Geen toegang meer tot partitie

Pagina: 1
Acties:

• Quorian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09-2025
Sinds een paar dagen kan ik mijn e: partitie niet meer op
Ik heb het als volgt ingedeeld:
schijf 1 20.4 GB
C: -> 10 GB
E: -> 10 GB

schijf 2 40 GB
D: -> 10 GB
F: -> 30 GB

waarom schijf 1 C en E is dat moet je niet aan mij vragen maar het heeft wel altijd gewerkt.
Totdat ik een keer keek bij mijn schijven en toen was E: ineens pleitte. En aangezien mijn backup op E: zit zie ik dit als een zeer groot probleem.
Als ik dan fdisk doe en kijk bij partitiegegevens dan zegt hij wel keurig deel 1 10 GB en deel 2 10 GB, maar ik kan alleen op het eerste deel komen.
Valt dit te repareren en hoe ????

Alvast bedankt

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op zondag 30 december 2001 12:32 schreef Quorian het volgende:
Sinds een paar dagen kan ik mijn e: partitie niet meer op
Ik heb het als volgt ingedeeld:
schijf 1 20.4 GB
C: -> 10 GB
E: -> 10 GB

schijf 2 40 GB
D: -> 10 GB
F: -> 30 GB

waarom schijf 1 C en E is dat moet je niet aan mij vragen maar het heeft wel altijd gewerkt.
Totdat ik een keer keek bij mijn schijven en toen was E: ineens pleitte. En aangezien mijn backup op E: zit zie ik dit als een zeer groot probleem.
Als ik dan fdisk doe en kijk bij partitiegegevens dan zegt hij wel keurig deel 1 10 GB en deel 2 10 GB, maar ik kan alleen op het eerste deel komen.
Valt dit te repareren en hoe ????

Alvast bedankt
1) De eerste partitie op een disk wordt altijd als eerste be-letterd. Dus 1e partitie van disk 1 = C, 1e partitie van disk 2 = D. Daarna worden de resterende partities beletterd, dus 2e partitie van disk 1 = E. Vandaar.

2) Probeer eens met Partition Magic een check van die partitie. PM wil vaak een corrupte partitie kunnen herstellen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Quorian
bedankt, ik zal kijken of dat gaat lukken

• Quorian
Ik heb de partitie opnieuw moeten maken en mijn data is verloren gegaan :'(

Maar nu de partitie het weer doet heb ik een ander probleem.
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat er een virus aan mijn compie aan het vreten is.
Want nu kan hij mijn hele 2de harde schijf niet vinden, wel in mijn bios en ik heb ook volledige toegang tot de schijven als ik opstart met een opstartdiskette, maar niet in Windows XP.
Ik snap er echt niets meer van, vandaag (2 uur geleden) vond ie em nog.

edit:

En als ik de IDE kabels omdraai (HD's staan op Secundary Master vanwege eerder probleem) vind hij wel alle partities maar dan heb ik weer geen dvd- en cdrw- drives.