Videobewerking PC met JVC GR-DVX4

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 20:12
Ik ben van plan om de opnames te bewerken op mijn PC en te exporten via DV of branden op VCD.
Echter ik weet niet precies wat voor pc configuratie ik hiervoor nodig heb.(specifieker: welke videocapturekaart)

Mijn JVC GR-DVX4 heeft een DV-output (helaas geen input)
4 pin, IEEE1394 compliant.

Mijn voorlopige PC configuratie ziet er zo uit:

ATX 6013L-G5 Quality Midi 350w
MSI K7T266 Pro2 KT266A Chipset
AMD Athlon XP 1500+ S-A
Dimm 512MB PC-2100 DDR
Maxtor 40GB UDMA 133 7200 rpm (grotere harde schijf?)
Pioneer DVD 16x40xIDE OEM S-I
Acer CDRW 24x10x40x IDE Retail

Dus wie heeft er al ervaring met videobewerken en kan mij helpen met het kiezen van de juiste videocapturekaart die niet al te duur is en goed werkt!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07
Je computer is er snel genoeg voor en je harde schijf (als je nog, zeg 10, 20 GB overhebt is groot genoeg.

Het simpelste is een 'Pinnacle Studio DV'. Dan heb je een FireWire/ IEEE1394 kaart en videobewerkingssoftware. Ik gebruik zelf de Studio DC-10+ (analoog) en de software is heel makkelijk te bedienen.

Of als je iets meer geld uit kan/ wil geven, dan kun je de Pinnacle DV+ in huis halen. Deze heeft ook nog een analoog uit, zodat je bewerkte video op een viodeoband kunt zetten.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Calvin&Hobbes
Ik heb even gekeken naar de specificaties van de Pinaccle Studio DV:

Opname van DV en Digital8 camcorders of recorders (vereist DV of Digital8 camcorder met DV uitgang)

DV video-opname van 1 uur vergt slechts 360 MB schijf ruimte in preview kwaliteit via SmartCapture. De benodigde schijf ruimte in volledige DV kwaliteit is 215 MB per minuut

Import: Video: AVI Audio: WAV MP3 Grafisch: BMP, JPG, PCT, TGA, TIF, WMF

Uitvoer formaten:

Uitvoer naar DV band (vereist DV/Digital8 camcorder of recorder met DV ingang) Als je camcorder geen DV-ingang heeft, vraag dan naar de Studio DVplus

MPEG1 & MPEG2 (VCD,S-VCD en DVD), AVI, RealVideo8, Windows Media Formaat 41000953 - GB / NL - 09-07-2001

Aangezien mijn digitale videocamera geen DV ingang heeft moet ik naar VCD branden, levert dat kwaliteit verlies op?

P.S. Bij de winkel waar ik mijn pc koop staat: Miro DV Studio Retail 310,00. Miro is toch hetzelfde als Pinaccle?

Verwijderd

Studio Dv (plus) is inderdaad goed (let erop dat je Studio7-software erbij krijgt), je hebt ook nog firewirekaarten die even duur zijn als de studio DV (ong. 300 gulden) en daar zit ulead mediastudio pro 6.x bij, wat een programma is dat meer mogelijkheden heeft dan pinnacle studio7.

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 13:09 schreef Calvin_and_Hobbes het volgende:
Mijn JVC GR-DVX4 heeft een DV-output (helaas geen input)
4 pin, IEEE1394 compliant.
Ik heb een JVC GR-DVL 150 waar ook geen DV-in op zat, maar nu wel, want er is een programma waarmee je je videocamera DV-in kunt maken. Of de DVX4 wordt ondersteund weet ik niet, maar bij mij werkte het programma in elk geval wel, dus er zit nu DV-IN op m'n videocamera.

• Calvin&Hobbes
Dat klinkt goed
nu wil ik natuurlijk wel weten welk programma je dan gebruikt hebt, is zoiets softwarematig uberhaupt mogelijk?
op het internet heb er niks over kunnen vinden

Verwijderd

jvc eeprom manager 2.0

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Over het unlocken van je digitale videocamera kun je op deze site informatie vinden. Zelf unlocken gaat meestal met een serieel kabeltje en software.
Als je voor de allergoedkoopste oplossing wilt gaan, koop dan een losse firewirekaart voor zo'n 50 euro ofzo. De software zoals ulead mediastudio/videostudio of adobe premiere is onontbeerlijk. Een beetje creatieve computergeest kan daar wel aankomen.

Hmmmm....oude post zie ik. Nou ja, misschien een nuttige bijdrage van mijn kant.
Pagina: 1