Toon posts:

[java] scrollbar ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een applicatie bezig waarbij er een rij knoppen op een scherm wordt gezet.
Het scherm is resizable en daarom wil ik, zodra een van de knoppen uit het scherm verdwijnt dat er een scrollbalk is waarmee je die weer in beeld kan krijgen.

Ik heb JScrollPane al eerder gebruikt voor een textarea en dat werkte perfect. Nu probeerde ik dat ook voor die knoppen maar hiermee ben ik ff de weg kwijt...

Iemand die mij een eindje de goeie kant op kan helpen??
Is het uberhaupt mogelijk om zo'n JScrollPane te gebruiken als het om knoppen gaat??

:?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Sh4keM: Het scherm is resizable en daarom wil ik, zodra een van de knoppen uit het scherm verdwijnt dat er een scrollbalk is waarmee je die weer in beeld kan krijgen.
Als ik je zo hoor kan je dan beter een goede LayoutManager maken zodat de componenten meebewegen als het scherm wordt geresized :) . Daar zijn LayoutManagers namelijk voor bedoeld :o . Waarschijnlijk gebruik je nu geen layout-managers?
Iemand die mij een eindje de goeie kant op kan helpen??
Is het uberhaupt mogelijk om zo'n JScrollPane te gebruiken als het om knoppen gaat??
Je kunt elk willekeurig component in een JScrollPane stoppen en dus ook een panel met wat buttons erop :) . Zou in principe geen probleem mogen zijn. Als er wel een probleem is moet je ff iets concreter aangeven wat er niet lukt :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment