Toon posts:

Geen geluid bij TV-OUT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit een geforce 2 met tv-out. Dit werkt perfect met tvtool. De tv-out is verbonden met de tv via een svhs-kabel die ik laat overgaan in een scart. Op deze scart staan nog 3 andere ingangen (2 vr geluid en 1 vr video). Wat ik nu steeds moet doen is een geluidskabel bijsteken op deze scart en de andere kant inpluggen in de pc. Daarvoor dien ik steeds mijn stekker van mijn pc-boxen uit te trekken en dan de geluidskabel naar de tv daarin te steken. Op mjn pc heb ik 3 uitgangen voor geluid. (een roos, een groen en een blauw) Bij de roze staat een micro, bij de groene en de blauwe hetzelfde teken. Nu werkt enkel de groene. Kan ik hieraan iets veranderen, zodat mijn tv-geluidskabel in de blauwe ook kan werken. Of nog beter : kan ik mijn nvidia geforce niet verbinden met mijn moederbord of zo, zodat het geluid ook via de svhs kabel gestuurd wordt. (PS het is sound-on-board)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Als bij groen en blauw hetzelfde teken staat dan zijn ze allebei een speaker uitgang. Dan kan je dus blauw gebruiken voor de scart en groen voor je speakers. Misschien dat de LineOut uitgeschakeld staat in Windows? Zou je eens kunnen kijken.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

Smarron

The bend

Laat je geluid vanuit je PC splitten. 1 voor je stereo, de ander voor in de TV. Dan heb je geluid vanuit je TV en boxen. (Als de TV natuurlijk al aangesloten is op je stereo.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

eh.. heb jij een geluidskaart zonder line-IN??
(gokje, blauw?)
edit:

FF gecheckt.. idd blauw is line-in.. Dus toch gewoon een splittertje doen..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
Bij groen en blauw staat id hetzelfde teken. De groene werkt en de blauwe niet. Bij mijn geluidseigenschappen staat 'aux' niet gedempt.

Moet het geluid normaal gezien niet meegestuurd worden via de svhs-kabel?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

blauw is line in, altijd
groen is line out, altijd
zwart is speaker out, altijd
rood is microfoon in, altijd

grtz Jim

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus via het blauwe stekkertje hoef ik het dus niet meer te proberen => enige (eenvoudige) oplossing is dus een splitter zodat ik niet steeds achter mijn pc hoef zitten foefelen :)

Maar : die svhs-kabel moet toch geluid doorlaten?

Verwijderd

Dat tekentje is een soort luidsprekertje met daaruit geluidsgolven hè? Misschien zie jij de golven naar binnen en naar buiten aan voor golven naar buiten alleen? Beetje moeilijk uitleggen zonder tekeningetje :) Voor de rest ben ik nog nooit een (onboard) stereo geluidskaart tegengekomen die 2 line-outs had en geen line-in. Dus ik denk dat je gewoon 1 line-out hebt. koop bij de elektro boer een mini-jack splitter en your problemo is solved... :)

edit: Nee die s-video kabels zijn niet voor geluid, er zit namelijk geen geluidskaart op je vid-card ;)

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 13:08 schreef DaBoyTom het volgende:
Ik bezit een geforce 2 met tv-out. Dit werkt perfect met tvtool. De tv-out is verbonden met de tv via een svhs-kabel die ik laat overgaan in een scart. Op deze scart staan nog 3 andere ingangen (2 vr geluid en 1 vr video). Wat ik nu steeds moet doen is een geluidskabel bijsteken op deze scart en de andere kant inpluggen in de pc. Daarvoor dien ik steeds mijn stekker van mijn pc-boxen uit te trekken en dan de geluidskabel naar de tv daarin te steken. Op mjn pc heb ik 3 uitgangen voor geluid. (een roos, een groen en een blauw) Bij de roze staat een micro, bij de groene en de blauwe hetzelfde teken. Nu werkt enkel de groene. Kan ik hieraan iets veranderen, zodat mijn tv-geluidskabel in de blauwe ook kan werken. Of nog beter : kan ik mijn nvidia geforce niet verbinden met mijn moederbord of zo, zodat het geluid ook via de svhs kabel gestuurd wordt. (PS het is sound-on-board)
je geluidskaart heeft alleen 'speaker out', geen 'line out' (deze zou je eigenlijk moeten hebben.

dus gewoon een splitter halen voor je de 'speaker out'.

dat andere kan niet...

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Misschien heb je zo'n sb pci 128 onboard, die hebben een uitgang voor front speakers en voor rear. Wat je zou kunnen doen is dus je scart op een van die 2 aansluiten voor line out en dan met een programmatje zorgen dat al het geluid naar de rear of front speakers wordt gestuurd. Bij de sblive heb je daarvoor live mixer weet niet of jij ook zoiets hebt. Ook geen idee wat het met je surround etc doet als je dat gebruikt. In dat geval kan je waarschijnlijk het beste de front uitgang gebruiken en in windows voor muziek etc de rear.

oei veels te vroeg, totale onzin |:(
Naja laat maar staan wie weet helpt het iemand ooit :)

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 13:39 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Dat tekentje is een soort luidsprekertje met daaruit geluidsgolven hè? Misschien zie jij de golven naar binnen en naar buiten aan voor golven naar buiten alleen? Beetje moeilijk uitleggen zonder tekeningetje :) Voor de rest ben ik nog nooit een (onboard) stereo geluidskaart tegengekomen die 2 line-outs had en geen line-in. Dus ik denk dat je gewoon 1 line-out hebt. koop bij de elektro boer een mini-jack splitter en your problemo is solved... :)

edit: Nee die s-video kabels zijn niet voor geluid, er zit namelijk geen geluidskaart op je vid-card ;)
dat bedoel ik dus :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt iedereen voor de reply's
ga morgen een splitterke kopen
Pagina: 1