Toon posts:

Internet sharen tussen 3 computers| :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met 3 computers internet sharen, wie kan mij helpen?}:O
Comp1 met 2 netwerkkaarten en een usb wireless adapter.
Comp1 werkt als een server en de andere 2 als client.
Comp2 met 1 netwerkkaart en Comp3 is een laptop met een pcmcia kaart.}:O
Comp1 draai w2k en de ip instelling zijn.}:O
netwerkkaart1 zoekt zelf een ip adress die aangesloten zit op de kabel modem. netwerkkaart2 heeft een ip adress 192.168.0.1 USB adapter heeft een ip adress 192.168.0.2}:O

Op comp2 heb ik ip adress 192.168.0.3, gateway 192.168.0.1 en dns host "naam van de server" en ip adress 192.168.0.1
Op comp3 de laptop heb ik ip adress 192.168.0.4, gateway 192.168.0.2 en dns host "naam van de server" en ip adress 192.168.0.2}:O

Op comp 2 en 3 draaien beide winme. En hoe kan ik nu mijn internet sharen? Ik weet dat je bij w2k interner sharing kan aanzetten, maar je kan alleen internet sharen voor 1 computer.}:O

Hoe lost ik dat op zonder dat ik een proggramma voor gebruikt. Ik weet dat het mogelijk is om internet sharen zonder sygate of winroute dat soort programma's.
Maar het lukt alleen niet bij mij. Het netwerken doet perfect, geen problemen mee.}:O

Wie o wie kan mij hier bij helpen?}:O

Verwijderd

Ik weet dat je bij w2k interner sharing kan aanzetten, maar je kan alleen internet sharen voor 1 computer
Tuurlijk niet, je kunt gewoon meerdere computers gebruik laten maken van het internet via die 1e pc

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 04:40

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Op zondag 30 december 2001 12:34 schreef Lietsj het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, je kunt gewoon meerdere computers gebruik laten maken van het internet via die 1e pc
Ja dat kan idd

moet je pc 2 + 3 instelle op 192.168.0.2 etc
en gateway 192.168.0.1 zetten en DNS ook !!!!!!!!!!!

wel op letten dat je je netwerkkaart met kabelmodem deelt anders werkt het ook niet :7

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar bij w2k kan ik maar voor 1 comp ICS delen.
Kan er iemand nog een betere uitleg geven hoe ik mijn instelling moet configureren?

Want onder "My network places" heb ik dus 3 icoontjes.
eerste is dus waar ik mijn kabel heb aangesloten. Daar kan ik dus mijn ICS delen. Onder property, heb je dus een tab blad "sharing" staan. daar kan ik dus ICS delen kiezen voor welk comp internet sharing krijgt.

Begrijpen jullie nu een beetje wat ik wil zeggen?
De andere 2 icoontjes zijn dus mijn 2de netwerkkaart en de wireless usb adapter. Ik heb van alles geprobeerd en inprincipe moet alles gewoon werken. Nou, tenminste werkt mijn netwerk het wel.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Ik denk dat je t verkeerd begrijpt:

Je deelt niet NAAR 1 pc toe, je deelt de gekozen verbinding.

Dus als je bij je internet verbinding het tabblad delen/sharing kiest, deel je die verbinding voor andere pc's op je netwerk.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Topicstarter
Kijk jullie eve maar, ik heb wat illustratie gemaakt zo dat het nog wat duidelijker maakt. Tenminste ik begrijp niet waarom het niet werkt. :'(

Plaatje 1 is dus mijn ICS tabblad.

Afbeeldingslocatie: http://overkill.nob.nl/~dario/temp/ics.jpg

Hier kan ik dus kiezen welk computer ics krijgt.
Maar wat ik dus wil is dat ik op beide computers ics krijg. :'(
Je kan dus aangeven of je ICS wilt aanzetten of uitzetten voor de andere computers die op mijn netwerk aangesloten zit. :'(

Plaatje 2 is dus mijn netwerk omgeving.

Afbeeldingslocatie: http://overkill.nob.nl/~dario/temp/network.jpg

hier zie je dus mijn netwerk icoontjes. :'(

Plaatje 3 is een illustratie hoe mijn computer aan elkaar gekoppeld zijn. |:(

Afbeeldingslocatie: http://overkill.nob.nl/~dario/temp/network02.jpg

Misschien ben ik dom ofzo, dat ik jullie uitleg niet begrijpen, maar bij mij lukt het niet om ICS op de andere 2 computers te krijgen. |:( :'(
Op 1 computer zou het wel lukken. |:( :'(

Verwijderd

edit:
Niet goed gelezen, sorry

Heeft misschien met account namen te maken op 2K bak en ME. Probeer es dezelfde inloggegevens te hanteren voor alle machines.

Suc6 en een goed uiteinde

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Doe nou niet zo moeilijk en instaleer winroute :?
simpel in te stellen en overzichtelijker dan dat internet connection sharing van Windows....... :9

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik snap het even niet hoe je je ip adressen en je netwerkkaarten zitten. Heb je een hubje met daarop je server, je laptop en de andere pc. Of heb je een netwerk kaart naar je andere pc en een wireless adapter naar je laptop. Volgens mij het laatste. In dat geval mag je ze niet in dezelfde ip reeks zetten dat heb je nu wel gedaan namelijk 192.168.0 voor beiden er van uit gegaan dat je alas netmask 255.255.255.0. voor de ene combo moet je 192.168.0 en de andere 192.168.1 gebruiken met het subnetmasker van hierboven.
Voordat je verder gaat zorg dat elke machine de server kan pingen ik raad je de volgeden combo aan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, op comp1 heb ik 2 netwerkkaarten er in zitten plus een wireless usb adapter.
Comp2 heb ik 1 netwerkkaart.
Comp3 mijn laptop heeft een wireless pc card er in.

Dus wat moet ik precies doen om ICS te krijgen op beide computers?
Alsjeblief een betere uitleg, want ik ben niet zo goed in korte uitleg, ben nog al traag van begrip! :?

Verwijderd

Topicstarter
Trailblazer!!

Moet ik dus die ICS aan vinken? onder Internet connection?
Maar waarom kan ik dan niet gewoon dezelfde reeks gebruiken?
Ik vind het wel vreemd.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 31 december 2001 15:05 schreef WoNgMaN het volgende:
Trailblazer!!

Moet ik dus die ICS aan vinken? onder Internet connection?
Maar waarom kan ik dan niet gewoon dezelfde reeks gebruiken?
Ik vind het wel vreemd.
Je moet iets vaker hier komen merk ik al las je wil reageeren op een topic klik dan op het desbtreffende icoontje dat blaadje met die pijl.
Ik heb geen ervaring met ME maar zoals ik zeg probeer eerst je netwerk overal pingbaar te krijgen en lees de FAQ even stat alles denk ik ook wel in.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 15:19 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

Je moet iets vaker hier komen merk ik al las je wil reageeren op een topic klik dan op het desbtreffende icoontje dat blaadje met die pijl.
Ik heb geen ervaring met ME maar zoals ik zeg probeer eerst je netwerk overal pingbaar te krijgen en lees de FAQ even stat alles denk ik ook wel in.
Ja ok, netwerk werkt perfect, alles gepingt, krijg allemaal reply terug. Maar alleen mijn internet doen het niet.

Ow ja, bedankt voor je tip. Ik kom hier niet zo vaak, alleen als ik super veel hulp nodig heb.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die meer verstand heeft met internet sharen?
Ik heb van alles geprobeerd, maar lukt steeds niet.
Er is toch wel een manier om internet te delen met andere computers zonder dat je externe programma's te gebruiken om internet te delen?

Alle hulp is welkom, ik blijf het gewoon proberen.

Het is een beetje klote als ik alleen op 1 computer internet geshared krijgt, dan kan ik niet op de andere computer internetten :(

Verwijderd

je hebt dus in totaal 3 nics ?
2 nics en een wireless...

nic 1 : ip chello > staat gedeeld
nic 2 : ip nic lan > 192.168.0.1
nic 3 : ip usb wireless > 192.168.0.2

ik durf bijna 100% zeker te zeggen dat je vaste conn wel werkt en je usb wireless niet ??

als dat zo het geval is , probeer eens om als gateway en dns server op die pc 192.168.0.1 in te geven ipv 2.... kijk eens wat ie dan doet.

probeer ook eens of je vanaf je lan je eigen chello ip kan pingen en de chello-gateway. lukt dat allebei werkt je inet gewoon. controleer ook eens of je mischien wel een DNS probleem hebt....

ik zou iig als eerste stap nemen om gateway+dns van je lanclients goed te zetten ... suc6

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52

duronbug

Step on it.....!

Je hebt ten eerst je netwerk verkeerd geconfigureerd.
Zie ook in de eerste reply van trailblazer.

De draadlose kaart en de interne netwerkkaart (192.168.0.1) mogen niet in hetzelfde segment(192.168.0.X) zitten.
Er van uitgaande dat je netmask 255.255.255.0 is. Dus maak van die draadlose netwerkkaart 192.168.1.1 ofzo. Ook veranderen op je laptop naar 192.168.1.2 of wat je maar wil.
Dan heb je vervolgens winroute of een ander internet sharings programma nodig, want win2k kan 1 netwerksegment maar internet geven.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Volgende proberen;
USB Wireless aansluiten op PC 2.

Op PC 3 alles routen via DNS 192.168.0.1 (van de server)

Windows ISS kan alleen via 1 IP-adres routeren voor de internet verbinding.

Beetje vreemde weg om PC2 als een soort HUB te gebruiken.
* PokkeNoise weet niet of dit werkt :?

? weet jij wat.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 18:30 schreef psychic het volgende:
je hebt dus in totaal 3 nics ?
2 nics en een wireless...

nic 1 : ip chello > staat gedeeld
nic 2 : ip nic lan > 192.168.0.1
nic 3 : ip usb wireless > 192.168.0.2

ik durf bijna 100% zeker te zeggen dat je vaste conn wel werkt en je usb wireless niet ??

als dat zo het geval is , probeer eens om als gateway en dns server op die pc 192.168.0.1 in te geven ipv 2.... kijk eens wat ie dan doet.

probeer ook eens of je vanaf je lan je eigen chello ip kan pingen en de chello-gateway. lukt dat allebei werkt je inet gewoon. controleer ook eens of je mischien wel een DNS probleem hebt....

ik zou iig als eerste stap nemen om gateway+dns van je lanclients goed te zetten ... suc6
Mijn usb wireless adapter werkt wel, alles werkt, behalve mijn internet sharing op comp3 laptop en comp2 werken niet.

Ik probeer dus internet te sharen zonder winroute of wingate of iets dergelijks te gebruiken.

maar het lukt allemaal niet, ik heb echt van alles geprobeerd. Ik heb ook die ip 192.168.0.1 gebruikt en ip 192.168.1.1 gebruikt voor mijn laptop verbinding.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op maandag 31 december 2001 18:41 schreef duronbug het volgende:
....
Dan heb je vervolgens winroute of een ander internet sharings programma nodig, want win2k kan 1 netwerksegment maar internet geven.
Op maandag 31 december 2001 18:51 schreef PokkeNoise het volgende:
...
Windows ISS kan alleen via 1 IP-adres routeren voor de internet verbinding.
Weet niet of er met route add .... iets te regelen is.

? weet jij wat.

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Hmmz.
Ik heb dit al eens bij iemand moeten doen, dat wordt niet zo moeilijk.
Je moet simpelweg ff een proggie: All Aboard downloaden van de site: www.internetshare.com (duh). zoek hier wel even een crack bij.
Dit installeer je op je inet pc als host en op de andere 2 als client, die stelt alles automatisch goed alleen de IP veranderd ie waarschijnlijk bij beide clients in hetzelfde, daar moet je dan ff wat aan doen en dan zou het moeten werken. Kheb er nog geen probs mee gehad zo. Succes iig
(Reken maar af in Euro's >:) )

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Ik ben van plan net zo iets te doen, mijn instellingen zijn als volgt:
Ik heb een 'server' met windows 2000 erop. Daar zitten twee netwerk kaarten in: één voor het netwerk en één voor mijn adsl verbinding.
De netwerkkaart voor de netwerkverbinding, verbind ik met een switch. Op die switch sluit ik vervolgens zo veel copmuters aan als ik wil.
De nic voor de netwerkverbinding heeft het ip adres 192.168.0.1 (wordt automatisch ingesteld als je ics instelt)Verder moet alles standaard ingesteld zijn.
Bij de nic voor internet verbinding heb ik ics ingesteld en verbonden met mijn netwerk verbinding. Vervolgens moet je alle clients zo instellen dat ze hun ip adres automatisch verkrijgen. (alle clients hebben ook windows 2000 SP2)

Volgens mij moet het zo werken :) Bij mij werkt het al met twee computers, maar een computertje erbij moet geen probleem zijn lijkt mij.. :9

Verwijderd

Dit is ook wel informatief: http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/en/prork/prcg_cnd_ezeh.htm

Er staat helemaal uitgelegd hoe je alles moet instellen enzo..gewoon steeds op het pijltje drukken (rechts boven) Dan word je stap voor stap alles uitgelegd.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 31 december 2001 15:23 schreef WoNgMaN het volgende:

[..]

Ja ok, netwerk werkt perfect, alles gepingt, krijg allemaal reply terug. Maar alleen mijn internet doen het niet.

Ow ja, bedankt voor je tip. Ik kom hier niet zo vaak, alleen als ik super veel hulp nodig heb.
wat werkt er allem perfect ik weet vrijwel zeker dat het niet mogelijk is om vanaf de laptop naar de andere machine of ip van de andere te pingen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                chello
                |
            nic met DHCP adres
                | 
               server
         |          |
     wireless 192.168.0.2      nic 192.168.0.1
             |              |     
     laptop 192.168.0.4      pc 192.168.0.3

ASCII art roelt :7
Als dit zo is dan mag dit dus gewoon niet. je hebt nu een subnet over twee fysiek gescheiden netwerken verdeeld dan vrag je om problemen. Je kan vast niet vanaf de laptop het ip van het modem pingen zowel dan kan het niet van de pc. DIt licht aan je routerings tabel. Post die ens voor de grap deze kan je krijgen door het commando
route print.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 21:10 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

wat werkt er allem perfect ik weet vrijwel zeker dat het niet mogelijk is om vanaf de laptop naar de andere machine of ip van de andere te pingen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                chello
                |
            nic met DHCP adres
                | 
               server
         |          |
     wireless 192.168.0.2      nic 192.168.0.1
             |              |     
     laptop 192.168.0.4      pc 192.168.0.3

ASCII art roelt :7
Als dit zo is dan mag dit dus gewoon niet. je hebt nu een subnet over twee fysiek gescheiden netwerken verdeeld dan vrag je om problemen. Je kan vast niet vanaf de laptop het ip van het modem pingen zowel dan kan het niet van de pc. DIt licht aan je routerings tabel. Post die ens voor de grap deze kan je krijgen door het commando
route print.
Ja volgens jou instelling kan dat niet, daar heb je gelijk in, maar ik heb jet nu zo ingesteld.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                chello
                |
            nic met DHCP adres
                | 
               server
         |          |
     wireless 192.168.1.1      nic 192.168.0.1
             |              |     
     laptop 192.168.1.2      pc 192.168.0.2

Nu kan ik wel pingen van de laptop naar de server toe. Maar ik kan nog steeds niet internet sharen voor de laptop en de client pc. Nog meer ideeën?

Wie o wie kan mij nog meer helpen met mijn probleem. Netwerk werkt perfect. Ik kan zowel van beide clienten pc's pingen naar de server en van de server pingen naar de clienten pc's.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Ow ja en een fijna jaar wisseling voor ieder tweakers!!! :7
Pagina: 1