnen zijn
maar als je in het service menu wilt komen
dacht ik dat het zo moest

1 tv aan
2 standby
3 tv helemaal uit
4 vol- en p+ ingedrukt houden en dan de tv aan

volgens mij kom je zo in het service menu maar dat is voor elk type tv anders

Verwijderd

Je weet er blijkbaar niets van, blijf er dan gewoon van af. Dadelijk heb je de boel flink kapot gemaakt en kun je alsnog dik betalen om het weer in orde te laten maken door iemand die wel weet waar hij mee bezig is.
Die foutcode krijg je niet voor niets, en dat service menu is niet bedoeld voor mensen zoals jij.
Gewoon wegbrengen naar bekende rep. zaak en dan prijsopgave laten doen als het te duur wordt, dan weet je precies waar je aan toe bent.

Verwijderd

kijk hier es:
[topic=321222/1/25]
of anders hier:
[topic=321340/1/25]

• eX0duS
Ik heb even gekeken, maar ik krijg dat menu niet te voorschijn...

Bedankt voor die link trouwens.

Maar de code werkt geloof ik niet...
Die code had ik overigens zelf al gevonden op internet, maar hij werkt niet, of ik doe iets niet goed...

Verwijderd

is er iemand met een philips 28pw8506 die voor mij wil posten wat er bij Alignments>Option Numbers staat?
Ik wil nl de originele instellingen weer terug, maar ik had ze zelf niet opgeschreven |:(

Waarschijnlijk zijn alleen die nummers genoeg, het is namelijk zo dat als je iets veranderdt er andere nummers komen te staan.
Maar als iemand de tijd/moeite wil nemen alles te posten...

Alvast bedankt

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Op zondag 30 december 2001 21:07 schreef sv650s het volgende:
Je weet er blijkbaar niets van, blijf er dan gewoon van af. Dadelijk heb je de boel flink kapot gemaakt en kun je alsnog dik betalen om het weer in orde te laten maken door iemand die wel weet waar hij mee bezig is.
Die foutcode krijg je niet voor niets, en dat service menu is niet bedoeld voor mensen zoals jij.
Gewoon wegbrengen naar bekende rep. zaak en dan prijsopgave laten doen als het te duur wordt, dan weet je precies waar je aan toe bent.
lekker geslapen :? |:(

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

je laatste redmiddel: schroef de TV open, maaar PAS OP !
in je TV zitten hoge cascade spanningen van meer dan 10KV!
op de hoofdprint zitten een aantal potmetertjes voorzien van labelicoontjes, een ervan kun je de horz. pos instellen.

tip: ga niet uit wanhoop op alle potmetertjes staan draaien, en waarschuw je familie voor je eraan begint, en zorg tevens voor een niet-geleidend stok ernaast...you never know..

goodluck

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm.. in de handleiding van onze Philips TV staat:

'Als de TV linksonderin beeld codes weergeeft, schrijf deze dan op en zet het toestel onmiddelijk uit!'

Volgens mij heb je een beetje een miskoop gedaan :) Dat beeld kun je waarschijnlijk wel repareren door hem open te schroeven en op zoek te gaan naar potmeters (als je een beetje technisch bent en weet waar je van af moet blijven, anders zou ik het niet doen).

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 30 december 2001 14:53 schreef dennievg het volgende:
het zou je beeldbuis kunnen zijn
maar als je in het service menu wilt komen
dacht ik dat het zo moest

1 tv aan
2 standby
3 tv helemaal uit
4 vol- en p+ ingedrukt houden en dan de tv aan

volgens mij kom je zo in het service menu maar dat is voor elk type tv anders
Dat is gewoon het installatiemenu, om de taal en zenders in te stellen (kun je ook gewoon doen door vol- en p+ (op de tv!) in te duwen terwijl hij aan staat).
Die service-menu code was anders.. paar cijfers en dan de i (van je OSD).

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12 13:51
Misschien een beetje offtopic, maar weet iemand hoe je in het service menu van een Panasonic moet komen?

Verwijderd

Met die nummers bedoel ik geen foutcodes, ze staan gewoon in het sevrice menu van de tv.
Verder werkt de tv goed, maar ik zou toch graag weer de origingel instellingen willen hebben.(gewoon voor de zekerheid)
Ik weet ook wel dat het stom was om er mee te klooien, maar heb het nu eenmaal gedaan.

Op internet heb ik wel instellingen van andere modellen te vinden, maar ik heb nog geen site kunnen vinden voor de 28pw8506.

Dus wie heeft er een originele philips 28pw8506 en wil voor mij de nummers posten die in het service menu (062596i) bij alignmenst>options staan??

tnx

Verwijderd

Sorry, maar ik schop hem ff omhoog...

• eX0duS
Op maandag 28 januari 2002 21:22 schreef kaminio het volgende:
Sorry, maar ik schop hem ff omhoog...
OK :D

Verwijderd

Is er nou echt niemand die me ff verder kan helpen??

• eX0duS
Op vrijdag 01 februari 2002 23:53 schreef kaminio het volgende:
Is er nou echt niemand die me ff verder kan helpen??
sorry :(

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Zoek ff, is pas een heel topic over geweest, waren codes voor Sony en Philips

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Het is niet het probleem om in het service menu te komen, maar ik zou graag van iemand willen weten wat er bij het menu Alignments > Option numbers behoort te staan voor een 28pw8506.
32pw8506 is denk ik het zelfde alleen wat groter, dus als iemand er een heeft en voor mij wil kijken..

Verwijderd

Ik heb het gevonden :) ze staan op een sticker achterop het beeldbuis.
De rest is terug te zetten dmv 062596menu en dan tv uitzetten met ab.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Zie ook deze http://home.hccnet.nl/m.majoor/tv__service_mode.htm site voor een toelichting
Pagina: 1