Toon posts:

intern modem op compoort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een compu die ik in handen kreeg om te repareren draaide win98 met een trust modempje 56k. Ik had die modem zelf ff nodig op mijn compu, en werd onder XP meteen keurig herkend (als een IBM, maar hij doet het wel). Vervolgens stop ik hem weer terug in die win98 kast en wat blijkt: hij wordt herkend als een externe toegangsadapter, waar ik verder niets mee kan. Paar keer op nieuw geprobeerd, en soms wordt hij niet herkend, en soms als die toegangsadapter, maar nooit als modem. Dan wil ik zelf het modem installeren, maar dan kan hij er geen vinden. Dit was PCI, met een ISA-modem geprobeerd, ook niets. Maar als ik zelf het modem zoek, vraagt hij naar de compoort, terwijl ik hem in een pci of isa heb zitten, waarom ziet hij niet zelf die modem en waarom moet ik bij de installatie een compoort aangeven?
Thnx

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

-ET-

Phone Home

Staat er geen onbekend apparaat in de windows system properties (eigenschappen). Het zou kunnen dat dan je modem niet goed in je slot zit. Ik zou eerst proberen de kaart nog eens stevig aan te drukken en vervolgens windows naar nieuwe hardware te laten zoeken. Dan zou hij onbekende hardware moeten vinden. Dan kan je met je drivers aangeven dat het een trust modem is en dan maakt windows zelf een virtuele com3 aan. Succes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een modem heeft een Compoort nodig om een verbinding te maken (hoe moet hij anders communiceren).

een modem werkt meestal op Com3. Vaak is dat een virtuele poort die de modem zelf aanmaakt.

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Trust heeft als het goed is een goeie serie drivers die wel werkt. Wat je ook kunt proberen is drivers te zoeken van die IBM waar je WinXP/Win2k een mee aanstuurt. Misschien dattie het dan wel doet. En als je eventueel inf bestanden in \windows\inf\other tegenkomt die op de modem lijken te slaan, wis die dan ook even, want misschien installeertie hem daarom verkeerd.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of doe scanreg/restore in dos. Helpt vreemd genoeg nog wel eens.

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 12:59 schreef Dilly het volgende:
Op een compu die ik in handen kreeg om te repareren draaide win98 met een trust modempje 56k. Ik had die modem zelf ff nodig op mijn compu, en werd onder XP meteen keurig herkend (als een IBM, maar hij doet het wel). Vervolgens stop ik hem weer terug in die win98 kast en wat blijkt: hij wordt herkend als een externe toegangsadapter, waar ik verder niets mee kan. Paar keer op nieuw geprobeerd, en soms wordt hij niet herkend, en soms als die toegangsadapter, maar nooit als modem. Dan wil ik zelf het modem installeren, maar dan kan hij er geen vinden. Dit was PCI, met een ISA-modem geprobeerd, ook niets. Maar als ik zelf het modem zoek, vraagt hij naar de compoort, terwijl ik hem in een pci of isa heb zitten, waarom ziet hij niet zelf die modem en waarom moet ik bij de installatie een compoort aangeven?
Thnx
Beste Dilly,

Download de driver van Trust.nl
Ik heb namelijk hetzelfde modem Trust 56K PCI en die deed het daarna ook fluitend.

Succes.

• CUP_A_SOUP
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Windows XP herkent zover ik weet al PCI modems, Windows 98 SE en daarvoor niet.
Dan komt de modem gewoon als PCI communication device onder overige apparaten te staan todat drivers handmatig worden geinstalleerd.
Pagina: 1