Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WTF zijn mijn Karmapunten ? :(

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Toen ik vrijdag voor het laatst keek, had ik 283 Karma, nu ik vandaag weer kijk (ik heb in de tussentijd nix gepost) heb ik er 247 !!

Dat zijn verdomme 35 Karmapunten verschil !!

Waar zijn die heen gegaan ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

1 keer is wel voldoende :(

Verwijderd

nieuwe reactie systeem = nieuwe karmaberekening = iedereen heeft opeens minder karma

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Schijnbaar niet iedereen, want anders zou mijn ranking gelijk gebleven zijn, en dat is dus niet het geval.

Aannames zijn fataal.

• Jochem
  • Laatst online: 19-11 14:51
Karma inflatie correctie.

Boeien karma..

Verwijderd

Heh :)

Vrijdag: karma 760
Zaterdag: karma 643
Zondag: karma 677 (? met 3 reacties?!)
Nu: karma 643 (met 1 reactie meer die 3 karma extra scoorde, dus how come?)

Mn reacties totaal score is van 800nogwat gegaan naar 600nogwat.

Ik denk dat het ligt aan die nieuwe berekening van moderatie na een bepaalde tijd?

Maar goed, 247 karmafoepies is altijd nog een behoorlijke score, gameover! :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Auw....

100 Karma-punten pleite...

Nu weet ik wel dat je hier niet al te veel waarde aan moet hechten, maar je bent er toch wel een beetje trots op, omdat het een vorm van waardering voor je postings is....

100 Karma weg... Auw....

Toch baal ik ervan, ik was net zo lekker op weg naar de 300. (Ik was toen al een keer 20 punten kwijt, omdat het systeem toen van Woensdag op Vrijdag de scores kwijt was geraakt, had ik ook net behoorlijk gepost, toen baalde ik ook al wel.)

Vaag systeem.

Noem me maar een Karma zeikerd... :)

Aannames zijn fataal.

• nospam
  • Laatst online: 08-02 17:34
Ik noem iedereen die over karma zit te zeiken karmazeikerds! (duh!!)

WTF geeft om dat stomme karma?! Voel je je zoveel beter met een hoger karma? Wat boeit het...

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Volgens mij ben je nu de karmapunten kwijt die je hebt gekregen door op niveau 1 te posten toen je daar ook nog karma voor kreeg. Ik postte namelijk altijd braaf op 0 en ben geen karma kwijt :)

Verwijderd

Ik noem iedereen die over karma zit te zeiken karmazeikerds! (duh!!)
WTF geeft om dat stomme karma?! Voel je je zoveel beter met een hoger karma? Wat boeit het...
Get a life!

Het gaat niet om het Karma zelf, het gaat om het principe, in het "oude" systeem kon je Karma zien als een soort bevestiging van het feit ddat je op een serieuze manier met T.net omging.

Ik ben met je eens dat in eerste instantie Karma je niet moet of mag boeien, het gaat om de inhoud en niet om de beloning.
Karma had verder als neven-doel het kaf van het koren te scheiden.

En als het je dan toch niet boeit, waarom reageer je dan, dan boeit dat ook niet (maar da's een open deur).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je veel karma hebt verloren wil dat zeggen dat je in het oude systeem veel postings hebt gedaan met een hogere score dan het niveau.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Duh Femme,

Die snap ik niet.

Ik heb namelijk altijd op niveau 0 gereageerd, kon niet eens op niveau 1 posten.

Hoe bedoel je dat nu ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ander voorbeeld:

Ik heb gisteren een paar berichtjes gemodereerd ('t kunnen er max 5 zijn geweest) en één post gedaan op nivo 1 (omdat ik echt niet wist hoe dat zat met die nivo's.

Dat geintje kost me 20 punten, terwijl ik voor mijn eigen post een +2 krijg.

Ik snap de algehele strekking van het nieuwe systeem denk ik wel, maar dit kan ik echt niet verklaren, je krijgt toch een x-aantal modpuntjes om berichten te modereren, die hebben toch niets te doen met je eigen punten?

/me is de draad enigzins kwijt

(of worden de berichten hier meegerekend ;) )

[grapje tussendoor]
GaMeOvEr: als je zo doorgaat ben je binnen no time een born-again-wannabe-tweaker ;)
[/grapje tussendoor]

Verwijderd

Bij mij: Karma van 236 naar 205... beetje genaaid....

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mijn karma sprong van (ongeveer) 80 naar 131... :)

Virussen? Scan ze hier!

• Femme
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zucht...

De karmawaarde uit het vorige systeem is niet vergelijkbaar met de waarde in het nieuwe systeem.

I repeat.

De karmawaarde uit het vorige systeem is niet vergelijkbaar met de waarde in het nieuwe systeem.

I repeat.

Je moet geen apples met peren vergelijken

Ik dacht dat de oude moderators altijd tegen karma-hoeren waren?
Ik heb namelijk altijd op niveau 0 gereageerd, kon niet eens op niveau 1 posten.
In het vorige systeem hadden we niveau en score. Score telde voor je karma. Vaak was de score hoger dan het niveau (bijv. vanwege overbodige score 0 / niveau -1 postings).

Nu hebben we alleen score. Score = Niveau uit vorige systeem. Je getallen zijn dus veranderd aangezien er voor oude postings niet gerekend wordt met hun score maar met hun niveau.
Dat geintje kost me 20 punten, terwijl ik voor mijn eigen post een +2 krijg.
Dat geintje kost je helemaal niets. Modpoints worden niet van je karma afgehaald. Het inzetten van karmapunten om je reactie op een hogere beginscore te krijgen, heeft _geen_ invloed op je karma, alleen op het aantal nieuwe karmapunten dat je over de afgelopen 2 week hebt verzameld. Je kunt dus deze nieuw verworven punten om je posting op een hogere beginscore in te zetten waardoor de eindscore misschien ook hoger wordt en je dus meer karma krijgt. Maar de karmapunten die je in kunt zetten worden apart bij gehouden en hebben geen invloed op je karma. Geen invloed op je karma. Je karma wordt er niet lager van. Het zal je karma niet omlaag halen. Het gebruik van karmapunten om je beginscore te verhogen maakt je karma niet kleiner.

Verwijderd

ff lap quoten:
Het inzetten van karmapunten om je reactie op een hogere beginscore te krijgen, heeft _geen_ invloed op je karma, alleen op het aantal nieuwe karmapunten dat je over de afgelopen 2 week hebt verzameld. Je kunt dus deze nieuw verworven punten om je posting op een hogere beginscore in te zetten waardoor de eindscore misschien ook hoger wordt en je dus meer karma krijgt. Maar de karmapunten die je in kunt zetten worden apart bij gehouden en hebben geen invloed op je karma. Geen invloed op je karma. Je karma wordt er niet lager van. Het zal je karma niet omlaag halen. Het gebruik van karmapunten om je beginscore te verhogen maakt je karma niet kleiner.
Maar dan zit er dus wel een bug in je script (sorry :)). Ik heb namelijk wel degelijk karmapunten verzamelt de afgelopen dagen (ik stond vanochtend op 643, nu op 680 (wonderlijk... en dat met 2 nieuwe postings ;)) dus dat lijkt me wel genoeg aanwinst voor het inzetten op een hogere score... echter... ik kan alleen maar posten op score 1. ('standaard op score 1'). Wellicht mis ik een ander belangrijk ingredient oid... of het ontgaat me volkomen ;) enig idee ???

Verwijderd

Hmm je wordt dus "bestraft" voor het maken van off-topic reakties die soms noodzakelijk zijn :D

Ach maakt me niet uit... Karma zegt niet alles :)

Ik ga maar es slapen en hier niet van wakker liggen.....

Otis ---> Het is al laat... Mijn tip: Bekijk het morgen nog eens met een uitgeslapen blik... doet bij mij altijd wonderen :)

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik modereer de helft van Femme's post als Dubbelpost :D

Verwijderd

Otis ---> Het is al laat... Mijn tip: Bekijk het morgen nog eens met een uitgeslapen blik... doet bij mij altijd wonderen
hehehe :)

Nou, toen ik vanochtend ff een willekeurige thread indook op t.net had ik ineens 400 modpoints... dus die uitgeslapen blik hielp wel ;)

Verwijderd

Ik modereer de helft van Femme's post als Dubbelpost
heh :) Nou, je zou ze de kost moeten geven die een administrator geen negatieve punten durven geven, of juist meer zijn geneigd administrators een hogere beoordeling te geven. ;)

(ik kan me nog een thread hier herinneren waar een newbie vroeg hoe het mogelijk was dat iemand een posting van femme down had gemodereerd! :D)

Maar goed, het is nu nog de vraag (+1, topic consistentie) of Gameover al over zn verlies heen is? gironummer anyone? :D

Verwijderd

Otis roept:
Nou, toen ik vanochtend ff een willekeurige thread indook op t.net had ik ineens 400 modpoints... dus die uitgeslapen blik hielp wel
Hmmmz, zou dat verklaren waarom ik vanochtend helemaal géén modpunten hen gekregen?

/me begrijpt ook dit niet helemaal

Femme roept:
Je moet geen apples met peren vergelijken

Ik dacht dat de oude moderators altijd tegen karma-hoeren waren?
Volgens mij was je het zat?

Als ik mijzelf mag "verdedigen" (terwijl ik van mening ben dat dat niet nodig is): ik vergelijk geen appels met peren, ik snap gewoon een aantal dingen niet.

- ineens punten kwijt?
- ineens geen modpunten meer?

Het kan best zijn dat ik de FAQ niet goed gelezen heb, of goed begrepen, maar conclusie blijft dat ik (en zo te lezen een aantal met mij) de draad kwijt ben.

Ik ben nog steeds tegen karma-hoeren, ik denk dat je de opmerkingen over karma verlies meer moet zien als een illustratief voorbeeld en niet als een hot issue (maar da's voor mij persoonlijk).

Wat ik overigens wel begrijp is dat karma-nieuw niet te vergelijken is met karma-oud :D

(maar ja wat wil je als je dat pagina vullend leest) ;)
Pagina: 1